Statisch haar, niets helpt!

Ik heb de laatste tijd veel last van statisch haar wanneer ik de steiltang heb gebruikt. In andere topics over dit onderwerp had ik gelezen dat serums, sprays en dergelijke wel zouden moeten helpen. Ik gebruik een beschermende spray vooraf en een serum achteraf, beide van goede kwaliteit (bij de kapper gekocht) maar dit lijkt niet te helpen. Kan het zijn dat mijn steiltang aan vervanging toe is? Of ligt het ergens anders aan? Hopelijk kan iemand me nog wat goede tips geven, want mijn haar is een ramp haha! Alvast bedankt!

Haarlak in je borstel spuiten en dan borstelen

Hee,

Meestal als je steiltang niet goed warm is krijg je statisch haar. Dat heb ik zelf als ik 'm een standje lager zet.
Ook is het handig om idd een beschermende spray in je haar te doen voordat je gaat steilen/fohnen/krullen. Ik gebruik zelf de beschermende spray van Syos.
Je haar wordt ook minder statisch als je daarna een volume mousse in je haar doet.

Hoop dat je hier wat aan hebt :slightly_smiling_face:

Ik heb ooit iets gehoord over een beetje bodylotion in je haar smeren, maar dat weet ik ook niet zeker.

Haarlak heb ik inderdaad ook wel eens geprobeerd, maar hier wordt het juist erger van…

Mijn steilten staat standaard op de warmste stand, 210 graden. Dus ik denk niet dat het daar aan ligt. En ik gebruik inderdaad altijd een beschermende spray vooraf, heb al verschillende geprobeerd.
De mousse ga ik nog wel even proberen, alleen ik ben bang dat dan juist de krul weer terug erin schiet omdat je haar daar ‘nat’ van wordt. Ik heb namelijk echt heel veel krullen.
Maar toch bedankt, ik ga het proberen!

Haha, bodylotion. Wat grappig! Wordt je haar daar niet heel vet van dan, ook al gebruik je maar een klein drupje? Misschien ga ik het wel proberen, je weet maar nooit! Bedankt voor je tip!

Mijn steilten staat standaard op de warmste stand, 210 graden. Dus ik denk niet dat het daar aan ligt. En ik gebruik inderdaad altijd een beschermende spray vooraf, heb al verschillende geprobeerd. De mousse ga ik nog wel even proberen, alleen ik ben bang dat dan juist de krul weer terug erin schiet omdat je haar daar 'nat' van wordt. Ik heb namelijk echt heel veel krullen. Maar toch bedankt, ik ga het proberen!

Ik gebruik de mousse van taft. mijn haar gaat er niet van krullen :slightly_smiling_face:

Als je haar van zichzelf krult, heb je meestal van nature al droger haar waardoor het nog sneller statisch wordt.
Enige olie die echt goed in je haar kan komen (is als enige wetenschappelijk bewezen) is kokosolie. Dus ik zou je toch echt het kokosoliemasker aan wilen raden van mascha, www.beautygloss.nl .

Bedankt voor tip! Die ga ik eens proberen!

Ik heb zelf ook van die periodes dat mijn haar ineens besluit statisch te zijn en idd, niks als serum of haarlak helpt.
Totdat een vriendin van mij iets van de etos aanraadde, het lijkt eigenlijk op een bodylotion (de substantie), maar dan voor in je haar. Het is van Etos eigen merk, van de professional lijn en het het anti frizz (hair straigner staat er onder). het kost geloof ik ook maar een euro of 3?
Je hebt echt maar een drupje nodig voor heel je haar, waarna het de hele dag -bij mij in iedergeval- niet meer statisch word! hopelijk heb je er wat aan, liefs

Denk ook wel dat het aan het weer ligt ? Vooral nederlands weer, allerlei temperaturen en dan weer regen en dan weer kou etc.

Klinkt goed! Ik ga van de week meteen even langs de Etos om het te halen! :slightly_smiling_face:

Ik gebruik altijd de Braun ionic brush dinges, kost 30 euro maar is het het geld echt waard. :slightly_smiling_face:

Statische lading in je haar wordt hoofdzakelijk veroorzaakt door de lage luchtvochtigheid, je zou eerst hier de oorzaak moeten zoeken, dan pas naar je haar kijken.

In de wintermaanden heb je er meer last van dan in de zomer. Je kunt wel zorgen dat je tijdens het kammen en borstelen je haar iets vochtig maakt met bv een plantensspuit (vernevelen)