Stel ik me aan?

Hi girlss
Ik heb een hele lieve vriend en we hebben nu al een tijdje.
Jammer genoeg ben ik altijd best een jaloers type geweest maar ik probeer het zoveel mogelijk te verbergen.

Nu zit er in de klas van mijn vriend een meisje en hun zijn vrienden en ze zit ook in zijn vriendengroep. Ik vind het helemaal niet erg als mn vriend ook vrouwelijke vrienden heeft. Er is alleen iets waar ik mij aan erger en ik ben bang dat ik me aanstel dus ik wil graag jullie mening/advies.

Dat meisje en mijn vriend moeten nu een project samen doen voor school en de dag van de opdracht gingen ze samen op pad. Alleen sinds die ene dag appt ze mijn vriend heel vaak met kleine onzin dingen die ze ook gewoon aan haar vriendinnen kan vragen. Ook facetimen ze ineens vaak en ook als we skypen in een groepje dan zegt mijn vriend altijd van *naam meisje* ‘‘niet weggaan he’’
Gisteravond was ik ook boos geworden want hij stuurde haar foto’s van zichzelf en dan vroeg hij aan haar welk t-shirt hij moet aandoen.

Naar mijn idee worden ze een beetje te ‘‘close’’ en ik erger mij er best wel aan. Ze zei ook laatst tegen mij dat ze mijn vriend als enigste vertrouwde van hun vriendengroep en dat ze vaak praten.
Ik vind het niet erg dat ze praten maar ik vind het maar irritant dat ze zo close aan het worden zijn.

Ik zou het toch met je vriend bespreken

Ik vraag juist hier advies want ik durf het wel aan te kaarten maar ik wil niet dat hij gaat vinden dat ik overdrijf oid.

Sorry, maar ik vind het nogal zwak dat je je gevoelens niet durft aan te kaarten bij je vriend. Ik zou hem er gewoon op aan spreken!

Ik durf het wel hoor maar ik wil gewoon weten of ik er een te big deal van maak. Ik wil niet onnodig een discussie veroorzaken ofzo.

Nouja als ik jou was was ik allang uitgeflipt, had me niet uitgemaakt dat ik dan jaloers over zou komen. Dus ik vind absoluut niet dat je je aanstelt, ze worden inderdaad wel erg close met elkaar. Praat er echt met je vriend over, het is echt niet een onnodige discussie!

Als jij je eraan ergert, dan is het dus een big deal voor jou. Je moet alles met je vriend bespreken. Positieve dingen, maar ook negatieve dingen.
Jij zit hiermee en in een relatie hoor je gelukkig te zijn. Jouw vriend moet ook om jou en je gevoelens denken.
Je moet het sowieso dus aankaarten.

Dit dus!

Ik zou polshoogte genomen hebben. Dus niet als: “Ja, ik vind het vet kut en irritant dat jullie zo close doen”, maar gewoon: “Goh, jij en dat meisje worden wel heel close opeens he.” Ik maakte daar altijd grapjes van, dus: “Moet ik me al zorgen gaan maken? :stuck_out_tongue:” Vond het fijner dat het zo luchtig bleef. Mijn ex had dan wel door dat ik er mee bezig was en stelde me dan vaak gewoon even gerust.

Je kan natuurlijk ook een serieus gesprek aanknopen van; “Goh, ik vind dat wel lastig, ik ben het niet gewend van je dat je zo close met een meisje bent en ik word er een beetje onzeker van. Jullie zijn wel opeens erg goede vrienden geworden he? :slightly_smiling_face:

Ik zou het sowieso bespreken. Jij voelt je er niet comfortabel bij, dus moet je dat zeggen, of je vriend dat nu aanstellen vind of niet.

ik was allang pissed off geworden als dit bij mij zou gebeuren :’).

Ik zou er inderdaad gewoon met je vriend over praten als je er zo mee zit, zelf had ik ook boos geworden als dat bij mij zou gebeuren dus je stelt je echt niet aan! leg gewoon uit hoe je je voelt, want anders weet hij ook niet dat jij er zo mee zit en veranderd er helemaal niks. Succes en ben benieuwd hoe hij reageert!

Ik vind dat je overdrijft. Ik zelf zou dus niks zeggen. Maar als jij het er echt moeilijk mee hebt dan moet je er met hem over praten. Maar wat kan hij doen? Ze moeten toch dat project samen doen. En wat moet hij dan als excuus geven? ‘‘Ja mijn vriendin wilt niet dat ik met je praat?’’ Kom je lekker wantrouwend over. Maargoed, dat is mijn mening.

Uhm mij maakt het niet zoveel uit of ie met meiden praat. Ik verbied hem niet om met meiden om te gaan ofzo. Ik erger mij er gewoon aan dat hun zo aan elkaar plakken ineens en waarom moet hij überhaupt weten wat ze van zijn kleren vind. Vind het gewoon raar… maar bedankt voor je reactie.

en anderen,
bedankt voor de reacties. Ik ga het inderdaad bij hem aanknopen. Hij zei in het verleden altijd dat ie haar lelijk en irritant vond en nu ineens na die ene dag plakken ze zo erg aan elkaar. Snap het echt niet.

Bespreek het wel IRL en niet via app, dit om misverstanden te voorkomen

Nou… ik vind dat je totaal niet overdrijft… Dit heeft altijd als gevolgen als ze zo super close zijn.

Kijk als jij en haar ook dikke vriendinnen zijn en alles met elkaar delen dan hoef je nergens bang voor te zijn. Maar ik zou inderdaad wat de meeste zeggen er rustig met hem over praten.

Heel veel succes meis!

Ik vind niet dat je je aanstelt. Als mijn vriend zo met een meisje om zou gaan zou ik me er echt niet prettig bij voelen en hier ook wat van zeggen. Dat soort dingen hoort hij met mij te bespreken en niet met haar.
Andersom weet ik ook dat mijn vriend dit niet van mij zou accepteren.

Het verhaal zou (wat mij betreft) echter anders zijn wanneer hij al voordat jullie een relatie kregen zo goed bevriend met haar was. In dat geval zou ik het wel accepteren omdat je dan weet dat dit voor jullie ook al speelde en er toen ook niets gebeurd is.

Ik snap wel dat je jaloers wordt, dat ze samen gaan werken aan schoolopdrachten, daar ontkom je niet aan. Ze zitten nou eenmaal in dezelfde klas en zijn vrienden. Ik zou het wel vervelend vinden als mijn vriend aan een vriendin zou vragen wat voor kleren moet aantrekken ipv jou als zijn vriendin. Je kunt ook best aankaarten dat je het fijn vind dat hij een goede vriendin heeft, maar dat je het er soms ook lastig mee hebt dat ze zo close worden. Jij bent zijn vriendin, de dingen die hij graag met haar bespreekt hoort hij ook met jou te kunnen bespreken.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt, succes!

Ik bespreek nooit belangrijke dingen via de app. Als ik hem een paar dagen niet zie dan tenminste over facetime of telefoon. :slightly_smiling_face:

Dankjewel allemaal voor de reacties :slightly_smiling_face: