Steek in m'n zij

Okee ik heb dus net gegeten (ben net pas thuis) en wil vanavond nog gaan sporten.

Maaaaaar ik heb dus het probleem dat ik altijd na 2 seconden al een enorme steek in mn zij krijg en die gaat dan niet meer weg en dat doet fucking veel pijn :") Dus dan schiet sporten ook niet echt op…

Dus: wie heeft de gouden tip hiertegen? En als je hem eenmaal hebt, hoe krijg je het dan zo snel mogelijk weg?

Het kan komen doordat je te snel na het eten gaat sporten, probeer dus minstens 2 uur te wachten na het eten, voordat je gaat sporten. Het kan ook zijn dat je verkeerd ademhaalt (hier heb ik zelf ook last van) tijdens het sporten. Want dan kan helpen is heel systematisch gaan ademhalen, dus letterlijk in je hoofd gaan tellen in… 1 2 3 uit… 1 2 3 in… 1 2 3 uit… etc. Het klinkt een beetje raar maar bij mij helpt het heel erg. Als er ik er niet op let adem ik namelijk maar heel oppervlakkig en krijg ik dus te weinig zuurstof en dus een steek.

Bij mij helpt het altijd om uit te rekken, dus bijvoorbeeld handen in je nek leggen of omhoog strekken en dan heel diep in- en uitademen.

Je duim in je vuist doen en knijpen schijnt ook te helpen.
Maar je moet indd niet inkrimpen maar borstkas juist groter maken. Zodat je longen zeg maar meer ruimte hebben.

Oke thanks! Ik ga het zo maar proberen denk ik haha.

Duim in je handen knijpen helpt idd bij mij altijd

Ademhalen vanuit je buik! Werkt bij mij heel goed. Of een vuist maken en tijdens het sporten ff tegen die plek aanduwen! Volgens mij is bij iedereen de oorzaak en de remedie anders.