steeds honger

Hey girls

Ik heb een probleem en ik haat het.
Het is zo dat is constand, maar constand honger heb. Kom ik net van tafel kan ik dezelfde portie nog wel eens eten. Het gaat niet enkel om het zin hebben in snacks, maar ook echte maaltijden. Het lijkt net of mijn maag niet ‘vol’ raakt of dat ik niet voel wanneer ik genoeg heb.
Omdat is steeds honger heb kom ik natuurlijk ook verschrikkelijk veel bij waar ik moeilijk mee om kan.
Ik probeer groeten en fruit tussendoor te eten om het hongergevoel weg te werken, maar het blijft gewoon.
Nu voordat ik aan tafel ga verplicht ik me 2 glazen water te drinken voor ik begin met eten, en tijdens drink ik er ook nog een stuk of 3 maar nog steeds heb ik veel te veel honger. Ik kan heel de dag door eten als ik wil (wat ik gelukkig niet doe).
Ik doe mijn best om van het eten af te blijven, maar het lijkt of ik een hele dag niet gegeten heb terwijl ik misschien net van tafel kom.
Iemand tips?

Ik zou denken dat dit iets lichamelijks is, of psychisch in ieder geval wel iets want een normaal mens heeft niet dit hele dag honger.

Eet je dan wel genoeg? Porties die groot genoeg zijn etc?

Varieer je wel genoeg met eten? Als je alleen pasta met een sausje eet of elke dag friet bijvoorbeeld vult dat na een tijdje niet meer goed.

Hoe oud ben je?

Toen mijn broertje een groeispurt had, had hij ook echt altijd honger. Dus daar kan het aan liggen als je rond zo’n leeftijd zit. Anders weet ik het ook niet.

inderdaad wat fatality zegt. Waarschijnlijk komt het doordat je nog groeit en dan heb je dus ook veel energie nodig. Het is dan ook niet heel erg als je aankomt…

Misschien kun je wat langzamer eten? Dat helpt ook nog wel eens.

Kan het ook niks hormonaal zijn? Toen ik aan de pil ging een paar jaar geleden, was ik ook niet te stoppen. Maar dat is na een paar maand beginnen verminderen.

Ik word binnekort 18 dus een groeispurt zal het niet zijn. Van mezelf eet ik al heel langzaam en zit meestal dan ook als laatste aan tafel.
Hormonaal lijkt het me vreemd ik zit al een jaar aan de pil en qua eten probeer ik ook zo goed mogelijkt te varieren

Misschien laten testen op een worm oid? Ken iemand die ook echt altijd honger had, die had een worm in zijn darmen. Maar die kwam niet aan bedenk ik me nu. Misschien toch ff bezoekje aan de ha brengen? Misschien wel iets hormonaals, lymfeklier ofzo, idk. Hij kan je laten testen op diverse waardes. Het lijkt me in elk geval geen normaal iets.

Ik heb dat ook, maar bij mij is het denk ik dat mijn lichaam eraan gewend is geraakt dat ik altijd maar eet als ik ergens zin in heb, nieteens als ik honger heb, en dat ik nu gewoon altijd trek heb in iets. :stuck_out_tongue:

Ik zag laatst een programma waarin een kind een ziekte had waardoor ze altijd het gevoel heeft dat ze honger heeft. Maar om te weten of je dit hebt zou ik naar de huisarts gaan.

Ik heb dat ook gehad, maar ik dacht gewoon hele tijd aan eten, en dan denk ik gelijk dat ik iets moet pakken. werd bijna een gewoonte te worden…
gelukkig ben ik daar nu vanaf, heb t mezelf aangeleerd om 6x per dag te eten. en ook gezond en genoeg te eten. zodat je echt geen honger hebt. en dan die periodes niks gaat pakken

Zoveel water drinken tijdens het eten is juist enorm slecht. Het verdunt je maagsappen, waardoor je eten minder goed verteert kan worden.

Wat voor eten eet je precies? Gezond eten houd je langer ‘voldaan’ dan ongezond eten omdat er meer voedingstoffen in zitten. Probeer toch wat regelmatiger kleinere porties te eten. Je maag kan ‘gewend’ raken aan grote porties eten, waardoor het dat ook verwacht waardoor je dus sneller honger krijgt.

Buiten dit kan het ook gewoon zijn dat je een snelle stofwisseling hebt. Heb ik ook, heeft z’n voor en nadelen. Ik probeer goed af te wisselen tussen drinken en eten. Om het uur eigenlijk. Dus bijvoorbeeld: 9 uur eten, 10 uur drinken (grote hoeveelheid), 11 uur eten, 12 uur drinken. Ik ben zelf ook nog op onderzoek uit hoe ik het het beste kan aanpakken, maar dit helpt sowieso al een beetje.

Maar hoeveel porties neem je dan? Ik kan 5 borden wegwerken en nog steeds honger hebben, maar op een gegeven moment MOET je toch wel vol zitten?

Eten is ook voor een groot deel mentaal. Hoe jij het nu zegt, denk je ook de hele tijd aan eten en maak je je er druk om, waardoor het alleen erger wordt.
Heb je weleens gekeken naar wat er gebeurt als je 3 uurtjes niet eet?

En het is trouwens constant, niet met een ‘d’.

Ik had dit ook maar hou je niet tegen om gewoon te eten! Honger is een seintje van je lichaam, iets willen eten zonder honger is natuurlijk wat anders(denk aan binge eating disorder). Maar eet gewoon lekker want je zal het nodig hebben, en zeker niet minder gaan eten ofzo, daardoor ben ik anorexia gekregen op jonge leeftijd, en dat wil je zeker niet!!! Suc6