Steken en kramp in onderbuik

Ik heb ongeveer al 2 weken elke dag last van mijn buik. Vaak zijn het steken en krampen in mijn onderbuik en kan ik niet eens meer rechtop staan. Daarna moet ik vaak naar wc, soms is het daarna weg, soms niet. Ik ben wel van plan naar de dokter te gaan, maar heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

misschien blinde darm ontsteking? ik weet niet hoe oud je bent, maar miss moet je wel beginnen met ongesteld worden ofzo? weet niet
sterkte inieder geval!

dat soort dingen heb ik soms als ik ongesteld moet worden, alleen niet met het vaak naar de wc moeten… maar misschien is het bij jou iets anders?

Ik heb dat een aantal jaar terug ook gehad, maar dat was maar 2 dagen, kon idd ook niet meer staan, damned dat deed PIJN! Maar verder heb je weinig aan mijn post, wacht niet te lang met de dokter, 2 weken is echt al lang…

@ Vlientje wat heb jij toen gehad? Of ben je niet naar de dokter geweest :stuck_out_tongue:

Ik ben 17, maar hoef niet ongesteld te worden ofzo. Maar met deze pijn kun je het wel vergelijken

misschien, heb je wel buikgriep ofzo dat je zo vaak naar de wc moet

Daar dacht ik eerst ook aan, omdat het laatst een paar dagen over was, maar nu begint het dus weer.

ik heb ook wel eens steken\pijn in me buik, en als ik dan helemaal voorover leun en ik zit niet, maar dan moet je cola met water drinken (heel vies)

weetniet of dat van jou het zelfde is?

Het kan een darmbacterie zijn. Dan moet je idd naar de dokter, krijg je een kuurtje en dan is het zo over!

zoek eens wat op over PDS op google, misschien kun je jezelf daarin herkennen? deze symptonen horen er iig bij…

oeh dat heb ik ook gehad een half jaar lang ongeveer, daarna kreeg ik een acute blindedarm ontsteking :expressionless:
hoop voor je dat dat bij jou niet zo is…

Ik zal even PDS googlen. Ik had net zelf ook al wat gezocht en daar stond ook over blindedarmonsteking, maar bij mij zit het meer in het midden onder dan

cola is echt niet goed voor je darmen hoor (die waarschijnlijk de buikpijn veroorzaken)

Met PDS komen de klachten wel aardig overeen, maar er staat dit:
De symptomen moeten in ieder geval al langer dan 6 maanden bestaan voordat de diagnose gesteld kan worden en moeten 3 maanden actief aanwezig zijn geweest

Ik heb dezelfde soort buikpijn als ik ongesteld ben, ik kan dan ook bijna niet meer rechtop staan.
Maar een paracetamol helpt wel :wink:

Naar de dokter gaan, kan vanalles zijn. Blindedarm zou het niet zo snel zijn, daar zou je echt wel al voor naar de dokter zijn geweest. (doet zo’n vreselijke pijn. o.o)

Misschien ook even opletten met wat je eet? dingen die je maag/darmen niet heel fijn vinden zoals pittige dingen, alcohol, dingen met prik (cola, sinas etc) en bepaalde fruitzuren proberen zo min mogenlijk te nemen? Heeft bij mij in ieder geval wel geholpen.

Ja, maar ik ga niet elke dag op paracetamol leven :stuck_out_tongue: Het houdt trouwens ook niet de hele dag aan het zijn meer ‘‘aanvallen’’

ik hoop echt voor je dat dat het niet is dan! maar ik zou toch maar naar de huisarts gaan.

Ik hoop het ook niet! Ja ik kom daar al 3 keer per maand ofzo dus schaam me echt om er weer heen te gaan haha

cola is wel goed voor je darmen!