Statiegeld bon - Geld terug?

Kan je een statiegeld bon ook inleveren om geld terug te krijgen? Of mag dit alleen als ‘korting’ op je boodschappen?

Ik heb het wel eens een keer gedaan, maar weet niet of ze dit bij alle supermarkten doen. Ik kom daar namelijk zowat elke dag dus mij kennen ze. Je kan het altijd even vragen. Maar volgens mij hoort het als korting op je boodschappen

Ja dat mag. Doen klanten dagelijks bij mij. Al vind ik het niet fijn wanneer mensen dit voor bedragen boven de 3 euro doen. Dat kost mij kleingeld wat ik vaak al amper heb.

Kan het echt nergens vinden, beetje vervelend…

Ja hoor, dat kan gewoon.

thankss

Ja kan gewoon! Als je een kratje bier koopt betaal je het statiegeld en dan later heb je het recht dat geld ook weer gewoon terug te krijgen.

mag gewoon ja

Ik had geen idee dat dat gewoon kon.

Jawel dat kan. Anders zouden die basisschool kinderen ook niet flessen verzamelen voor een goed doel haha.

Mag gewoon. Tenminste supermarkt waar ik werk in ieder geval wel.

Heb het eigenlijk nog nooit meegemaakt dat het niet kon. Want natuurlijk zie ik bijna altijd na het afrekenen nog het statiegeld bonnetje in mijn portemonnee en dan kan je die gewoon daarna inleveren en cash krijgen :slightly_smiling_face:

Zo zamelen mensen ook geld in voor het goede doel: je statiegeld bon inleveren en dan leveren ze alle bonnetjes in voor contant geld en hebben het zo voor het goede doel extra i.p.v. dingen kopen zeg maar

Ja dat mag gewoon.

Ja dat mag omdat je het al vooruit betaald hebt eigenlijk.
Het is dus niet zo dat het een tegoedbon is en je eerst wat moet kopen.
Statiegeld is iets dat je terug krijgt omdat je de flessen terug brengt.

ja natuurlijk, het is gewoon jouw geld. ze laten je extra betalen zodat je lege flessen/kratten terug gaat brengen en het niet in de natuur terechtkomt. je hoeft niet per se wat te kopen om je statiegeld terug te krijgen.