Starten met Fotografie

Hoi Hoi allemaal!

Ik ben nieuw hier op het forum en weet niet helemaal zeker of ik wel op de juiste plek mijn vraag stel.
Ik ben een tijdje geleden begonnen met fotograferen en wil dit graag doorzetten. Alleen nu zoek ik nog een mogelijkheid om mijn foto’s online te zetten.

Nu zat ik er al over te denken om mijn eigen website online te zetten, maar heeft iemand hier ervaring mee? Ik wil hier mijn domeinnaam bestellen, alleen wat heb ik nog meer nodig en waar moet ik allemaal op letten?

Groetjes,
Chantal

Als ik jou was zou ik eerst gewoon een onbetaalde website nemen om te kijken of je het allemaal wel leuk vind etc.
En wat bedoel je precies met ‘waar moet ik allemaal op letten’? Bedoel je cameratechnisch, website, fototechniek?

Hehe bedankt voor je reactie Traveler :stuck_out_tongue: Ik ben totaal niet technisch aangelegd, maar ik hoorde juist van een vriendin dat je heel makkelijk met WordPress kunt werken. Ik vroeg me alleen af wat er nou allemaal bij komt kijken.(Waar moet ik opletten indien ik een foto website begin? Ruimte lijkt me belangrijk) Misschien is een onbetaalde ook wel een goede optie, maarjah 30 euro per jaar vind ik nou ook nog niet zo heel erg.

Die website van jouw ziet er goed uit, zoiets in die sfeer wil ik eigenlijk ook maken. Heb je die zelf gebouwd of zit er ook WordPress achter?

www.wix.com is heel makkelijk voor foto portfolio’s! En gehele vrijheid qua layout! Ben er erg tevreden over, voor een beginnende fotograaf echt een goede portfolio basis!

Mijn site heb ik met Wordpress gemaakt, maar dan de onbetaalde versie, een blog dus. Je kunt veel kanten hiermee op dus dat zou je eerst eens kunnen proberen. Een betaalde site van Wordpress is wel wat ingewikkelder om in elkaar te zetten.

Waar je vooral op moet letten is dan het overzichtelijk blijft. Je kunt ervoor kiezen om al je foto’s erop te zetten, maar ook om de mooiste uit te kiezen. Op deze manier kun je zelf ook je groei zien en blijft het overzichtelijk. Je kunt ook thema’s maken zoals ik heb gedaan, zo blijft het ook netjes.

Hee, ik wil je heel graag helpen indien je er hulp bij nodig heb. Doe grafisch vormgeven dus kan altijd wel wat oefening gebruiken. Note me maar als je interesse heb.

Ik gebruik daarvoor weebly.com :slightly_smiling_face:

Wix is een ontzettend fijne site daarvoor met de meest prachtige layout opties. Mijn website is ook van wix :slightly_smiling_face:

ik heb net een aangemaakt via weebly, ook via wix maar daar snapte ik niks van

Ik had wix al eens geprobeerd, maar die vond ik echt vrij beperkt. Ik heb nu gewoon een domeinnaam gekocht en ik heb hier WordPress op geinstalleerd met een aantal kliks :upside_down_face: Zat bij het pakket in, dus dat was wel makkelijk te doen.

Mijn vriend zegt trouwens dat er ook wel fotografie dingen zijn die je ook weer gratis kunt installeren binnen Wordpress. Ik hou jullie op de hoogte als ik een goed werkende foto site online heb gezet :slightly_smiling_face: