statisch haar

Hooooi,

Ik heb heel erg last van statisch haar. ( ik heb heel erg dun haar )
Als ik mijn haar al borstel staat het al bijna recht overeind.
Echt niks helpt er tegen,
hebben jullie misschien tips?

Thankyouuxx

hair wonder hair repair, verkrijgbaar bij de drogist.

http://productimages.vitaminstore.nl/177443b_Hairwonder-Hair-Repair-Cream.jpg

Een goede conditioner kan ook nog wel eens helpen.

Ik gebruik zelf die van Aussie. M’n haren worden er erg zacht en glad door.

Misschien kun je dat proberen?

Als je weet wat statische lading is en hoe het wordt veroorzaakt. Dan kun je er ook wat aan doen.

Heb zelf heel lang erge last gehad van statisch haar, was soms zelfs zo erg dat mijn vriend mijn haar niet meer durfde vast te pakken omdat hij dan een electrisch schokje kreeg nadat ik mijn haar uitgeborsteld had.

Anti pluis Creme
Repair & Care van Schwarzkopf (licht bruin flesje, donker bruine dop)

Onwijs goed spul! en ruikt naar kokos!

Ik heb een borstel van Braun: Satin Hair 7.

“Onmiddellijke glans en gladheid vanaf de eerste beweging met de borstel, altijd en overal - slechts met één druk op de knop. De Braun Satin Hair 7 brush is eenvoudig te gebruiken, 100% draagbaar, perfect tegen pluizig en statisch haar. Je kunt het verschil direct zien en voelen want je haar zal er glanzender uitzien en heerlijk glad aanvoelen.” (http://www.braun.com/nl/hair-care/satin-hair-7-brush.html)

Ik heb hem dus zelf en ik vind hem erg fijn. Ik krijg ook vaak statisch haar van normale borstels, maar van deze niet. Zeker een aanrader, wel voor een duurdere prijs. Zo rond de 40/50 euro geloof ik.

Haarlak op je borstel spuiten en kammen. Nog goedkoper ook :wink:

Ik heb dit niet hoeven te proberen, want sinds een jaar is mijn haar niet meer statisch geweest :grinning:.
Ik was mijn haren om de dag (ongeacht hoe vettig het word, moet je even doorheen, tweede dag gewoon lekker je haar opsteken :wink:) met Color shampoo en conditioner van Wella (ik heb geverfd haar). Soms gebruik ik ook een dagelijks haarmaskertje van Andrelon (hair repair of zo iets?!) en 1 x in de week (ook iets in repair) een week masker van andrelon. Ik borstel mijn haar ook niet 100 keer per dag, een keer in de ochtend, soms nog een keertje tussendoor op de dag en na het douchen sla ik het vaak over. (yup!) Ik stijl mijn haar zelden, fohn het bijna nooit, alleen als het ECHT moet, want je moet niet met nat haar naar buiten. Als ik het stijl, gebruik ik een glad maker van ehhhhh Lo’real? (roze flesje) En voor de rest probeer ik er niet veel aan te zitten, want dat voorkomt het ook. :slightly_smiling_face:

Het helpt inderdaad als je het niet elke dag wast! Als je haar heel schoon is word het sneller statisch. En met een droogshampoo kun je het wassen van je haar nog 1 dag uitstellen.

Vooral niet fohnen, een haarserum gebruiken na het douchen of als het nodig is. Helaas ligt het een beetje aan het weer… heb er ook last van!

Een vriendin van me heeft zo’n borstel van Braun denk ik. Met dat groene, ze heeft het op mijn haar geprobeerd. Het werkte echt !

Ja, die heb ik dus ook.

Bedankt voor de tips allemaal!
Ik ga er zeker wat mee doen!

xxx