(steeds terugkerende) blaasontsteking

Hallo meiden!

Blaasontsteking komt volgens mij best wel veel voor en het is ontzettend vervelend. Daarom dit topic! Hier kunnen we tips uitwisselen en ons verhaal kwijt :slightly_smiling_face:

Volgens mij heb ik een overgevoelige blaas. Het ging net een tijdje goed, maar vannacht ben ik weer 1000 keer naar de wc geweest en vanmorgen wakker geworden met last van mn blaas.

IK WORD ER GEK VAN!

De zoveelste keer en aangezien ik een eindje van mn huisarts woon kan ik alweer niet langs gaan, omdat de auto weg is.

Dingen die ik al doe:
-cranberrypillen slikken

• cranberrysap drinken
  • Extra vitamine C (af en toe)
    -…

Iemand nog een gouden tip?

Ik heb het ook een keer gehad en het was echt vreselijk! Elk moment van de dag het gevoel hebben dat je moet plassen :rage:

Het enige wat ik weet is al dat cranberry spul.

Ik hoop dat ik het nooit meer hoef mee te maken!

ik heb namelijk ook zo vaak gehad,ik was te eigenwijs.
ik ben geen echte drinker zoals thee en veel water drinken.
ik had altijd kleding die koud was aan :cold_sweat:
daarom kreeg ik vaak klacht blaasontsteking.
en gewoon plassen,en niet laten wachten.

Veel water drinken, dat helpt vooral bij het voorkomen :slightly_smiling_face: En naar het toilet gaan wanneer je moet, ophouden is ook heel slecht.

Onderzoek de oorzaak. Wat gebruik je onder andere, draag je bijv wel katoenen ondergoed? Was je je alleen met water, of ook met zeep? Of van die onzinmiddeltjes speciaal voor de vagina? (want die werken vaak tegenovergesteld).
Zit je aan medicijnen? Of heb je iets zoals de ziekte van Crohn?

Katoenen ondergoed dragen, idd veel drinken en vooral niet wachten als je naar het toilet gaat. Verder doe je al veel goeds zoals cranberry drinken etc… Miss gewoon naar je huisarts gaan?

Ik heb het 1x gehad en lag de hele dag zowat op de grond en heb gewoon liters water gedronken en elke 5 minuten naar de wc :stuck_out_tongue: vreselijk…

Ik heb er ook vaak last van. Jammer genoeg zit een overgevoelige blaas bij mij in de familie.
Ik probeer veel water te drinken (ook als ik nergens last van heb). En vooral veel cranberrysap drinken als ik er wel last van heb.

Katoenen ondergoed had ik nog nooit aan gedacht, bedankt voor de tip!
Vanmorgen naar de huisarts geweest, dus waarschijnlijk kan ik vanmiddag weer een kuurtje halen :slightly_smiling_face:

Ik heb dat dit begin dit jaar tot aan de zomervakantie gehad.
Had al een kuurtje gehad, dronk heel veel water en at netjes 2 stuks fruit per dag maar het hielp niet.
Als ik ongesteld werd, was het een beetje weg(of de menstruatie klachten waren sterker, dat kon ook :wink: ) en een weekje daarna was het er weer.
Zo ging het de hele tijd.
Ik ben echt heel het internet afgaan speuren en op het fok forum las ik dat iemand het waarschijnlijk van haar tampons kreeg en was overgestapt op maandverband.
Dat heb ik ook gedaan(naast dat je niet moet persen als je plast, dat maakt het er niet het er niet beter op) en ik heb nu al een paar maanden nergens last meer van :slightly_smiling_face:

-

Seks kan idd de oorzaak zijn, als je seks hebt kunnen de afvalstoffen door de bewegingen in je urinebuis komen en dan zou het helpen om na de seks gelijk ff te plassen, dan plas je het uit.

Goed je handen wassen voordat je tampons gebruikt of iets anders daar beneden doet (maar ik hoop dat je dat al doet haha).

En verder wat de meiden hierboven ook zeiden, maar volgens mij heb jij al zoveel geprobeerd, maar ben jij gewoon een van de mensen die pech heeft en gevoelig hiervoor is.

ik heb het ook vaak en mij is door de dokter aangeraden veel sinaasappelsap te drinken ook veel kiwi eten, dit doe ik elke ochtend en het is veel minder. Op vakantie heb ik het ook erg vaak omdat je dan in het buitenland bent en daar neem ik om de dag een vitaminepil. Als je het voelt aankomen veel drinken, vooral water (wat hier boven ook een paar keer langs is gekomen). Ik hoop dat je er snel minder last van gaat krijgen.

Oja ik heb ook nog tussendoor cranberry pillen met probiotica geslikt. Die kan je bij de hema halen.

Ik krijg het om het half jaar sinds ik een vriendje heb.
Als ik het voel opkomen neem ik 3 cranberrypillen en een flink glas water.
Goed uitplassen na de seks en 's nachts of 's ochtends vroeg op tijd naar de wc gaan.

Het is belangrijk om regelmatig je blaas te spoelen.
Enkele tips:

• drink veel water
  • neem een overdosis (kan geen kwaad) vitamine C
  • Drink veel cranberry sap (van bv oceanspray)
  • neem 1 a 2 tabletjes cranberry concentraat pilletjes (van bv de kruidvat)

Draag sokken in huis :stuck_out_tongue:
ik had soort van kleine blaasontsteking maar liep dagen op blote voeten terwijl het geen zomer was xD

Sinaasappelsap en kiwi ga ik ook eens proberen!

Alle tips in dit topic vind ik trouwens nuttig (: . Veel wist/deed ik al, maar heb nu sowieso wel waar wat nieuws uit te proberen!

Als je vaak blaasonstekingen hebt, kan dit ook een teken zijn van slechte afweer of omdat je misschien wel een ziekte hebt? Ik dacht dat diabetes ook blaasonstekingen als symptoon had.
Misschien toch maar eens bloed laten trekken bij de huisarts? Kan nooit kwaad!

Dit is de allergrootste fabel. Je kunt geen blaasontsteking krijgen van de kou.