steken bij zwemmen

ik doe aan wedstrijdzwemmen en ik heb heel vaak steek in zij.
en dan heel heftig, dat ik niet meer verder kan zwemmen.
heeeeel irritant:S

help?

Heb ik zelf nooit last van als ik zwem. Up dus (:

Ik heb heel vaak zijsteek nadat ik gegeten heb en dan ff druk bezig ga zijn. Misschien dat je voor je gaat zwemmen te veel eet ofzo :astonished: geen idee, wel vervelend zeg

ik doe ook aan wedstrijdzwemmen, maar ik heb er eigenlijk bijna nooit last van. hoelang van tevoren eet je voor de training?
want meestal heb je dan te laat gegeten

^Dat kan wel zo zijn. Ik eet namelijk 2 uur van te voren als ik moet zwemmen, dus daar heb ik geen last van.

Misschien meer drinken?
Ik heb er bijna alleen 's zomers last van, vaak dus als ik te weinig heb gedronken.

ehm , ja meer drinken is ook wel goed idee. Bidon op de kant zetten? 2 uur lijkt me ruim genoeg van tevoren en het schijnt dat als je kramp krijgt dat door te weinig drinken komt, wordt mij verteld

Geen idee, maar het schijnt iets te maken te hebben met rode bloedcellen die zich tijdens grote lichamelijke inspanning te snel willen verspreiden? Ofzoiets?

ik eet 2 uur van te vore…

Ja je bloeddruk gaat natuurlijk omhoog, door het sporten.
Maar dat heeft op zich niets te maken met je rode bloedcellen, behalve natuurlijk dat die in je bloed zitten.

Ik hoorde bij biologie dat er met name veel rode bloedcellen aangemaakt worden in je mild, en dat die steken opkomen omdat ze daar allemaal tegelijk weg willen. Correct me if I’m wrong, ik weet het niet meer precies. (’:

ik heb het een beetje maar dat trekt vanzelf weer weg ik weet niet verder ? succes