stel ik me aan?

Hey,

mijn beste vriendin (ze is nu een jaar mijn beste vriendin) doet mij na, niet dat dat heeeel erg is maar ik irriteer me er gewoon aan.

bijvoorbeeld: ze draagt altijd haar haar los en ik eerst ook, toen ging ik in een bepaalde week een staart en knot in doen. een week later deed zij dat ook. ik lakte mn nagels een periode vaak en toen even niet, zij lakte haar nagels nooit. toen deed ik het weer eens en 2 dagen later had zij ineens ook nagellak op, ook nog bijna in dezelfde kleur. toen ik een andere kleur op deed een week later deed zij dat ook. deed ik een keer donkerblauw op, 2 weken later zij ook. heb ik een vlecht in mijn haar, week later zij ook, heb ik meerdere ringen om een keer, heeft zij dat later ook ineens. draag ik een tijd een horloge, gaat zij ook een horloge dragen. vertel ik haar die ochtend dat ik mn kamer wil veranderen, stuurt ze die middag een foto dat zij haar kamer verandert. ook herhaalt ze dingen die ik zeg, dan zeg ik bijv. een gevatte opmerking, meestal wat zachter want heb niet zo’n luide stem, herhaalt zij m exact daarna in het luid zodat iedereen het hoort en dan denken ze dat zij dat bedenkt.

ik irriteer me er best wel aan, maar ik wil het eigenlijk ook niet zeggen want dat vind ik ook weer wat dom.

stel ik me aan? wat vinden jullie ervan?

ja je stelt je aan, dat je daar op let zeg… zegt dan meer over jou

Twee keuzes, want ja je stelt je aan. (wou dat ik me hier nog druk om kon maken)
Of je spreekt haar erop aan,
of je let niet meer op haar in die zin.

Het zijn wel echt kleine dingen, imo. Nagellak en meerdere ringen om. En is het echt zo’n big deal als zij toevallig dingen bij jou ziet en denkt “oh leuk, dat probeer ik ook eens”? Dat doen ik en vriendinnen zo vaak bij elkaar, dat we inspiratie van elkaar krijgen. Misschien kijkt ze gewoon naar je op.

Ik vind niet dat je je aanstelt, want dat kan inderdaad irritant zijn. Misschien is ze onzeker en ziet ze jou als voorbeeld? Praat er een keer over met haar

Dit, ik zou het ook zwaar irritant vinden.

Als jij je zo aan haar irriteert, snap ik niet waarom je haar nog wel je beste vriendin noemt.

Maar ja, ik vind je aanstellen. Snap dat het enigszins irritant kan zijn zodra je dit is opgevallen, maar ik zou me er echt niet druk om kunnen maken.

Ja inderdaad. Moet ze haar haar dan altijd los dragen omdat jij zo lang geleden een staart in had?
Ik zou je er niet druk om maken inderdaad, waarschijnlijk doet ze het onbewust.

Dit ja. Het lijkt mij dat als ze ziet dat je je nagels hebt gelakt, ze denkt ‘oh ja dat kan ik ook nog eens doen’. En omdat jij soms een staart of een knot maakt moet zij haar haren altijd los hebben want anders doet ze je na? :’)
Ik ben ook een horloge gaan dragen omdat ik zag dat een vriendin van me altijd eentje aanhad, zodat ik zelf ook eens de tijd weet. Niks raars mee en nee ik doe haar dan ook niet na. Dit zijn heel normale dingen en je moet je niet zo druk maken.

ja maar ik zou niet zo snel zeggen; je bent mn bestevriendin niet meer want je doet me na doei

ofc probeer ik er ook niet op te letten of me er druk over te maken, maar t irriteert me gewoon. vandaag zei ik weer iets ( en weer te zacht) zegt ze binnen 5 sec exact hetzelfde in het luid.

Ik vind napraten ook wel anders dan nadoen eigenlijk. Daar zou ik wat van zeggen, dat ze je niet telkens hoeft te herhalen voor de rest vd klas, dat je dat vervelend vindt en dat ze dr eigen opmerkingen moet verzinnen.
Wat betreft hoe je je haar draagt, wel of geen horloge en wel of geen ringen, dat vind ik wel een beetje onzin. Vrijwel iedereen laat zich inspireren door andere mensen. Kijk, als zij nu ook dezelfde outfits gaat kopen zou ik haar ook vertellen dat je dat niet prettig vindt, maar dit zijn kleinigheden imo. Dat zou ik lekker laten.

ja stemvolume ga ik indd proberen

ff

Ik snap wel dat je het irritant vind, maar je kan het ergens ook als een compliment zien, want ze doet je niet zomaar na. Maar ik snap het wel. Als je er echt last van hebt, kan je dat haar toch het beste gewoon zeggen, ook al zie je dat niet zo zitten. Ik deed dat eerst niet, maar ik praat er ook over met iemand als me iets dwarszit. Dat kan ook fijn voelen. Ik vind niet dat je je aanstelt, maar probeer met haar te praten erover :ok_woman:

Het kan zijn dat ze soms haar inspiratie van jou afdoet dat doet iedereen al zie je iets denk je ooja dat kan ik ook doen , Bijvoorbeeld als ze iemand ziet met streepjes nagellak dan denkt ze zal ik dat ook een keer doen.

En je daar aan irriteren dan stel je je aan.

Ze kijkt gewoon tegen je op, is dat zo erg? Zou me juist wel een beetje gevleid voelen. :cold_sweat:

ja dat probeer ik ook, ik wil me dr ook niet aan irriteren maar doe het toch automatisch haha