Statische haarborstel

Hoi allemaal!

Ik heb een probleempje. Mijn haarborstel is namelijk geladen met statische elektriciteit en ik krijg het er niet uit. O.o
Ik vraag me af of jullie weten hoe ik het weg krijg, want ik weet het niet.
Alvast bedankt!

-xoxo

Ik las net op internet dat je haar wassen met crèmespoeling vaak aanbevolen wordt als je statisch haar hebt, dus misschien je borstel wassen met crèmespoeling? Het valt te proberen natuurlijk…

Goed idee!
Ik ga proberen ^^

heb ik ook last van!
m’n haar gaat helemaal overeind staan als ik het borstel, haha. de kapster zei dat het komt doordat mijn borstel van plastic is en dus ook plastic ‘haren’ heeft. en het komt door de kou.
met beste is kammen met een houten kam, bij voorkeur een dikke.

Jaa, ik heb echt precies hetzelfde probleem!
eerst dacht ik altijd dat het alleen in de winter was door de kou (dat was namelijk normaal altijd zo bij mij) maar de winter is nu alweer een tijdje voorbij maar het blijft gewoon statisch, echt super irritant ;s en ik dacht laat ik dan een houten borstel kopen, maar dat haalt dus ook niet heel veel uit ofzo…

Ik heb vanochtend ook een houten borstel gebruikt, maar het helpt niet echt.
Is er niet zo’n “toverspray” waarmee je tegenwoordig alles kunt fiksen?
:smirk:

Als je wat haarlak spuit op je borstel schijnt het dat je haar ook minder statisch wordt, maar goed dat haalt het statische niet van je borstel. Misschien kun je hem even op de grond leggen (je borstel) want dan trekt de electriciteit er misschien ook uit door het contact met de vloer (helpt altijd wel bij een statisch geladen trui, weet niet of het helpt bij een borstel maar je kunt het altijd proberen)

Dat komt omdat hij van plastic is, maar ik heb het eigenlijk ook bij een houten borstel. Ik houd hem altijd eventjes onder de kraan zodat er een beetje water op komt, dan is het niet meer statisch :slightly_smiling_face:

Knetterijs, bij die houten borstel komt dat omdat hij wel plastice haren heeft.

Koop een borstel met dierenhaar ofzo? :slightly_smiling_face:

ah bah

x"d

gewoon wat haarlak erop spuiten :slightly_smiling_face:

Ik ga met dat grond gedoe proberen. Maar haarlak werkt niet, heb ik zelf al geprobeerd xd

ah , ik werk in n kapsalon en in de winter doen we ook wel s wat haarlak op de borstel :wink: maar mss dat dat bij n plastic borstel niet werkt nee. of anders beetje haarlak op je haar na t borstelen

je krijgt statisch haar doordat 2 verschillende stoffen met elkaar botsen, in haar zit hoornstof, dus als je last hebt van statisch haar kan je een borstel nemen met dierenharen, hier zit ook hoornstof in dus botsen de stoffen niet;)