stel ik me aan?

Oke, sorry voor mijn gezeur, maar ik wil dit echt even kwijt. Ik voel me de laatste tijd echt eenzaam, en depressief om geen reden. Ik zit de laatste tijd als ik alleen in mijn kamer ben echt te janken, en ik weet niet precies waarom. Ik heb wel vrienden, maar ik voel me altijd het vijfde wiel aan een wagen als ik met hen ben.
Bijvoorbeeld vandaag, aangezien we al om 10 uur vrij waren, had ik met twee vriendinnen afgesproken om de hele dag wat leuks te gaan doen. Maar het was de hele dag al zo dat zij dan heel erg ‘met elkaar bezig waren’ en geen aandacht voor mij hadden. Dat vond ik best irritant. En op de fiets waren ze héél erg melig met elkaar. En ze hadden een hele vage hyperactieve gesprek over dat ze met elkaars vriendje en vaders vreemdgaan. (Oke, dat maakt eigenlijk niks uit voor dit verhaal) Ik zat er zo naast te fietsen en we werden de hele tijd raar aangekeken, en ik schaamde me best wel. Vooral toen één vriendin heel hard “OMG, DAT JIJ MET JE WISKUNDELERAAR SLAAPT VOOR EEN ZES WEET IK WEL HOOR” schreeuwde, keek iedereen heel raar op.
Maargoed, steeds als ik iets probeerde te zeggen werd ik genegeerd. Toen ik bijvoorbeeld vroeg hoe laat het was, omdat ik geen mobiel bij me had, en om 4 uur thuis moest zijn, werd ik genegeerd. Toen ik zei dat ik dan zo naar huis ging, hadden ze het ook niet door. En toen ik er op een gegeven moment maar achter ben gaan fietsen omdat het toch geen verschil uitmaakte, hadden ze het ook niet door.
Ik voelde me daar eigenlijk best gekwetst door, maar ik trek me dit soort dingen heel snel aan. Toen waren we dus bij het huis van de andere vriendin aangekomen, en toen zei ik dat ik naar huis ging, want ik was hier best chagrijnig door geworden en had er gewoon geen zin meer in, en toen zeiden ze heel vrolijk “oke, doei” en gingen ze weer bezig met waar ze bezig mee waren.
Ik ben toen best wel chagrijnig weggelopen, dat was denk ik ook wel te merken, maar toen ik wegliep, hoorde ik de ene vriendin iets over mij zeggen tegen de andere vriendin, ik weet alleen niet wat. Ik voel me nu dus knap beroerd.

Vinden jullie eigenlijk dat ik me aanstel?

ik zou me niet al te veel aantrekken van die meiden. en je stelt je niet aan. het is niet leuk als mensen zo doen.

maar zijn dit echte vriendinnen van je? misschien dat je het er eens over kan hebben. dat je ze verteld hoe je je voelt. misschien hebben ze er wel begrip voor. en zo niet, dan zou ik het geen vriendinnen noemen…

Preciiiiiiiiiiiiiiiies wat ik ook heb. Damn. Pre-cies. Ik vind dat je je niet aanstelt.

Wat vervelend voor je dat je je buitengesloten voelt! Als ik je verhaal zo lees vind ik niet dat jij je aanstelt, het is namelijk voor niemand leuk om ergens buiten te vallen. Als het goede vriendinnen van je zijn zou ik proberen om de situatie aan ze uit te leggen, zodat ze er misschien rekening mee kunnen houden.

Je stelt je totaal niet aan. Je door zo iets kut voelen is niet meer dan normaal.

Nee je stelt je niet aan… ik begrijp dat het kwetst als je vriendinnen je negeren. Rot voor je! Je kan hier eens met je vriendinnen over praten… zeggen dat je echt het gevoel hebt het 3/5de wiel aan de wagen te zijn. En anders hoe cru te tip ook klinkt, zoek je best vriendinnen die je wel waarderen en waar je je wel bij op je gemak voelt. Het leven is te kort om door te brengen met mensen die niet om je geven.

Nee, totaal niet. Die meiden zijn ontzettend laag bezig en ik zou ze gewoon dumpen. Straks hebben ze ruzie en dan komen ze weer bij jou aan. Mag je weer boodschapper zijn.

ahh wat irritant van ze! zou me ook vreselijk voelen! probeer erover te praten, eventueel bellen als je dat heel vervelend vind! succes!

Ja, ik heb het er een keertje met een van de twee over gehad, en ze zei dat het niet haar bedoeling was, en ik geloof haar ook wel, maar ik heb dit de laatste tijd echt vaak, en daar ga ik me gewoon kut door voelen…

Dit soort problemen heb ik ook vaak, je moet die meiden gewoon dumpen en negeren want het is niet de bedoeling dat je als je met je vrienden bent dat je je dan verdrietig of eenzaam voelt.

Dit is precies wat ik vroeger ook had, en voor een heel lange tijd.
Ben andere vrienden gaan zoeken, en zij hadden het volgens mij niet eens door.

ik vind ook niet dat je je aanstelt. ik heb dit ook. alleen dan zelfs bij mn ma en mn zus…

ik denk dat iedereen wel geneigd is zich zo te voelen als dat zou gebeuren. is echt niet leuk van ze. laat ze lekker zitten en zoek t bij anderen, die je aanwezigheid wel kunnen waarderen

je stelt je niet aan. maar meestal zijn dit periodes en heel kinderachtig

Ik voel me al heel gauw zo, maar bij jou klinken de meiden ook echt alsof ze je buitensluiten. Dus nee, ik vind niet dat je je aanstelt.

Dit ik ook best wel… Alleen weet ik dat bij mij het probleem bij mezelf ligt. Maar ik vind zeker niet dat je je aansteld. Het is ook gewoon niet leuk om bij veel dingen niet/minder betrokken te worden en genegeerd te worden.

Je stelt je niet aan. En soms heb je van die dagen. Als die meer de regel dan de uitzondering is zou ik wel op zoek gaan naar echte vriendinnen.

Nee je stelt je niet aan. Ik heb dat ook echt vaak gehad hoor, in de onderbouw vooral, dan zit iedereen nog achter elkaar aan te lopen en dan hoor je er dus vaak snel niet bij en dan voel je je echt kut. Zoek gewoon die ene vriendin die wel aandacht voor je heeft… ik heb ook best wat vriendinnen maar er is er maar 1 waarmee ik echt over ALLES kan praten.

Je stelt je niet aan, ik vind het heel herkenbaar. Het valt me alleen op dat in groepjes van 3 er eentje altijd een beetje buiten hangt. Beter kun je dan met bijvoorbeeld z’n 4en wat doen, of gewoon alleen met iemand. Misschien kun je één van die meiden eens vragen wat leuks te doen, en als je daar behoefte aan hebt, misschien over dit voorval beginnen. Waarschijnlijk heeft ze dan veel meer aandacht voor je.

Nee, ik vind echt niet dat je je aanstelt. En ik ken het, maar ik weet niet zo goed wat je ermee aan moet, sorry.