Steekpartij kinderdagverblijf

De steekpartij in het kinderdagverblijf Fabeltjesland in Dendermonde, heeft drie dodelijke slachtoffers geëist, en geen vier, zoals eerder werd gemeld. Het dodental blijft op drie (twee kinderen en een begeleidster) en de zwaargewonde slachtoffers zijn niet langer in levensgevaar. Dat zegt gouverneur André Denys. De 20-jarige dader is opgepakt maar werkt niet mee met het onderzoek. De man lacht met de speurders en gedraagt zich bijzonder vreemd.

Messteken
Tien kinderen en twee volwassen werden naar zes verschillende ziekenhuizen overgebracht met zware verwondingen. Ze liepen allen zware messteken op en werden geopereerd.

Buiten levensgevaar
Een 20-jarige man - naar verluidt met een psychiatrisch verleden - drong vanmorgen binnen in OCMW-kinderdagverblijf Fabeltjesland en de naschoolse opvang De Rakkertjes en begon er in het wilde weg uit te halen met een mes. Twee peuters en een volwassene overleden ter plekke. Twaalf anderen, tien kinderen en twee volwassenen, raakten gewond. Ze kregen een groot aantal messteken en hun verwondingen waren bijzonder ernstig. In het dagverblijf waren 18 kinderen tussen 0 en 3 jaar en 6 personeelsleden aanwezig.

The Joker
De dader was vanmorgen vroeg al gesignaleerd in het centrum en het station van de stad met wit geschminkt gezicht, zwarte ogen en felrood haar. In de Engelstalige pers kreeg hij daarom de bijnaam ‘The Joker’, naar de laatste filmrol van Heath Ledger in ‘The Dark Knight’. Het was gisteren exact een jaar geleden dat Ledger aan een overdosis drugs overleed.

Inlichting

Om 10 uur kwam de moordenaar op de fiets aan bij het dagverblijf. Hij zei dat hij een inlichting wilde vragen en raakte zo de baby-afdeling binnen. Meteen begon hij in het wilde weg te steken met zijn mes. De man trok vervolgens naar een tweede afdeling en viel ook daar kinderen aan. Na een korte vluchtpoging met de fiets is hij rond 11.30 uur opgepakt bij de Aldi in Lebbeke.

Dader gewond
Toen de dader overmeesterd werd, raakte hij gewond. Hij is naar het ziekenhuis in Aalst gebracht en werd daar verzorgd. Hij kon daar kort na de middag al ondervraagd worden. Over zijn motieven is nog niets bekend. De volgens ooggetuigen “extreem magere man” gedroeg zich erg rustig.

verschrikkelijk hoe kan iemand nu een klein hulpeloos babytje zomaar gaan neersteken =O

en hij heeft waarschijnlijk de week daarvoor een vrouw van 73 jaar, ook met een mes vermoord.

en hij heeft btw +/- 15 kindjes proberen te vermoorden, maar ik begrijp het ook niet dat je zoiets kan doen, want wat kan een baby’tje nu misdoen?

echt té erg… had het ook gezien & gelezen =(

die man heet blijkbaar Kim nogwat. echt dat ze hem nog vérzorgen in het ziekenhuis! laat hem lekker creperen na wat hij heeft aangedaan.
hij moet echt levenslang in een kamer van een paar vierkante meter met alleen brood, kom op hij doet er lacherig over :rage:

dat is toch supererg voor die ouders o.o heb je net een kindje van een paar maanden en dan gebeurd er zoiets!

zo ik vond het al heel snel klinken als the joker van batman:O.
echt suuuperheftig, al overleef je het, je bent wel getekend voor het leven.

Mijn moeder ik zaten vandaag naar een Belgische zender te kijken.
Men zei dat hij een onopvallende jongen was en dat hij waarschijnlijk gepest werd.

Ik denk dat die kerel gewoon geestelijk helemaal de afgrond is ingegaan en dat zijn omgeving er niks van gemerkt heeft.
En dat dit misschien wel een soort roep om aandacht was.
Of dat hij ook drugs gebruikte en wellicht een psychose heeft ontwikkeld.
Het zou best kunnen dat hij stemmetjes hoorde die hem vertelden kindertjes te vermoorden.

Maar het is natuurlijk wel verschrikkelijk voor die kinderen en hun ouders :expressionless:

OMG hoe sommige mensen getraumatiseerd/geestelijk gestoord kunnen zijn verbaast me iedere keer weer.
Super erg voor die kindjes.

ik snap gewoon echt niet hoe je zoiets kunt doen

die vent moet wel wacko zijn

Ik hoorde het ook op het nieuws, vrijdag. Echt ziek!! Ik snap echt niet hoe die dat heeft kunnen doen, echt een freak.

Echt erg. Geestelijk gestoord, moet echt geholpen worden.
Ik kreeg nog een sms van iemand; Kim D. heeft een bloedbad veroorzaakt in een kinderdagverblijf. Jij? Het is alleen een man maja.

Ja ik heet dus Kim en me achternaam begint met een D.

Oh God ja supererg! ö
Hij wil eerst 67 kinderen vermoorden :S Hoe ziek kun je zijn :crazy_face:

Het neefje van een vrienin van mij zat daar op het moment van steekpartij, maar hij heeft gelukkig niets (wat niet beteknt dat ik het erg vind van e anderen hé).

Kus

echt verschrikkelijk voor die ouders… en voor de kindjes die alles hebben zien gebeuren!

Als hij echt geestelijk in de war is, vind ik het voor beide partijen zielig.
Als zijn omgeving erop gelet had, had hij snel genoeg opgevangen kunnen worden en was dit nooit gebeurt.

die dader wil nu niets meer eten en hij ligt nu aan een infuus

hopelijk wordt hij heel zwaar gestraft !!!

Ik hoop dat die man word geholpen. Zulke mensen hebben hulp nodig.

Die man is echt ziek in zn hoofd!
wie vermoord er nou 2 baby’s

Vreselijk ! Wie vermoord er nou baby’s !

hij is gewoon zwaar gestoord, lijkt mij.

Ik ben er ook niet mee akkoord met wat hij heeft gedaan, maar mensne uit de medische sector zijn verplicht van te helpen, net zoals hij binnekort een advocaat moet krijgen, ook al gaat niemand hem willen verdedigen…

Ik denk dat het zoiets zal zijn. Familie en klasgenoten zeiden al dat hij sociaal erg teruggetrokken is en dat hij moeilijk contact maakt met anderen. Als je zo moeilijk contact maakt, ga je je volgens mij nog meer afsluiten van de buitenwereld.
Het is een soort van vicieuze cirkel waar je moeilijk uitraakt…