Steiltang, rook?

Ik heb dus nu vanmiddag een stijltang gekocht bij de Kijkshop… gelijk uitgeprobeert. En toen kwam er redelijk wat rook af, dus ik ben maar gestopt. Nou vroeg ik me af of jullie dat ook hebben? Is dat normaal of verbrand dan gelijk als je door gaat?

Ja, da’s fout.

Het rookt alleen als je het op nat haar gebruikt.

Dat is niet normaal, tenzij het zo een tang is waar stoom uit komt. Maar dat is iets anders dan rook

Stinkt het?
Dan verbrand er wat.

bij mijn CHI tang
heb ik het ook weleens
maar dat is alleen als mijn haar
wat vochtig is =)

volgens mij is dat niet helemaal wat een steiltang hoort te doen.

Ja, of als het gewoon nog een beetje vochtig is van de douche.
Een andere verklaring kan nog zijn dat je hem gewoon veel te lang op 1 plek houdt,
maar als dat allebei niet het geval is zou ik het toch even checken =P

Okee… ik heb dus vanochtend mousse in mijn haar gedaan… dat kan het ook niet zijn, geloof ik? En ik heb mn haar ook nog niet gewassen vandaag dus dat is het ook niet!

Heb je meteen nadat je er mousse in hebt gedaan gesteild?
Volgens mij kan het daar wel aan liggen, denk ik …

ik zou geen mousse én steiltang gebruiken.
mousse alleen gebruiken op vochtig haar.

Er komt ook altijd wel wat rook uit mijn stijltang, maar dat komt omdat ik hem op 220 graden zet. Misschien moet jij je stijltang wat minder warm zetten dan ?

nou het ligt er aan.
heb je er spul in je haar gedaan tegen hitte? dan is het niet erg, maar als je er niks in hebt gedaan ofzo dan is het wel kut want dan word je haar er nogal dood van.
of het was nat.

Heb je veel beschermingsspray in je haar gespoten van te voren? Dat had ik een keer, en toen kwam er ook rook van af. Dan moet je gewoon wat minder erin sprayen.

Als er hittebestendige creme of spray inspuit is dit doodgewoon.
Dat is gewoon het spul wat verdamt.
Zo niet, kan 't zijn dat je haar nat was.
En anders klopt er inderdaad iets niet helemaal.

Een vriendin van me heeft dat ook, alleen haar haar is helemaal kapot door kleuren en permanenten en stijlen. Maar er is wel van dat straight spul toch. Van schwarzkopf dacht ik.

als je er een beschermend iets voor gebruikt en dat er gewoon er voor
in je haar doet en dan gaat stylen, is het juist goed dat er rook van af komt.
dat heb ik ook dan verdampt dat spul gewoon en dat is juist goed voor je haar.