Statistiek sociale wetenschappen/Othopedagogiek

Ik ben opzoek naar boeken die bij de studie sociale wetenschappen en/of orthopedagogiek gebruikt worden. Ik wil graag een master orthopedagogiek gaan volgen, maar daarvoor heb ik wel (basis)kennis nodig van statistiek. Ik heb op dit moment de boeken;

• Wiskunde voor statistiek
  • Statistiek voor dummies

Maar zoek dus meer, om mezelf beter te kunnen voorbereiden.

Alvast bedankt, mocht je reageren. =)

Ik gebruik zelf Inleiding in de toegepaste biostatistiek van Twisk, maar dan moet je wel even goed kijken of dat niveau niet te hoog is want het is behoorlijk pittig.

Hoi!

Wat goed dat je nu al aan het voorbereiden bent! Ik vind statistiek zelf echt het ergste vak op de uni dus had gewenst dat ik me destijds ook eerder had voorbereid…

Ik doe een bachelor pedagogische wetenschappen dus weet niet of je überhaupt iets aan mijn boeken hebt… Maar wij gebruiken:

• Introduction to the practice of statistics van Moore, McCabe & Craig en;
  • Research Methods van Passer

Succes!

Ik vond zelf Research Methods for the Biosciences een heel fijn boek. Gericht op life sciences maar generiek genoeg om voor andere doeleinden te gebruiken. Ik had hem voor zowel de Bachelor als de Master dus het is heel erg noobvriendelijk maar met genoeg diepgang (vind ik dan, met mijn wiskunde deuk).

Mij is het boek van Andy Field aanbevolen, daar heb ik van meerdere mensen positieve verhalen over gehoord.

Jaa dat boek is heel fijn! Hij legt het heel duidelijk uit. En het is echt met humor geschreven (ja dat kan blijkbaar bij statistiek :wink: )