steekpartij Voorburg

een kind van 15 is vandaag om het leven gekomen omdat ie is neergestoken door een medescholier (16) in Voorburg op een VMBO school.

Op het moment is het ook op het nieuws ook:
De kinderen die het allemaal hebben zien gebeuren zeggen dat de dader elke dag ook met een mes naar school komt en dat meerdere leerlingen dat altijd hebben gezien.
Ook zeggen ze dat de jongens bij de eerste pauze al ruzie hadden en bij de grote pauze is het uitgelopen op dit incident.

ik vraag me echt af hoe dit kon gebeuren. Op mijn middelbare school als er ruzie ontstond sprongen de concierges er meteen tussen en houden de jongens de rest van de dag altijd in de gaten of een van hun wordt naar huis gestuurd.

En sowieso, hoe kan die jongen elke dag met een mes naar school komen en er niks aan gedaan zijn?

Dat hij elke dag naar school kwam met een mes, kan ik mij niet voorstellen. Bij dit soort situaties duiken er altijd wat indianenverhalen op. Als alle leerlingen het wisten, hadden de leerkrachten het - neem ik aan - ook geweten en zou er actie zijn ondernomen.

Maar natuurlijk blijft dit een hele trieste zaak en ik hoop dat het uitgezocht wordt en de dader een straf krijgt die hij verdient.

Bizar al die dingen die er vandaag de dag gebeuren…

Of ie nu iedere dag een mes bij zich had of één keer, waarom heeft die persoon überhaupt in godsnaam een mes bij zich, op school? Dan klopt er toch al iets niet?

Ik vind het erg voor de familie & nabestaanden en snap niet dat iemand het in zijn hoofd kan halen om even iemand neer te steken…moet je je even inbeelden waar zo’n ruzie over zou gaan? Zou vast niet over erge kwesties geweest zijn…

@jackieoh, dat is wat de leerlingen zeiden tijdens het HvN journaal
Misschien dat die leraren hun niet geloofden. Verdere onderzoek zal wel meer informatie geven.

Maar heel veel leerlingen hebben het ook zien gebeuren, en het slachtoffer was daarna bloedend naar binnen gerend.

Vreselijk. Het zal je kind maar zijn…

Heftig zeg

Nee dat klopt zeer zeker niet, maar dat komt echt wel vaker voor dan je denkt. Leerlingen die erge ruzie hebben die al lang speelt, het escaleert, 1 neemt een wapen mee om mee te dreigen, loopt ook weer uit de hand en vervolgens wordt het wapen in hele zeldzame gevallen daadwerkelijk gebruikt… Super, super triest maar het is niet de eerste keer en zal ook niet de laatste keer zijn dat dit gebeurt…

wow heftig inderdaad.

Het word echt steeds erger. Toen ik nog op de middelbare school zat gebeurde dit echt niet.

Ongelofelijk heftig

Dit gebeurt ook bijna niet

Misschien niet op jouw school maar in het verleden zijn dit soort dingen ook al gebeurt. In 2007 is er een jongen doodgeslagen op school door een klasgenoot en op het Terra College is in 2004 een leraar doodgeschoten door een leerling.

Trouwens echt vreselijk dat er weer zoiets gebeurt is.

Het lijkt me ook echt vreselijk voor iedereen die het heeft gezien.

Ja ik zag op het journaal schoolgenoten vertellen wat zij gezien hadden. heftig hoor, bloed wat eruit spoot, overal bloed. gat in zijn nek etc. Hopen dat er op school goed gezorgd wordt voor slachtofferhulp.

Ik vind het gewoon veel te verschrikkelijk. Gewoon geen woorden voor. Zo erg medelijden met die arme jongen en de ouders en vrienden van hem.

Ik vind het echt belachelijk dat een jongen van 16 tot zulke dingen tot staat kan zijn.
De leerlingen die het recht voor hun neus zagen zullen zeker een trauma aan hebben overgehouden.
Op mijn middelbare schooltijden gebeurde ook wel eens incidenten zoals, vechtpartijen of mishandelingen etc. Maar dit is wel erg heftig, kan het gewoon bijna niet geloven.

Gelukkig is de dader lekker opgepakt.
Sorry, het boeit mij gewoon echt niet wat er in zijn hoofd gaat, of hij nou psychisch erg ziek is, of dat hij nog jong en minderjarig is. Hij mag van mij echt wel tot het volwassenstrafrecht berecht worden, sorry not sorry.

Ik las vandaag in het parool dat de dader bekend stond als aggresief, en het slachtoffer juist een relaxde jongen was.
De politie wilt niets zeggen over of de dader vaak een mes bij zich had of niet. De school focusde zich wel op veiligheid, maar had geen metaaldetectors bij de ingang.

Misschien dat met een metaaldetector ze er wel achter kwamen, maar ik vind dat te ver gaan op scholen. Het hoort er veilig te zijn en toch gebeuren geweldincidenten heel vaak. Alleen dat komt alleen niet in het nieuws, totdat het dodelijk eindigd zoals nu en een paar jaar geleden.

Veel leerlingen hebben trouwens wapens bij zich, meer dan je zou denken. Ik weet nog dat wij jaren geleden(ik denk al 11 jaar geleden) bij een les het over wapens hadden. Een jongen uit mijn klas heeft toen toegegeven altijd een mes bij zich te hebben(heeft hem toen ook laten zien). Ik heb geen idee wat er later mee gedaan is. Het lijkt mij dat die docent toen wel naar onze mentor gegaan is? Ik weet wel dat de klas er van schrok toen die jongen dat liet zien. Het was een stille beetje alternatieve jongen en wij hadden dit echt niet bij hem verwacht.

Alsnog is dat nooit een reden om iemand te vermoorden.
Sowieso zie ik geen redenen om iemand te vermoorden, tenzij die persoon jou anders misschien zou doden.