Statisch of vet haar

Haay girlz,

Ik heb een probleempje, want ik ben al een tijdje op zoek naar een shampoo die je haar lekker fris, zacht, niet snel vet maakt, maar waar je haar dus ook niet statisch van wordt.
Al een tijdje vraag ik mijn moeder om op zoek te gaan in de winkel naar een shampoo die je haar anti-statisch maakt, maar natuurlijk werkt er geen 1 die ze haalt…
Het enige voordeel van deze producten zijn wel dat ze mn haar lekker zacht en frisjes maken, voelt heel fijn aan…
maar het is zooo statisch!!!
Als ik het dus niet statisch wil hebben, gebruik ik een anti klit van shwarszkopf of hoe je dat ook schrijft, maar dan is mijn haar eind van de dag al vettig of voelt het gewoon niet fijn aan.

Ligt het nou aan mijn haar of bestaat de ‘perfecte’ shampoo voor mijn haar gewoon niet?

Help me :frowning_face:

Heb ik ook last van, Up dus.

Ikzelf heb andere dilemma’s (droog, pluizig) met mijn haar en heb jaren lang gezocht voor de perfecte shampoo en conditioner, ik heb uiteindelijk bij de bodyshop hele goeie producten gevonden. Mijn haar is nu veel gezonder en glanzender!!! Ik zou even bij de bodyshop langsgaan als ik jou was, ze hebben voor elk soort haar een verschillende shampoo dus je zult vast wel iets vinden. Ik hoop dat je hier de perfecte shampoo vindt!!!
Succes

Kruitvat Anti-frizz. En ik gebruik een keer per week Glans&Care masker van Adrelon. Ik heb super krullerig, pluizend en statisch haar. Dat help bij mij… Maar het ligt ook aan je eigen haren

Als je vet haar hebt moet je kijken of:

• je niet te vaak je haar wast.
  • niet te heet water gebruikt
  • niet te vaak aan je haar zit
  • niet te veel stylingsproducten in jouw haar doet
  • dat je jouw conditioneer alleen in je puntjes doet en niet bij de aanzet.
  • niet teveel shampoo gebruikt
  • alles goed uitwast
  • gebruik shampoo’s zonder siliconen (kijk in natuurwinkels voor zulke shampoo’s en bv HEMA)

Anti-statisch: haarlak in je borstel spuiten en je haar kammen. Vd rest helpt bij mijn niks :slightly_smiling_face:.

Ja, het probleem is bij mij dan ook dat ik bijna elke dag douche (omdat ik mezelf dan zekerder voel, en dan gaat het voornamelijk over mn haar)
als ik bijvoorbeeld glans&care van andrelon gebruik, is mijn haar super zacht enzo en is het de volgende dag nog steeds zo (eind van de middag niet meer)

• maar statisch!

naast shampoo, tijdens het douchen, gebruik ik geen styling producten
mijn haar is van nature best mooi vind ik zelf, heel veel mensen vinden dat ook
ik heb ook niet veel zin om nog veel tijd te besteden aan mijn haar naast het te borstelen, want dan moet ik dus nog eerder op staan om naar school te gaan =P

ik heb ook geprobeert om weinig shampoo te gebruiken, maar dit helpt niet

heet water gebruik ik dan weer wel, maar lijkt me sterk dat dat het heel erg beinvloed

ik zal eens anti frizz gebruiken en langs gaan bij de body shop, misschien dat iets helpt

verdere reacties zijn natuurlijk altijd welkom(A)

Ik gebruik tegen mijn statische haar altijd een beetje vaseline, niet te veel, door mijn haar.

Dit werkt perfect, en als je het goed doet wordt het er niet vettig van.

Oh, en niet borstelen,
als ik kam is mijn haar veel minder statisch dan als ik het borstel.

Ik had ook altijd last van vet haar tot ik Nivea Diamond Gloss ging
proberen. Bij mij werkt het super. Ik heb geen vet haar meer en mijn
haar is heel zacht.

Dat je haar statisch is komt vaak door het weer (ja het klinkt best raar)
Statisch haar heeft te maken met een aantrekkingskracht die ontstaat door wrijving, bijvoorbeeld door te borstelen of kammen. Negatief geladen deeltjes trekken positief geladen deeltjes aan. Statisch haar heeft teveel negatief geladen deeltjes en daarom gaat het overeind staan. Je haar kan in de winter niet genoeg vocht opnemen en wordt daardoor statisch.

wat je er aan kan doen is;

1. De bekendste is de Andrélon Winterboost shampoo en conditioner.
  2. Witch Hazel hairspray van Aveda.
  3. Revlon HairDays Shine Poplin is een anti-statische styling mousse.
    4.een fles antiklit van palmolive

een vriendin van mij heeft een antistatische kam.
& Ja, het werkt… maar het is een houten kam. dus mischien heeft dat er iets mee te maken.