steeds meer alcohol

Altijd als ik alcohol drink heb ik één probleem: ik kan niet meer stoppen. Dit klinkt redelijk alcoholistisch, al valt het wel mee omdat ik eigenlijk nooit drink.

Wanneer ik wel drink gaat het in het begin prima, tot ik aangeschoten begin te raken. Het enige dat ik dan wil is meer en meer alcohol en er zit dan echt geen rem op.

Hebben jullie hier ook last van of ben ik de enige, en hoe hou je jezelf op zo’n moment tegen? Ik ben dan namelijk niet meer helder genoeg om te bedenken dat het niet slim is om nog meer te gaan drinken in het tempo waarin ik bezig ben.

Hier hebben wel meer mensen last van denk ik :slightly_smiling_face:
Je kunt aan je vrienden vragen op voorhand of zij een beetje willen letten op de hoeveelheid drank je drinkt. Dus of zij je er een beetje op wijzen dat je beter even kunt ‘pauzeren’

@Fluweel

De ene helft van mijn vriendinnen vindt dat het na 3 bier al genoeg is geweest, en de andere helft drinkt mogelijk nog meer dan ik. Wordt lastig dus haha

Niet teveel/geen geld meenemen als je uitgaat, want als iemand je een drankje aanbied is het misschien moeilijker om nee te zeggen.
Dus zorgen dat je niet aangeschoten raakt. Vraag anders een goede vriendin of die of je wil letten ofzo, of een note op je mobiel.

Niet veel geld meenemen is misschien ook een goed idee! Bedenk op voorhand waar je grens ligt. Bijvoorbeeld 6 biertjes (ik weet niet waar je grens ergens ligt), dan neem je maar 12 euro mee, dan is het moeilijk om meer dan dat te drinken

Niet kunnen is niet willen. Je bent zwak

Zorg ervoor dat je niet aangeschoten raakt.

Klinkt hard maar het is zo waar.
Als je echt helder wilt blijven dan kun je op een gegeven moment stop zeggen. Ik weet van mezelf precies wanneer ik moet stoppen en dan lukt dat ook gewoon, hoe groot de verleiding ook is.

Wtf

En dat is ook wel een beetje waar.

Beetje kort door de bocht vind ik dit. Als je eenmaal aangeschoten bent heb je nu eenmaal minder controle over jezelf. Ik zelf kan dan ook niet meer helemaal helder nadenken en dat zie ik niet als zwakte maar als effect van de alcohol.

Maar ik vind inderdaad die tip met het geld wel erg goed! Als je geen geld heb om drank te kopen houd het ook op (tenzij je drankjes aangeboden krijgt, maar dan moet je van te voren zeggen dat je dat niet wilt ofzo).

Je noemt het zelf een probleem, als je er écht iets aan wilt doen, zoek dan informatie op over wat alcohol precies is en wat het met je lichaam doet, als je daarna geen schuldgevoel hebt na het drinken van een half glaasje alcohol, dan ben je gewoon te zwak. (sorry hiervoor)

ik raad dit boek aan, succes

Dit is echt reinste onzin

Raak dan niet aangeschoten als je weet dat je jezelf zometeen volgooit met alcohol?

Ik snap dat je het kort door de bocht vind, toen ik die reactie schreef wist ik ook wel dat ik zulke reacties zou krijgen.

Maar je zegt het zelf al, als je veel alcohol op hebt heb je geen controle meer over je zelf, je hebt een bepaalde zwakte bereikt. Aangezien iedereen weet dat het drinken van alcohol dit effect kan veroorzaken, is het meer dan logisch dat je niet drinkt omdat je weet dat je anders sowieso door gaat en achteraf weer spijt krijgt.

Alcohol drinken is ook een reinste vorm van onzin

Eh ja, ik heb er zelf weinig problemen mee, dus als ik mezelf af en toe ‘vol gooi met alcohol’ kan ik me daar niet druk om maken. Ik drink überhaupt niet belachelijk vaak, en zelfs als ik dronken ben gedraag ik me niet overdreven raar.

Maar wat TS betreft, als je nooit aangeschoten raakt wordt je inderdaad ook nooit dronken, maar ik vind dat een beetje rigoureus. Ik bedoel, met af en toe een beetje aangeschoten zijn is niks mis (vind ik), je moet alleen inderdaad een manier zoeken waarbij je niet meteen te ver gaat.

Ik heb er zelden spijt van. Dus eh, voor mij is het niet ‘meer dan logisch’ tbh. En ook geen zwakte, omdat bij mij juist remmingen verdwijnen die me in mijn dagelijks leven enorm belemmeren. Op een zekere manier maakt het me juist een soort van sterker.

Maar ik snap dat dat niet voor iedereen zo werkt.

Ik heb geen schuldgevoel na het drinken van een glaasje alcohol, ook al weet ik wat het met mijn lichaam doet. En het heeft niks met zwakte te maken, ik kies er namelijk bewust voor om alcohol te drinken omdat ik wat losser word dan. Mijn keuze, en niks zwak aan.

En ik weet niet of je zelf behoorlijk aangeschoten bent geweest, maar ik kan dan niet meer helemaal helder nadenken en al helemaal geen lange termijn. Het enige wat ik dan denk is “ik heb dorst” en niet “morgen ga ik hier spijt van krijgen”

Niet zo veel drinken? Of gewoon helemaal niet meer. Je voelt het toch aan wanneer het teveel is, wanneer je de controle verliest? Als je dat niet voelt kun je beter niet drinken.