Stel ik me aan?

Hoi meiden,

Ik heb het al een tijdje heel gezellig met een jongen, in de kerstvakantie zouden we afspreken (we wonen nogal ver van elkaar vandaan namelijk dus verder is er niet zoveel tijd om af te spreken). Nu merkte ik vorige week dat ie wat anders deed, kortaf en heel ongeïnteresseerd, vooral via WhatsApp. Hij zei dat er niks was dus ik heb het uiteindelijk maar zo gelaten. De laatste paar dagen doet ie weer heel anders, heel lief en zorgzaam etc.
Nu zat ik gisteren op z’n Instagram te kijken en zag ik een reactie van een meisje onder z’n foto met ‘schatje, liefje’ en allemaal hartjes enzo. Dus toen keek ik op het profiel van dat meisje en onder haar foto stonden ook allemaal reacties van hem met ‘schat, je bent mooi’ etc. Die waren dus vorige week geplaatst… Ik was gisteravond dus nogal pissed off en heb hem een appje gestuurd waarin ik vroeg of ie wel zeker wist dat ie met mij wilde afspreken en niet met z’n andere schatje?!
Nu is ie heel boos en verwijt me dat ik hem controleer, dat ie dat ontzettend laag van me vindt en dat ik beter helemaal niet meer kan komen als ik zo over hem denk… Het waren gewoon vriendschappelijke reacties volgens hem (eerst zei hij dat ie niet wist waar ik het over had, maar goed)… Blijkbaar vertrouwde ik hem niet en dat viel hem heel erg tegen. Zelf zet ik niet onder foto’s van mijn vrienden ‘ooh schatje wat ben je mooi, beauty’ etc, maar dat kan aan mij liggen…
Ik heb hem uitgebreid uitgelegd dat ik hem niet controleer, maar dat ik dat berichtje toevallig zag en dat ik het raar vond en toen verder ben gaan kijken… Ik wil hem ook helemaal niet controleren, ik wilde gewoon even naar z’n foto’s kijken, meer niet. Sindsdien negeert ie me compleet. Hij is aan het werk vanmiddag en morgen dus ik kan 'm ook niet zo goed bereiken momenteel.
Stel ik me aan? Ik weet namelijk niet zo goed wat ik ervan moet denken… Ben er de hele nacht en ochtend al misselijk en verdrietig van :frowning_face: Ik vind 'm echt zo leuk namelijk! Misschien had ik niet gelijk zo fel moeten reageren en conclusies moeten trekken, maarja.
Nu moet ik wel zeggen dat ik in het verleden nogal een deuk heb opgelopen met betrekking tot het vertrouwen van jongens/mannen, waardoor ik het dus moeilijk vind om mensen (en dan voornamelijk jongens) helemaal te vertrouwen. Daarom kan ik vaak nogal wantrouwend zijn, terwijl ik dat misschien helemaal niet hoef te zijn…
Hebben jullie misschien tips?

ik vind niet dat je je aansteld hoor. ik zal ook rare dingen gaan denken. enja daar heeft natuurlijk ook iedereen een andere mening over maar mijn vertrouwen zijn ook goed beschadigd. dus snap het wel. :wink:

Je zou je excuses kunnen aanbieden en zeggen dat het niet de bedoeling was om hem te kwetsen. Gewoon eerlijk zijn en probeer uit te leggen dat je hem niet zat te controleren, maar gewoon nieuwsgierig was. Misschien vergeeft hij je en wilt hij uiteindelijk toch nog afspreken.
Heel veel succes ermee!

Ik zit in precies zo’n zelfde situatie, alleen zetten meiden onder zijn foto van die reacties etc…
Persoonlijk denk ik dat hij zich “betrapt” voelt, waarom zou hij er anders zo’n big deal van maken? En nu gaat hij jou ook nog een schuldgevoel aan praten… ja, mannen weten goed hoe ze moeten manipuleren.

Blijf sterk in je schoenen staan en blijf bij je eigen mening! Als hij dat helemaal afkraakt is hij jou niet waard :slightly_smiling_face:

Bedankt voor jullie reacties! :slightly_smiling_face:
Het is inderdaad zo dat ik alleen met hem app en verder (nog) niets met heb heb, maar het is dus zo dat ik al wel eens eerder met hem heb afgesproken. We zouden in de kerstvakantie dus weer een keertje afspreken. Die eerste date was echt zo leuk en gezellig! Verder heeft ie tegen me gezegd dat ie me echt heel leuk vond en dat ie zich erop verheugde om weer af te spreken… Hij geeft me dus wel het gevoel dat hij serieus is en het misschien wel iets zou kunnen worden. Vandaar dat ik het nogal raar vind…
Ik heb m’n excuses al aangeboden en verder nog ge-appt dat het echt niet de bedoeling was om hem te controleren en dat ik hoop dat ie me nog wel wil zien.
Maarja, daar reageert ie dus niet op… Pff. Waarom ben ik toch zo snel onzeker?Wil ook weer niet té wanhopig overkomen…

Natuurlijk is het niet leuk dat hij reacties plaatst bij een ander meisje en dat meisje weer bij hem. Persoonlijk zou ik, als het vriendschappelijk is, ook nooit zo een reacties plaatsen. Maar… je hebt niets met hem dus helaas kun je er niets van zeggen. Overigens vind ik niet dat je je aanstelt, want ik zou ook raar gaan denken als ik zo een reacties zou lezen. Probeer hem uit te leggen dat het allemaal niet zo bedoeld was en leg ook uit waardoor het kwam dat je zo reageerde (vertrouwen i.v.m. je verleden). Hoop dat het goed komt tussen jullie, succes!

als ik jou was moet je nu proberen hem niet te appen, want hij weet nu dat je toch terug komt en wasschijnlijk weetr hij ook wel dat die stiekem zelf fout zit want wat als dit andersom was gebeurt dan? en als jij nu geen aandacht aan hem geeft komt het meestal wel van zijn kant.
denk ik :flushed:

^
Dat ga ik inderdaad proberen, als het me lukt :’)
Nouja, ik hoop maar dat hij straks wat van zich laat horen als ie vrij is (al gok ik van niet…)

heb je nog wat gehoord ?:slightly_smiling_face:

.

Ik snap wel dat je hem niet vertrouwd, zo goed kennen jullie elkaar niet en vertrouwen moet gewonnen worden, dat kan er niet automatisch zijn (naar mijn beleving dan, door ervaring vertrouw ik mensen echt niet zomaar meer tot ze het daadwerkelijk verdienen).

Jullie hebben geen relatie, wat het dan lastig maakt om tegen hem erover te beginnen, dit kan hem een benauwd gevoel geven, want stel je voor hoe ‘jaloers’ (volgens de jongen) je dan kan zijn in een relatie. Dit kan hem afschrikken. Zeker voordat je aan een relatie begint moet je gewoon zulke dingen luchtig houden en niet teveel over na denken. Ik snap ook dat het jou onzeker maakt, en dat hij in de aanval schiet om zichzelf te verdedigen klopt natuurlijk ook niet. Maar mannen zijn daar dan ook weer anders in dan vrouwen…

Ik zou hem gewoon een berichtje sturen waarin je je excuses aanbiedt en je zegt dat jij je een beetje liet meeslepen en je nu helder in ziet dat het toch ook niet uitmaakt als hij met andere meisjes praat, zolang jullie het samen maar leuk kunnen hebben. Misschien kan zoiets hem weer rustiger maken en dat jullie alsnog leuk gaan afspreken (de kans bestaat ook dat hij het niet meer wilt, in dat geval, helaas maar er lopen meer leuke mannen rond, en je hebt er dan van geleerd).

Over het smsen dat hij af en toe kortaf doen en later weer lief, dit is gewoon een mannen ding. Ze zijn niet zo van het smsen, of continu lief doen en contact hebben. Dit soort dingen moet je gewoon laten gaan en niet teveel op focussen. Ik denk dat je je veel te onzeker voelt op dit gebied maar dat is nergens voor nodig!

PS. als je nu dat bericht stuurt, en hij reageert niet direct, laat hem dan even met rust zodat hij het kan laten bezinken. Als daarna wel weer alles goed komt, hou het contact via whatsapp enz gewoon wat luchtiger allemaal, probeer het iets minder van jouw kant alleen te laten komen, maar laat hem wat meer moeite doen, mannen houden ook nou eenmaal van de jacht, niet om achterna gejaagd te worden.