Stel dat...

Nu ik erover na denk, ben ik benieuwd naar hoe andere mensen hierover denken.

Stel he.
Je hebt een relatie van al een lange tijd, alles gaat goed, je woont samen en stapt elke avond met je vriend/vriendin in bed.
Ook je seksleven is prima, gemiddeld zo’n weet ik t 3x in de week heb je gemeenschap.

Op een (zwarte)dag wordt je vekracht en loopt een trauma op.
Je zult een minimale tijd van 3jaar of iets dergelijks geen seks willen/kunnen hebben simpel weg door je nare ervaring ermee.
Daarna moet je het weer rustig op kunnen bouwen maar alsnog geniet je er niet van…

Zou je dan van je vriend vragen/verlangen 3jaar zonder seks te moeten doen, en dus ‘‘droog’’ moeten staan.
Of vind je het wel oké, dat hij in overleg met jou het bij een andere vrouw gaat ‘‘halen’’ zolang hij jou steunt en je helpt in je proces en dit ook goed doet.

Wat is jullie mening hier over ik ben eigenlijk zeer benieuwd

Als je een relatie hebt dan moet je elkaar steunen. In dit verhaal (ik weet niet of het echt is of hypothetisch maar ik zeg gewoon even jij voor het gemak) heb jij iets heel ergs meegemaakt en hij hoort jou daar in te steunen. Dat hij behoefte heeft aan seks kan natuurlijk, maar seks is niet iets wat je nodig hebt om te leven zoals eten of drinken en er zijn genoeg mensen die veel langer dan drie jaar geen seks hebben dus ik vind dat als hij een goede vriend is dat hij het zeker niet met een ander moet doen en dat jij dit zeker niet hoeft toe te laten.

Echter hoeft het helemaal niet zo te zijn dat als je verkracht bent dat je drie jaar lang geen behoefte hebt aan seks. Dit is echt voor iedereen anders. Misschien als je het goed verwerkt door middel van een psycholoog dat je kunt ‘zien’ dat seks met je vriend heel anders is dan wat die verkrachter jou heeft gedaan.

In geen enkel geval zal ik het toestaan dat mijn vriend op seksueel gebied iets doet met een andere vrouw. Dan kan hij me net zo goed gelijk verlaten.

En inderdaad, in een relatie moet je elkaar steunen. Wat seks met een ander dus absoluut niet is.

nee het is niet gebaseerd op de waarheid hoor, het is echt een stelling waar ik ineens op kwam.

Maar ik persoonlijk zelf vind seks wel belangrijk. als liefde en als lust.
Dus vind het denk ik best egoïstisch om hem zijn ‘‘ontspanning’’ te ontnemen
En het hoeft dan niet zo te zijn dat hij 5x in de week met n ander in bed ligt.
Maar zo eens in de maand zou ik (zo denk ik er nu over) uiteindelijk wel kunnen toestaan.
Natuurlijk niet net in dezelfde maand van de verkrachting
maar uiteindelijk.

No way. Ik zou eerder aan onze intimiteit werken, in kleine stapjes. Iedere keer als hij met een andere vrouw in bed ligt, zijn dat 100 stappen terug. Sowieso weet hij van te voren niet dat hij 3 jaar droog zal staan. Voor hetzelfde geld ben je na 2 maanden weer good to go.

Persoonlijk denk ik dat als je verkracht bent dat je dan alle steun kunt gebruiken en dat als je vriend het dan met iemand anders gaat doen dat je dit nu niet echt ervaart als steun. In een relatie heb je dingen voor elkaar over, dus ook je ‘pleziertjes en je ontspanning.’

ja dat is ook wel zo. geef ik jullie helemaal gelijk in.
Maar stel het proces lijkt eindeloos.

Ja ik weet niet. kijk het is allemaal over een periode van jaren denk ik…
Want ziezo vind ik wel dat ik het eerste 1a2 jaar op hem moet kunnen rekenen.
Dat hij me niks kwalijk neemt, en ook niet constant gaat zeuren over seks.
Maar als het daarna/uiteindelijk een probleem wordt voor hem om zich in te houden.
Kan ik het me wel inbeelden

Tja ik vind het zelf wel een lastige vraag eigenlijk.
Zoiezo loopt het anders zodra het ook werkelijk gebeurd, want idd misschien denk ik dan van OWEEEEEE ALS JE HET DURFT TE VRAGEN.

Maar dit is hoe ik vooraf denk, denk ik haha!

Nooit van mijn leven. Mijn vriend zou weten dat hij me daarmee enkel maar dieper in de put zou duwen, dus als hij dat zou willen/doen/verwachten mocht hij oprotten.

Hmm heel dubbel. Ik weet niet hoe ik er dan tegen aan zou kijken hoop dat ik dat ook nooit zal weten. Maar zoals ik me dat nu voorstel, ik wil dat hij mij steunt en bij mij blijft, maar ik snap ook dat hij zo z’n behoeftes heeft en dat het heel frustrerend voor hem kan zijn om 3 jaar, als het niet veel langer is, geen seks te hebben. Dus ik zou denk ik zeggen dat hij, als hij wel gewoon verder wil met mij maar wel echt heel erg de behoefte heeft een keer seks met iemand anders kan hebben. Natuurlijk niet dagelijks en het moet verder geen nadelen op onze relatie hebben. Maar dit komt ook omdat ik seks zie als iets dat niet perse samen hoeft te gaan met liefde en dat iemand dus ook prima totaal liefdeloze seks kan hebben.
Natuurlijk zou ik het fijner vinden als hij totaal de behoefte niet zou hebben, maar ik zou het goed begrijpen als minimaal 3 jaar droogstaan hem zwaar zou vallen.

Is wat je nu beschrijft trouwens een situatie waarin je je nu bevindt of is dit puur ‘wat als’?

Ja precies ik heb hetzelfde als jij, en nee nee.
Gelukkig niet. maar ik zat net in het topic relatie met gehandicapt iemand.
En ging zo beetje doordenken

En toen besprak ik dit met mijn vriend, gewoon omdat ik weet niet vind het wel interessant om het erover te hebben.
En toen dacht ik ineens hier aan.

Ik vind dit een beetje rare Whatif…

Maar als dat zou gebeuren bij mij dan zou ik gewoon trouw blijven, dan maar 3 jaar handwerk met mezelf. je houdt van elkaar en als je lieverd een trauma heeft ga je niet oooh laat ik lekker ergens anders aandacht zoeken of naar de hoeren ofzo.

nee, zeker niet.
Je vriend zou je juist moeten steunen en je begrijpen.
Dat jij je weer ‘beter voelt’ zou moeten voorgaan op zijn behoefte aan seks.
En ik zou het ook gewoon niet willen, als seks voorgaat mag ie gaan.
als hij zich echt niet kan houden hij heeft handen

Ik heb hier vroeger vaak over nagedacht. Na mijn verkrachting heeft het 6 jaar geduurd voordat ik de eerste keer seks had, maar ik was ook erg jong dus dat telt niet echt. Maar ik heb nu nog periodes waar ik gewoon helemaal geen seks wil.

Van mij mag het. Ik weet dat mijn vriend seks anders ziet als ik, en ik ben zelfs vrij open op dat gebied. Mijn ervaring is ook dat jongens seks anders zien als meiden. Als we ooit weer in een situatie terecht komen waar ik langere tijd geen seks wil, en mijn vriend zou er behoefte aan hebben en zou er ook aan denken het met een andere meid te willen doen (wat helemaal niet zeker is), dan zou ik dat zeker toelaten.

maar doe je dat omdat je er 100% achter staat

of doe je het omdat je bang bent dat jij hem teleur stelt omdat je zo’n erge trauma hebt opgelopen. en je vind/denkt dat het jou schuld is

Waarom vraag je wat wij vinden en ga je dan jezelf helemaal verdedigen?

Nou ik verdedig naar mijn weten helemaal niks.
maar volgens mij is een forum om vragen te stellen / discussiëren dus zo raar is het toch niet?
ik ben gewoon benieuwd naar hoe andere hierover denken, stoort het je? dan kun je beter dit topic verlaten, niemand die je dwingt het te lezen of erop te antwoorden

Omdat ik er 100% achter sta. Omdat ik weet dat hij behoeftes heeft waar ik hem niet mee kan helpen en ik weet dat dit frustrerend is. En hij kan zeker met die frustraties leven, maar als er een manier zou zijn waarmee hij ze kwijt raakt, zou ik dat zeker ondersteunen.

respect voor jou :slightly_smiling_face:
Ik denk ook zo hoor, maar wanneer dit werkelijk aan bod komt kan ik misschien wel van mening veranderen.
Dus nogmaals ik heb respect voor je. :slightly_smiling_face: