Staren

Ik staar de laatste tijd blijkbaar nogal veel wat ik van mensen hoor en ik vind dit echt vervelend. Zo was er laatst een vriendin van een jongen boos naar mij toegekomen omdat ik ‘blijkbaar’ naar die jongen had lopen staren. Ik doe dit echt onbewust en ik krijg er dus alleen maar vervelende dingen door zoals mensen die boos gaan kijken ofzo. Kan ik wat tegen dat staren doen? Het is zegmaar gewoon bijvoorbeeld in pauze’s op school en ik zit met niemand te praten dat ik dan denk en naar iets/iemand ga lopen staren.

:cold_sweat:

Ik heb dat ook de laatste tijd. Maar ik droom dan helemaal weg, en pas achteraf kom ik dan dus te horen dat ik iemand de hele tijd heb aangestaard.
Ik probeer mezelf gewoon wakker te maken, en probeer een ander punt te zoeken om op te focussen…

heb ik ook! heel vervelend… maar opzich is het best ‘lekker’ dat ik me eventjes onbewust toch kan afzonderen zeg maar…

maar ik snap ook dat het vervelend is en probeer inderdaad naar een ander punt te staren of jezelf bezig te houden!

Ik staar ook altijd naar mensen. Ik kan het niet helpen, ik weet soms gewoon niet waar ik anders naar moet kijken en ga ik lopen staren. Alleen niemand heeft er ooit wat van gezegd tegen mij.

dat heb ik elke les, ens
maar dan moet je gwn tegen de gene naast je praten

Heel herkenbaar! Wat ik dan doe, is mezelf een beetje wakker maken, want ik ben meestal in ‘‘slaapstand’’ wanneer ik aan het staren ben. Dan ga ik met iemand praten ofzo iets.

heb ik ook, ik ben een dromer, heeel stom !
ik begrijp wat je bedoelt, je wil niet per se naar iemand staren maar ja mijn vrienden weten dat ik een dromer ben dus vinden dat niet erg, ze zwaaien dan gewoon eens met hun handen voor mijn ogen, zodat ik terug ben haha :wink:

Ohja dat had ik ook en zij ging toen roepen in een volle aula ‘wat kijk je’

kutwijf

hahah ja ik heb het ook, oeps…

Ik staar altijd bewust. Gewoon mensen helemaal bekijken. Ook mensen met een mooie kaaklijn, mooie jukbeenderen daar kan ik heel lang naar kijken.

Oh, dat doe ik ook. Ik besef het meestal niet, maar ik kijk gewoon recht naar mensen (bijvoorbeeld op de bus).

Iedereen doet dat. Staren houdt in dat je echt nergens naar kijkt, je ogen (de lenzen in je ogen) zijn dan letterlijk in ruststand en hoeven zich niet in te spannen. Staren is dus altijd onbewust.

Het gebeurt vaak als je erg moe bent, je hebt vast wel eens gehad dat je laat op was gebleven ofzo en als je dan de volgende dag erg moe was, ging je meer staren. Of 's avonds laat hebben mensen het vaak. Misschien ben je gewoon erg moe? Probeer eens wat eerder naar bed te gaan en een beter slaapritme te ontwikkelen misschien.

Verder heb ik niet zoveel tips, staren is normaal en zoals bij alle dingen: de een heeft het meer dan de ander…

Ja ik heb dat ook heeeeel vaak. Dan zonder ik mezelf ook helemaal af van alles en iedereen, onbewust. En hoor ik echt helemaal niks meer. Soms fijn, maar meestal wel irritant.

dit heb ik ook! alleen ik denk dan ook nog hardop :cold_sweat:

heb ik ook hoor.