Stel ik me aan? Verleden van mijn vriend

Hee!

Ik heb een probleem, waar ik al een tijdje mee zit. Ik vraag me af of veel meiden dit probleem met mij delen of dat ik me maar aanstel, maar ik kom er maar niet vanaf.
Mijn vriend heeft voor mij een behoorlijk verleden gehad met andere meisjes. Hij is nu 18 en heeft er meer met meer dan 10 seks gehad. Ik heb voor hem seks gehad met één jongen, maar dat is nog steeds een groot verschil met de hoeveelheid van mijn vriend. Ik voel me nu dus redelijk het ‘zoveelste meisje’. Ik voel me niet speciaal bij hem en ben bang dat hij mij niet speciaal vind, omdat hij alles al kent en gedaan heeft. Niet alleen op seks gebied, maar ook op relatiegebied. Ik ben bang dat hij, zijn vrienden en zijn ouders mij als weer een meisje zien in plaats van als zijn vriendin.
Dit komt ook door opmerkingen als mijn vriend van: weggaan voor mij is makkelijker dan voor jou, want ik ben het al gewend met mijn ex (hij zit in het leger en is door de weeks weg).

Ik heb het er met mijn vriend en met een vriendin over gehad, maar kom toch maar niet van dit gevoel af terwijl we al 2 maanden samen zijn, dus vraag me af of er hier mensen zijn die dit ook hebben of weten hoe ik me voel.

Ik doe dit even via een anoniem nieuw account. Vandaar dat ik nog geen berichten heb.

Praat er met hem over! Communicatie is zo belangrijk en als je niet van mekaar weet wat je voelt en wat je verwacht in een relatie, kan het erg opbreken. Zeg gewoon dat je je niet fijn voelt bij het idee dat anderen jou kunnen zien als ‘het zoveelste meisje’ en dat je graag speciaal wilt zijn. Als hij een goede jongen is, zal hij zijn best doen je dat gevoel te geven.

Ik heb het er al met hem over gehad, en hij zei dat die er niks aan kon veranderen maar dat hij ook spijt heeft van zn verleden, dat hij er te makkelijk over dacht. Maar dit veranderd mijn gevoel niet:-( Maar ik denk ik dat ik er gewoon opener over moet zijn met mijn vriend, hoe meer praten hoe beter.

Ik dacht al dat ik de enigste was:O Ja hij verzekerd me ervan dat hij van me houd, maar wordt ook chagrijnig omdat hij vind dat verleden het verleden is, en dat ik het achter me moet laten.

Mijn vriend heeft voor mij ook met heel wat meisjes avontuurtjes gehad, maar dan voor één nachtje en nooit een lange relatie gehad. Hij is mijn eerste en ben er erg onzeker over geweest, maar hij heeft mij verteld dat hij heel veel van mij houd, dat hij genoten heeft van die tijd, maar dat dit zoveel beter is. Het beste is om er niet teveel over na te denken, want dan maak je je inderdaad gek.

ik heb echt precies hetzelfde, alleen zegt hij dan dingen als ‘ja en bij mijn vorige relatie deden we dat zo en zo…’. Ik heb het er alleen ook nog niet over gehad met hem omdat ik dat onwijs moeilijk vindt. Maar ik denk wel dat ik snap wat je bedoeld. is voor mij ook gewoon lastig uitleggen omdat het echt een gevoel is.

Kan me het gevoel wel voorstellen, ja. Had dat ook een beetje mij mijn ex. Maar die opmerking van hem over weggaan enzo vind ik eerlijk gezegd best gemeen zeg!
Ik denk dat je er gewoon eens rustig over moet praten, zonder verwijten te maken. Gewoon je gevoel op tafel gooien en dan kan hij er rekening mee houden!

Dat had ik ook, ik hoorde van hem zelf (niet over zichzelf, maar ik wist dat hij ook met heel veel van die meisjes is geweest) allemaal dingen over zijn vorige hangplek die ik liever niet had willen weten. Het slijt wel.
Het is nu dan wel uit :’) maar niet daarom natuurlijk.