stelen-leugens-opbiechten :(

hoi
ik heb een probleem ik weet niet wrm ik het altijd doe maar ik doe het… dit is wat er bijvoorbeeld gebeurd… ik zie bijv. iets lekkers te eten (terwijl ik weet dat het van iemand anders is) en dat pak ik dan en eet het natuurlijk op. maar als iemand dan aan me vraagt “heb je die chocolade van mij opgegeten?” dan zeg ik altijd “nee”, en meestal omdat iedereen “nee” antwoord word er iemand boos :rage: en loopt het helemaal uit de hand… maar ik kan het gwn niet opbiechten dat ik het heb gepakt en als het dan uiteindelijk uitkomt (zoals bijna altijd) dat ik het heb gepakt dan is iedereen boos en verdrietig en weet ik veel wat nog meer… en dan zijn al de leugens en de ruzie en alles helemaal voor niks geweest en ben ik daarna ook helemaal overstuur…
en het blijft natuurlijk niet alleen bij chocolade of ander eten of drinken maar bijvoorbeeld ook oortjes of bijvoorbeeld een horloge.

(btw ookal heb ik niks gedaan (als er iets weg is) verdenkt iedereen mij toch al en dan denk ik ook van… ja het maakt niet uit wat ik zeg dus kan ik net zo goed liegen.)

maar wat moet ik nou doen ik word er zelf gwn moe van en ben het zat… maar als ik iets zie liggen wat ik eigenlijk wil hebben kan ik het gwn niet laten liggen…

en bijvoorbeeld nu is er weer iets weg van mijn vader deze keer €50, ik weet dat ik dat niet heb gepakt (en ik heb het ook echt niet gepakt!!!) maar ik weet zeker dat iedereen denkt “o dat zal zij wel weer gedaan hebben”. en ik begin zelfs aan mezelf te twijfelen of ik het echt niet gepakt heb want nu denk ik soms van “straks heb ik het gwn in mijn slaap gepakt en ergens neet gelegd terwijl ik het zelf niet eens weet :O”

maar goed…

hebben jullie tips wat ik er tegen kan doen of hebben jullie dit zelf ook (meegemaakt)?

groetjes,
een wanhopig meisje

Het maakt wel uit wat je zegt, maar als je zo vaak liegt gelooft niemand je meer. Dat komt er van.

Wat is dat nou weer voor domme opmerking?! :flushed: “dan kan ik net zo goec liegen”
Ja hehe vindt je het gek dat ze je niet vertrouwen, zou ik ook niet doen.
Mijn tip? STOP MET LIEGEN!!! Lijkt me een vrij voor de hand liggende oplossing toch? ::slightly_smiling_face:

Niet kunnen staat gewoon gelijk aan niet willen.
Als je niet kan stoppen dan wil je het gewoon niet graag genoeg. Er zijn altijd manieren. (ook altijd soesjes helaas)

Dit ja.

Vertel je ouders dat je wil stoppen en dat je het zelf ook zat bent. Probeer met hen te overleggen wat een goede oplossing zou zijn. Communiceren is de beste oplossing!