Stel ik me aan?

Hallo meiden,

Ik zit hier best wel een beetje mee en ik twijfel of ik het bij mn vriend moet melden. Het zit namelijk zo, mijn vriend draait ploegendienst en dat moest dus ook met oud en nieuw, (van 2 uur smiddag tot 10 savonds op zaterdag en zondag). Heel erg jammer allemaal omdat ik dan niet bij hem kon zijn omdat hij een half uurtje van mij vandaan woont met de auto. In eerste instantie zouden mijn ouders weggaan en zou ik alleen zijn, hij had gezegd dat hij me dan sowieso na zijn werk kwam ophalen omdat hij niet wilde dat ik alleen zat, dan waren we dus rond 11 bij hem thuis geweest en gewoon optijd. Maarja hij moest ook werken enzo, dus ik had gezegd dat ik wel wat anders regelde want dat zou ik hem niet aan doen.

Hij ging dus vrijdag met zn vrienden een oudjaarsborrel doen, en toen ging hij dus oud en nieuw ook met zijn vrienden vieren, en gister alweer… een nieuwjaarsborrel met zijn vrienden (allemaal dezelfde vrienden steeds). Het maakte hem niet uit dat hij moe op zijn werk kwam zei hij. Hij was dus drie dagen met zijn vrienden, hij had ook best met nieuwjaarsdag gister naar mij kunnen komen (hij is vandaag en morgen vrij)? Al was het maar een uurtje, dan had hij daarna weer naar zijn vrienden gekunt. Ik voelde me er heel vervelend door omdat hij blijkbaar liever bij zijn vrienden is (zo komt het op mij over). En als ik dan ook van vriendinnen hoor die allemaal bij hun vriend zitten, dan wordt het gevoel alleen maar erger. Nu wil ik ook niet zijn vriendin zijn die alleen maar zeurt en ik wil ook zeker niet dat hij niet meer met zijn vrienden kan afspreken. Moet ik het toch aan hem vertellen of stel ik me aan?

Alvast bedankt !!

Eeehm, je kan het wel zeggen hoor! Het is belangrijk dat je goed praat in een relatie.
Zeg gewoon rustig hetzelfde als wat je hier zegt, dat je het vervelend vind en ook graag met hem zou willen zijn.
En je bent echt niet gelijk een zeur vriendin hoor als je dit zegt!

Had hij het allemaal al met hen afgesproken? Dan kan ik me voorstellen dat het lastig is voor hem om jou tussendoor nog ‘effe’ te zien. Daarom zorg ik altijd dat ik een paar uurtjes geclaimed heb bij mijn vriend want als ik niks afspreek van te voren, dan overkomt mij hetzelfde :stuck_out_tongue:

Maar nee ik vind niet dat je je aanstelt, het is logisch dat je je vriend wil zien op zo’n avond. Heb je het al aangegeven? Of uberhaupt contact met hem gehad hier over? Gevraagd of hij nog een gaatje heeft voor jou?

aan de ene kant geef ik je gelijk, maar aan de andere kant heb ik zoiets van zoveel maakt 2011-2012 toch niet uit? Het zijn maar een paar dagen. Anders ga jij naar hem toe ipv hij steeds naar jou?

Nja het is volgens mij iets standaarts wat ze doen elk jaar, maar toen had ik nog niet met hem. Sommige vrienden van hem zijn ook niet gekomen en naar hun vriendin gegaan…

Ik had het al een week van te voren met hem over of we elkaar echt niet konden zien, ik kreeg dan ook gister pas te horen dat hij na zijn werk nog tot een uur of 2 snachts met zn vrienden een borrel ging doen. Ik had verwacht dat hij moe zou zijn en vroeg zou slapen enzo… niet dus. Hij had dus makkelijk naar mij gekunt :frowning_face:

Ik zou je er gewoon niet te veel van aantrekken.

@Bullybread dat is dus het probleem… hij heeft een auto en ik niet… En om nog heel laat met de bus te gaan (hij wilt ook niet dat ik dat doe)

Na zo’n werkdag ga je niet je bed in, je pakt juist het laatste beetje plezier dat er te beleven valt hoe moe je ook bent. Zo raar vind ik het niet.

Auto of geen auto dat zou toch niet de reden moeten zijn? Omdat hij een auto heeft kan hij ‘wel effe’ bij je langs. Zo werkt het niet?

Dat vindt ik ook, maar meestal gaat hij dan vroeg zn bed in.

En ik heb het ook niet over het vervoer en alles, het punt is dat hij dus liever drie dagen achter elkaar bij zn vriendin is dan 1 avondje bij mij…

vrienden* faal

Nou ik vind dat je je wel een beetje aanstelt. Heb het er wel over met hem, praten is belangrijk. Ik snap dat je hem graag wilt zien, maar je moet die jongen ook gewoon zo’n plezier gunnen met z’n vrienden.
Ik heb zelf ook zo’n fase gehad, dat ik boos werd iedere keer dat hij naar z’n vrienden ging. Want hij was dan niet bij mij en als ik hem niet kon hebben, dan mocht niemand hem hebben.
Praat er sowieso over, zeg gewoon dat je het ook fijn had gevonden als hij deze dagen iets meer tijd had doorgebracht met jou.

Ik vind niet dat je je aanstelt. Het is niet vreselijk erg ofzo maar als het voor jou gewoon niet fijn voelt zou ik het gewoon zeggen. Ik zou het inderdaad ook vervelend vinden denk ik.

Mijn vriend zou eigenlijk die zaterdag naar een discotheek gaan hij had al een kaartje gekocht en alles en ik zou alleen thuis zitten ik heb het hem uitgelegt en hij was kwaad dat ik hem niet wou laten gaan laterna zei die dat hij blij was dat die was gekomen. Dus je stelt je echt niet aan want als hij echt van je houd wil hij vooral met jou het nieuwejaar in! X

Bedankt voor alle reacties! Ik heb vanochtend met mn vriend gepraat, en hij vond dat ik gelijk had, hij zei dat hij daarom vanavond naar me toe wilde komen om het goed te maken!

Gelukkig dat het zo is afgelopen, succes met praten vanavond :_)

had ik kunnen typen dit, zit precies met hetzelfde.
Ik zeg gewoon tegen hem dat ik liever oud en nieuw hem wel had gezien.
Zou er verder niet teveel over gaan piekeren, en gewoon nu iets leuks samen doen!?
en oh lees nu dat hij al komt vanavond! Mooi :grinning:

ik moet alleen morge nog praten. maar komt ook wel goed!

nou dacht ook het een goede afloop had… blijkbaar niet, raad is wie er gister niet bij mij zat maar voor de vierde keer op een rij bij zn vrienden? juist.

Jeetje, wat vervelend, ook lullig dat hij nu alweer naar zijn vrienden is gegaan.
Ik zou toch even heel duidelijk tegen hem zeggen hoe je je hier bij voelt, dat is wel belangrijk!

Praten, praten, praten :slightly_smiling_face:. Anders verandert er niets ;-). En als hij na het gesprek je ineens toch in de steek laat, zou ik eens goed nadenken over je relatie…

mn vriend zegt ook altijd over mij; jij gunt me ook niks.
en dat ik altijd jaloers ben als hij met vrienden is.
achja, gewoon af en toe praten…en soms gewoon denken; ik gun het hem maar. Probeer gewoon vaste dagen anders af te spreken, of hoeveel dagen jullie elkaar willen zien in de week… gewoon goed praten dus!