Steeds grotere voorliefde voor zwarte kleding...

Hee!

Ik draag de laatste tijd het liefst zwarte kleding, omdat het een makkelijke, maar toch stylish kleur is en ik zwart op zwart op zwart er eigenlijk bijna altijd wel tof uit vind zien.

Nu wil ik echter minder zwart gaan dragen, want ik krijg een regelmatig reacties van mensen dat ze mijn kleding er altijd zo somber uit vinden zien.

Ik heb echter wel bijna alleen maar zwarte schoenen (voor deze winter heb ik bijvoorbeeld de zwarte pistol boots van Sascha gekocht) en ik vind het lastig om er stijlvol uit te zien zonder alleen maar zwart te dragen.
Ik wil er wel echt een beetje vanaf, maar ik zou het heel tof vinden als jullie wat tips voor mij hadden. :slightly_smiling_face:

Kan je niet 1 gekleurd item combineren met zwart? Dan breekt het je hele outfit. Als je bijvoorbeeld een rode broek aandoet met zwarte laarzen en een zwarte top/blazer haalt dat rode je hele outfit op

wat @lamanza zegt zou ik persoonlijk niet doen, ik vind zwart niet zo passen bij felle kleurtjes. maar dat is mijn persoonlijke mening.

je kunt het zwart vrolijker maken door het te combineren met gouden of zilveren accesoires(niet bij elkaar, Zilver OF zwart en niet beide!).

zwart staat ook heel mooi bij wit vind ik.

Ik ben het weer niet eens met dweil_tijltje haha. Zilveren of gouden sieraden halen nou niet echt veel op in je outfit, het blijft donker. Ik zou zwarte kleren combineren met kleuren als bordeauxrood of donkergroen. Dat staat netjes bij zwart, maakt het toch iets minder donker maar is niet opeens een hele grote stap van zwart naar kleur.

Herkenbeer, ben de laatste tijd ook steeds meer zwart aan het dragen, mijn (alternatieve) buurvrouw kleedt zich zelfs met haar bijna 60 jaar gothic of black minded.
Misschien heb ik wel veel inspiratie bij haar afgekenen, maar zwart is altijd veilig en kan altijd. Ook combineren met 1 kleurig kledingstuk kan ook, en zwart kan goed samen met (bordeaux) rood, grijs paars en wit. Die laatste combinatie is zelfs zeer tijdloos en kan altijd ongeacht het modeseizoen.

Probeer bordeauxrood, vind het een prachtige kleur en absoluut stijlvol. Ik vind bordeauxrood de mooiste kleur die er in de winkels te vinden is.

Je kan van zwart overstappen op bijvoorbeeld donkerblauw/donkergroen met bijvoorbeeld een lichte jeans, dat is al direct een stuk minder somber!

als dat is wat je mooi vind moet je niet teveel willen veranderen denk ik. maar idd je kan je zwart combineren met donker groen, of wijn rood! leuke ketting er bij om of een sjaal met een kleurtje.

Haha mijn eerste gedachte was: ah nee niet doen, zwart is zo mooi!
Maar bordeaux rood is inderdaad wel een goed idee om erbij te doen.
Ik heb zelf dat ik nu graag wat meer oranje in mn kledingkast wil om te combineren met zwart.

Waarom is zwart somber? Het ligt er toch aan hoe je erbij kijkt. Als je met een sombere kop zit te kijken, ja dan word het niet beter met zwarte kleren. Maar ik vind dat zwart niet altijd somber is.

ik heb in de winter ook altijd de neiging om zwart te dragen, maar ik begin daar toch vanaf te stappen… als ik een nieuw shirtje wil kopen, neig ik altijd naar zwart maar dan denk ik: ‘ho, stop! hebben ze dit ook in andere kleuren?’ en dan pak ik toch een ander kleurtje. :’). want ik vind idd zwart op zwart heel handig en veilig, maar het is ook een beetje saai… ik heb een meisje op school die elke dag alleen maar zwart op zwart draagt, en ze ziet er altijd heel stylish uit maar het is toch een beetje saai…

Ik vind het de laatste tijd ook het mooiste, maar je kunt het ook combineren met een opvallende ketting oid.

Ik draag ook veel zwart, maar dat komt omdat het ook heel erg afkleed (en dat heb ik wel nodig :grinning_face_with_smiling_eyes: )
Maar ik combineer het inderdaad soms ook met de dingen die hier boven genoemd zijn. Bordeauxrode broek, gekleurd vest (zo heb ik nu donkerblauw aan, maakt het toch iets minder zwartig) maar ook in plaats van een zwart shirtje een wit blousje. Dan wordt het geheel toch iets lichter.

Dit ! Maar zwart met rood is inderdaad mooi, en als je van fellere kleuren houdt misschien met geel/paars? Eigenlijk vind ik alles mooi bij zwart behalve bruin…

Euh, je kan gewoon andere kleren aandoen als je vindt dat je er somber uitziet. Maar je moet je er eigenlijk niks van aantrekken. Ik draag ook zwart, alleen maar zwart. Heb zwart in m’n beugel, zwarte plukjes in m’n haar (maar lijkt daardoor grijs -.-’’), zwarte nagellak, en altijd zwarte kleding. Mij boeit het niet als mensen vinden dat ik er somber uitzie, ik vind zwart mooi dus ik blijf het dragen ook, en de mening van anderen boeit mij dus echt helemaal niks ja. :’). Gewoon doen waar jij jezelf prettig bij voelt, niet iets tegen je zin in doen en al helemaal niet omdat anderen het willen. Wees jezelf :'D

Doe idd gewoon aan waar jij je prettig bij voelt, veel beter echt!

Haai, je lijkt precies op mij vorig jaar.
I love black.
En soms dan moet je er gewoon vanaf… je wil niet tot je oma bent altijd zwart gedragen hebben.
Ik begon met een Donkerblauwe blazer of kobalt blauwe blazer over mijn zwarte kleding te dragen,
Een leuke tijger sjaal er bij en hoppa.
Toen begon ik over mijn zwarte skinny een witte bloes te dragen en het ging zo langzaam verder.
Ik zweer trouwens wel bij zwarte schoenen!
Ken je het magazine de ELLE?
Ik heb bij die winkel stage gelopen en de bazin droeg alleen maar zwart! Zwarte jurken, zwarte broek! En het stond haar altijd prachtig.
Deze blazer is trouwens erg mooi hier voor.

http://shop.mango.com/NL/p0/mango/kledij/jassen/tailored-blazer/?id=71100156_N1&n=1&s=prendas.americanas&ie=0&m=&ts=1349185653489

http://imageshack.us/a/img820/63/tumblrmb0i8ru5dj1qev1mo.jpg
[/size]

Vind ook dat veel wel kan met zwart. Alleen zwart vind ik idd wel een beetje… zwart :stuck_out_tongue: En combineren is makkelijk: het is nog steeds niet te fel of kleurig, als je daar niet van houdt, met bv. wit, crème, lichtroze, beige.

Pfoe ik ken het! Ik had het eerst zelf niet door, maar toen ik mijn nieuwe kledingkast op kleur ging hangen schrok ik ook van de enorme hoeveelheid zwart. :cold_sweat:
Ik denk dat zolang je het zwart blijft combineren met andere kleuren shirtjes, hemdjes, broeken, accessoires etc, dat het dan geen probleem is. Zwart is een hele basic, fijne kleur en staat sommige mensen ook heel mooi, dus ik vind het niet zo heel erg. Het is niet de kleur die de outfit maakt, maar de combinatie met andere kledingstukken en tas/sieraden etc. Zo’n klein dingetje kan een immens verschil uitmaken. ;p

Ik vind persoonlijk (bordeaux)rood écht níet mooi met zwart, maar dat is mijn mening, ik zie genoeg mensen die het wel dragen. Hou je niet van kleuren? Grijs, beige/bruin en donkerblauw/donkergroen kunnen ook neutraal zijn, en staan meestal wel bij zwart. Als je zwart op zwart op zwart niet wilt, kun je bijvoorbeeld ook een zwarte broek, shirtje in kleur en zwarte blazer dragen. Dat breekt al een beetje, zonder dat het voor jou heel onnatuurlijk voelt.