Stel je eens voor...

Je hebt toetsweek en morgen 3 toetsen.
Engels Nederlands en Wiskunde.
Wiskunde is een toets van 2 hoofdstukken waarbij je1 hoofdstuk achterloopt en dus in 1 avond 1 hoofdstuk nog moet maken wil je het gaan begrijpen. Grote kans dat je dan alsnog een onvoldoende haalt, en je dus sowieso weet dat je gaat herkansen.

Wat zou je doen.
Voor wiskunde leren en engels en nederlands laten. ( en dan waarschijnlijk een 4 halen) & hem dan herkansen.
Of niet voor wiskunde leren een 2 halen en de andere vakken beter maken. & die wiskunde later alsnog herkansen.

beetje in de knoop met mezelf.

Ja, had je maar beter moeten voorbereiden.

Ik zeg skip wiskunde en ga nu leren aan engels en nederlands. Maar aangezien je om 7 uur 's avonds vraagt wat je moet leren voor morgen, denk ik dat je beter de hoop op kan geven en uit kan gaan van 3 slechte cijfers.

Ik zou gaan voor de twee optie en Engels en Nederlands heel erg goed leren. Plus ik zou dat ene hoofdstuk van Wiskunde wat je wel hebt gemaakt nog eens doornemen. Ik denk namelijk dat die toets namelijk 50/50 is verdeeld, dus dan kan je misschien nog een vijfje scoren.

Succes met leren!

Nederlands + Engels leren en wiskunde gewoon doorkijken en de belangrijkste formules op je hand schrijven :stuck_out_tongue: Het zijn 2 hoofdstukken, dat is niet superveel ofzo om ff door te kijken en desnoods nog wat oefenopgaven te maken zodat je iig een idee hebt waar het over gaat.

Of gewoon de nacht doortrekken en alles leren, ik leef altijd ‘s nachts tijdens m’n toetsweek :’)

Waarom zit je nu achter je computer dan ipv te leren? :’)

Moet makkelijk kunnen, deed ik ook altijd.
En inderdaad die tweede optie.

Stel je eens voor… dat je een meisje bent die in plaats van te leren (waar ze overduidelijk veel eerder aan had moeten beginnen, wat doe je in de klas om 1 heel hoofdstuk achter te lopen? ) en je wilt het heel graag delen met de rest van de wereld om te laten zien hoe vet cool en stoer jij wel niet bent. In plaats van zeuren en zielig doen over je leven kun je ook even doorbikkelen en er iets moois van proberen te maken.

Als je echt verwacht onvoldoendes te halen zou ik me eigenlijk het liefst 1 dag ziek melden en morgen gebruiken om voor komende toetsen te leren. Engels Nederlands Wiskunde na de toetsweek inhalen, ben je wel een herkansing kwijt. Het hoort natuurlijk niet, maar ja.

Doe ik ook altijd. Koffie zwart, en ik kan weer een paar uur vooruit.

optie 2 lijkt me het handigst.

Ik snap dat echt niet, hoe kun je nou een nacht leren en dan smorgens ook nog helder genoeg kunnen denken om je toets goed te maken? :’)

Alsof jij dat vroeger ook altijd deed :’)

Zooooooheee. Ik loop een hoofdstuk achter op wiskunde omdat het tempo heel hoog is en ik het erg lastig vind, als ik dan eenmaal een achterstand heb loopt het bij mij helemaal in de soep. Ik heb ook nog een hoop andere pittige vakken en door dingetjes thuis kom ik niet altijd goed aan m’n huiswerk toe. Dat ik dat hier vraag heeft niets temaken met stoer over willen komen of andere dingen. Ik doe gewoon m’n best voor m’n vwo diploma. Ja ik ben wat laat met leren maar al mijn toetsen zijn verder hardstikke prima gegaan.

Thanks voor de rest trouwens! 's nachts leren werkt bij mij echt niet hahaha, ik kan me dan écht niet meer focussen! Die 2 toetsen gingen ontzettend goed. Iedereen liep depressief de klas uit en ik kon alles zo invullen. Behalve voor wiskunde, maar dat komt wel weer goed ooit haha.

Wat goed dat ze goed gingen! Veel succes met het inhalen.
Ik zou ook eerder voor de talen gaan en wiskunde skippen.
Bij mij gaan leesvakken bijna altijd voor. Ak Geschiedenis en Bio vooral.

Doe normaal.

optie 2
en in het vervolg beter plannen en wiskunde bijhouden