Statief / oplossing voor teken opnames

Heee meiden,

Ik ben al een ruime tijd aan het zoeken naar een statief voor mijn camera om filmpjes te maken. Als ik aan het tekenen ben, je ziet op youtube vaak filmpjes van boven af gezien. En het lijkt mij ook wel wat leuk voor later om terug te zien hoe ik mijn tekeningen heb gemaakt.

Mijn vraag is hebben jullie zoiets gezien of heb je zelf zo’n statief?
Of is er een andere simpele oplossing?

Zo iets dus Regina rgbcn on Instagram: “Hey! New setup for my video recordings thanks to @lluisgerard 😍 If you were wondering how I do the videos, I put my iPhone there 😂😂 Have a…”
Of via google vind ik veel voorbeelden wat ik bedoel drawing setup

Tot nu toe vond ik allen maar hele dure spullen misschien via aliexpress iets te vinden?

Alvast bedankt voor het mee denken!

xxx

Ik volg dit even, lijkt me intressant om het ook te hebben

OF er mogen ook goedkope alternatieve komen.
Is het misschien niet mogelijk om gewoon te stapelen en wat op te bouwen ofz??

Daar zat ik ook aan te denken om iets zelf in elkaar te flansen. Maar ik wil het risico op vallen voor mijn camera niet nemen. Ik heb een Nikon coolpix B700.

Ik weet niet zeker of je er wat aan hebt, maar dit account maakt vooral video’s voor nageltutorials, en hierbij laat ze zien hoe ze haar set-up doet. https://www.youtube.com/watch?v=6k_GW0aso_k&t=345s

Ze gebruikt dus een statief die heel erg flexibel en stevig is, wat ook wel nodig is als je er een spiegelreflex op zit. Ze legt ook uit waarom je beter kan investeren in een duurder statief.

Hoop dat je er wat aan hebt!