steeds bloedneuzen, iemand anders ook?

hee meiden,
Ik heb me hele leven al dat ik supersnel bloedneuzen krijg.
meestal in de zomer en ook wel in de winter, soms heb ik er dan vaak last van en dan weer 2 weken niet.
Er hoeft maar een klein tikje tegen me neus en het feest begint alweer.
De afgelopen weken hebben ik het soms wel gewoon 3x per dag, super Vervelend want ik heb het ook soms ook gewoon ineens als ik op de fiets zit of als ik onder de douche sta.
Dus ik vroeg me af hebben jullie daar ook last van, zo ja wat doen jullie er tegen?.

edit; zeg niet ‘peuter ook niet in je neus dan’ want dat doe ik niet dus nutteloze reactie dan.

up

Kan ook komen door de kou hè… Misschien is een dikke sjaal eromheen? Zou het niet weten…

ik heb het soms ook in de zomer ik heb het ook vaker in de zomer dan in de winter.

dan heb je een soort neus ontsteking waardoor je neus heel snel kapot gaat en dan gaat bloeden. het komt echt heel erg veel voor in de winter dus ik zou je er maar niet zo druk over maken. een neus spraytje helpt vast wel

DAt heeft mijn vriend ook gehad, hij is ervoor naar de dokter gegaan en hij zei dat het door stress en hogebloeddruk kwam. Dat was heel normaal voor zijn leeftijd :3

Gewoon rustiger aandoen dan?

ik heb echt nog nooit een bloed neus gehad, dus ik zou het niet weten sorry.

Je kunt beter gewoon even langs je huisarts gaan om dit met hem te bespreken. In mijn oude klas was ook iemand die het had en die heeft daar toen een spray of druppels voor gehad weet ik niet meer precies maar het was wel beter daarna. Zij had het ook wel eens 's nachts gewoon spontaan. Was echt wel balen ja want gelijk zat alles onder en mensen die het niet weten die kijken dan zo naar je he.
Hé succes!

Dankjewel voor al jullie succes wensen, ik zal even kijken of ik na de huisarts ga denk het wel.
Is er niemand anders hier die dit ook heeft?.

upkse

ik heb wel vaak bloedneuzen maar niet zoo vaak
het kan als je het een tijdje heel veel hebt en daarna niet meer dat er een bloedvaatje in je neus kapot was ofzo
ik zou denk ik toch naar de dokter gaan

succes

Hm, ga anders even langs je huisarts. Misschien kun je bij de kno-arts die vaatjes laten dichtbranden.

Lol? Je bent nog niet langs je huisarts geweest?
Wtf.

doe dat pijn, ik ken dat niet wel is vaag van gehoord…

het is niet altijd heb soms 2 weken niet last van en dan begint het weer heel snel.

Het zou misschien kunnen dat je een hoge bloeddruk hebt. Vaak hebben mensen met een hoge bloeddruk last van bloedneuzen. Maar je moet hier niet vanuit gaan hoor, ben geen arts:P

Een jongen bij mij in de klas heeft dat, heel sneu, maar wel handig tijdens proefwerken :stuck_out_tongue:
Maar ik heb geen idee wat je er tegen kunt doen, behalve naar de dokter gaan :wink:

ga naar de dokter ipv hier vragen.

ik had dat eerst ook heel vaak! ik ben toen naar de dokter gegaan, en die heeft me door gestuurd naar KNO arts want ik had ze echt wel 10x op een dag en dan heel erg. De KNO arts heef toen dat adertje dicht gelaserd, want bij mij was het specifiek een zwak adertje! maar sindsdien heb ik ze echt bijna nooit meer!