Oke, sorry voor mijn gezeur, maar ik wil dit echt even kwijt. Ik voel me de laatste tijd echt eenzaam, en depressief om geen reden. Ik zit de laatste tijd als ik alleen in mijn kamer ben echt te janken, en ik weet niet precies waarom. Ik heb wel vrienden, maar ik voel me altijd het vijfde wiel aan een wagen als ik met hen ben.
Bijvoorbeeld vandaag, aangezien we al om 10 uur vrij waren, had ik met twee vriendinnen afgesproken om de hele dag wat leuks te gaan doen. Maar het was de hele dag al zo dat zij dan heel erg ‘met elkaar bezig waren’ en geen aandacht voor mij hadden. Dat vond ik best irritant. En op de fiets waren ze héél erg melig met elkaar. En ze hadden een hele vage hyperactieve gesprek over dat ze met elkaars vriendje en vaders vreemdgaan. (Oke, dat maakt eigenlijk niks uit voor dit verhaal) Ik zat er zo naast te fietsen en we werden de hele tijd raar aangekeken, en ik schaamde me best wel. Vooral toen één vriendin heel hard “OMG, DAT JIJ MET JE WISKUNDELERAAR SLAAPT VOOR EEN ZES WEET IK WEL HOOR” schreeuwde, keek iedereen heel raar op.
Maargoed, steeds als ik iets probeerde te zeggen werd ik genegeerd. Toen ik bijvoorbeeld vroeg hoe laat het was, omdat ik geen mobiel bij me had, en om 4 uur thuis moest zijn, werd ik genegeerd. Toen ik zei dat ik dan zo naar huis ging, hadden ze het ook niet door. En toen ik er op een gegeven moment maar achter ben gaan fietsen omdat het toch geen verschil uitmaakte, hadden ze het ook niet door.
Ik voelde me daar eigenlijk best gekwetst door, maar ik trek me dit soort dingen heel snel aan. Toen waren we dus bij het huis van de andere vriendin aangekomen, en toen zei ik dat ik naar huis ging, want ik was hier best chagrijnig door geworden en had er gewoon geen zin meer in, en toen zeiden ze heel vrolijk “oke, doei” en gingen ze weer bezig met waar ze bezig mee waren.
Ik ben toen best wel chagrijnig weggelopen, dat was denk ik ook wel te merken, maar toen ik wegliep, hoorde ik de ene vriendin iets over mij zeggen tegen de andere vriendin, ik weet alleen niet wat. Ik voel me nu dus knap beroerd.
Vinden jullie eigenlijk dat ik me aanstel?