Steken.

Okay alweer een topic… Damn het gaat niet goed met mij ofzo hahah.
Maar ik open deze topic aangezien ik het net nog had.
Ik heb laatste tijd nogal last van hevige steken. Onder mijn buik ongveer waar je je riem van je broek doet zegmaar? Ik weet niet hoe die plek heet dus heb ik geprobeerd om het hier duidelijk te maken:

Dus ongeveer daar heb ik heftige steken. Als ik opsta of als ik loop komt het plotseling en moet ik weer zitten en helemaal bukken en hysterisch doen tot het over gaat.
Iemand die dit ook gehad heeft? Zo ja is het nodig om naar de dokter te gaan of is het maar iets kleins waar ik me geen zorgen om hoef te maken? Het is regelmatig dat dit komt. Zowel links als rechts, maar voor mijn gevoel vaker rechts dan links.
Mijn dank is groot :couplekiss_man_woman:

Ik heb het ook weleens gehad, en ik heb prikkelbare darmsyndroom. Ik denk daarom ook dat het dan aan je darmen ligt, maar dat kan ik niet met 100% zekerheid zeggen. Ik zou wel even langs de dokter gaan, kan sowieso geen kwaad.

Dankjewel.

Ik ben er 99.999% zeker van dat dat je darmen zijn. Ik heb het ook weleens gehad en bij de dokter bleek er gewoon een verstopping te zitten. Langs de huisarts kan geen kwaad :slightly_smiling_face:

Hahah, aww. Maar wat kreeg je toen? Of ging het over?

Als het aan de andere kant was, zou het nog je blinde darm kunnen zijn, maar anders idd pds, kun je alleen helemaal niets aan doen :frowning_face:

Maar altijd toch even laten checken bij de dokter als het echt pijn doet.

Welke andere kant? Ik bedoel die cirkel heb ik rechts gedaan waarbij ik ook rechts bedoel van mijn pijn zegmaar. Ik zie dat ik een foutje heb gemaakt ja…

Nee het is rechts afgebeeld zegmaar. Mijn fout. Blinde darm zit toch rechts?

Volgens mij wel, maar ik vind het altijd heel verwarrend wanneer je moet zeggen als iets rechts of links zit met plaatjes en spiegelbeeld, haha.

Voor jezelf, zit je blinde darm rechts onderin. Op het plaatje zit het dus links onder. Een blinde darm ontsteking is vaak acuut en begint meestal bij pijn rond de maagstreek of navel, en breidt zich dan uit naar rechts onder. Heb je koorts? Loslaatpijn? (de plek waar het pijn indrukken en loslaten < doet het bij het loslaten pijn)

Dat heb ik soms. Het komt af en toe dat het heel pijn doet eromheen dus navel, maagstreek etc. Koorts heb ik niet maar loslaatpijn en erop drukken kan amper. Net als lopen dat doe ik dan heeel apart. Anders moet ik even gaan zitten door die pijn.

Wat het ook is, ik zou voor de zekerheid echt even langs de ha gaan, alleen een afspraak is toch gratis :slightly_smiling_face:

Ik zou effe langs de huisarts gaan.