steeds meer moedervlekken

hooi,

ik krijg steeds meer moedervlekken, en dat op de meest irritante plek: Mijn gezicht! Ze zijn best klein mar ik ben bang dat het er steeds meer worden.

Weet iemand de oorzaak van moedervlekken en kan je er iets doen om zo min mogelijk moedervlekken te krijgen?

(Hihi, kan nogal dom overkomen maar ik vraag het me echt af!)

Zit je niet gewoon veel in de zon en krijg je daar die vlekjes van?

Ik denk dat je het best naar je huisarts of een dermatoloog kan gaan. Ik weet niet of het vaak voorkomt dat iemand steeds meer moedervlekken krijgt, maar ik weet wel dat sommige soorten moedervlekken die erg groeien mutaties kunnen veroorzaken die eventueel tot tumoren kunnen leiden.
De kans dat jij dit soort moedervlekken hebt is natuurlijk heel klein, en ik wil je ook niet bang maken ofzo, ik heb er namelijk niet echt verstand van verder :’)

Ik heb precies hetzelfde. Lijkt net alsof ik er elke week meer bij heb en niet alleen in m’n gezicht. M’n buik, m’n armen, m’n benen. Dus ik hou dit topic maar in de gaten haha :’)

Ik las net op verschillende forums dat de oorzaak blootstelling aan de zon kan zijn. Dus gewoon zonnebrand gebruiken…?

zij het geen ssproeten

@Itzsobeautifull: En dat verklaart ook de moedervlekken op bijvoorbeeld buik en bovenbenen? Weet je dat? Mijn bovenbenen en buik komen namelijk haast nooit in directe aanraking met de zon. Dus zonnebrand zal niet helpen denk ik.

heee dit heb ik ook!
Ze kwamen vooral toen ik veel in de zon zat indd, nu doe ik dat niet meer zovaak. (ook omdat de zon nu minder fel is dan een paar weken terug.)
Ik wil eigenlyk dat ze weggaan, maar dat gaat niet )=
dus in t vervolg gewoon goed opletten en zonnebrand opsmeren danmaar…

Ik werd geboren met 1 moedervlek, en nu heb ik er heel veel :"D

aah, hihi niet slim van me
uhh ik ga maar verder zoeke…

Iedereen word geboren zonder moedervlekken, moedervlekken krijg je door je huid bloot te stellen aan de zon, dan maak je pigment aan, en sommige plekjes maken dan meer pigment dus krijg je moedervlekjes, hoe vaker en langer je in de zon zit, des te meer je er krijgt, dus ook naarmate je ouder word, als het kleintjes zijn zou ik me geen zorgen maken, als het grote, op de huid liggende moedervlekken zijn, die verkleuren en groter worden, dan zou ik even naar de huisarts gaan, die kan je dan doorverwijzen naar de dermatoloog, en dan kunnen ze kijken of hij kwaadaardig is en evt. weg laten halen, want anders kan je mischien huidkanker krijgen.

Dankje! Dus ookal word je huid niet blootgesteld aan de zon kan het nog door de zon komen? Gewoon door de straling van de zon?

goed je gezicht beschermen met een hoge factor spf zonnebrand dagcreme en poeder

Het hoeft niet door de zon te komen hoor, ik heb heel veel moedervlekken en die vermenigvuldigen zich ook. Het belangrijkste is eigenlijk dat het vermenigvuldigen van moedervlekken erop kan wijzen dat die moedervlek kwaadaardig is, dus ik zal vooral even langs gaan bij je huisarts om door gewezen te worden naar een dermatoloog. Doordat ik heel veel moedervlekken heb moet ik 1x per jaar naar de dermatoloog en 1x per jaar foto’s laten maken om te vergelijken welke moedervlekken zich vermenigvuldigen.

ik heb het ook eens gehad. Ik was er toen heel bewust van dat er 2 minipuntjes bij waren gekomen op mijn arm. Ik noemde ze altijd de tweeling :stuck_out_tongue: Uiteindelijk zijn ze gaan groeien en nu is het er 1 grotere omdat ze tegen elkaar aan kwamen.
Naja zo heb ik er nog veel meer die er later pas bij zijn gekomen en ze beginnen echt als een mini puntje.
Het is niet echt iets wat je eraan kan doen als het goed is zit het in je genen dat er op die plek oplaatst 1 komt ofzo :stuck_out_tongue: En zolang ze plat zijn heb ik er geen problemen mee.