Starbucks recepten.

Zoals de titel het al zegt:

http://data.whicdn.com/images/6604705/tumblr_lfhkynU5l01qf7ikto1_500_large.jpg

STARBUCKS ICED CARAMEL MACCHIATO
1 groot glas, half gevuld met ijs
1 shot hete espresso (of sterke koffie) (of meer als je van sterke koffie houdt)
melk om het glas te vullen
2 el vanille siroop (meer/minder smaak)
1 el caramel (vloeibare)

Maak de espresso met je apparaat.
In het glas met ijs de vanille siroop doen, daarop de hete espresso en dan de koude melk, daarop weer de caramel.

Frappucino:
1/2 kop sterke koffie (liefst Espresso, koud)
2 kopjes melk
1/4 kop suiker (meer indien je van zoet houdt)
1 1/2 kop ijs (ijsblokjes)
Stop alles in de blender en smullen maar. Serveer het liefst in een gekoeld glas met rietje.
Voeg er eventueel cacao poeder en/of kaneel bij. Ook caramel siroop kun je erop doen!

Banana Java Chip Frappuccino
4 eetlepels chocolade syroop
4 eetlepels chocolade chips (bewerk een reep pure chocolade)
4 kopjes sterke koffie (liefst Espresso, koud)
1/2 banaan
1 a 2 kopjes room
Vul de helft van de blender met ijsklontjes en voeg alle ingredienten toe. Blenden en dan in 4 gekoelde glazen schenken, eventueel slagroom erbij.

De ‘Low Fat Blueberry Muffins’:
3 kopjes bloem
1 kopje suiker
1 eetlepel bakpoeder
1/2 theelepel zout
1 kop taptemelk <?
2/3 kopje appelmoes of gepureerde peer
1/3 kop gesmolten margarine
2 blanken <whites (?)
1 1/2 kopje bosbessen
olie spray

(12 muffins)
Verwarm de oven voor op 375 graden. Meng de droge ingrediënten en zet het apart. Doe de melk, appel of peer en eiwit in een kom en dangoed mengen. Voeg de ‘beslag’ aan de droge ingrediënten toe en meng met een vork tot het gemengd is. Spatel de bosbessen erdoor heen. Lepel het beslag in muffinvormpjes en spray ze licht met olie in. Bak tot ze goudbruin zijn.

http://data.whicdn.com/images/4217820/tumblr_l9sx2yPxmP1qcao06o1_500_large.jpg

Note: Vertel alsjeblieft hoe het smaakt na het proeven.
Help elkaar met vragen etc.
Recepten delen.
Starbucks experience delen :slightly_smiling_face:

Have fun girls :slightly_smiling_face:

Oehlala, thank you :heart:
De koffie van Starbucks zelf is ook lekker. Wij doen altijd iets van amandel likeur, melk, koffie van Starbucks en slagroom met amandel stroop eroverheen. Ook zeker de moeite waard om eens te proberen voor speciale gelegenheden c:

Och klinkt zo lekker.
Nou deel ze maar gerust hier hoor :slightly_smiling_face:

Weet iemand hoe ze die cakejes maken met die gesmolten chocoladevulling? Dat die nog vloeibaar is dus? Ik probeer dat echt al een half jaar zo af en toe maar het lukt nooit!

Weet je de naam ervan? Als je de naam weet kan ik het zo opzoeken voor je :slightly_smiling_face:

http://amandascookin.com/…ocolate-chip-muffins.html
Misschien deze?

Green Tea Frappucino:

Los de groene thee poeder in het water op en giet het in je blender.
Voeg de melk en de suiker.
Voeg het ijs toe. Blend tot het ijs is gecrunsht, waardoor de vloeistof een smoothie of een milkshake constantie heeft.
And enjoy!!!

:slightly_smiling_face:

Kan je plaats van chocolade chips ook gwn een stuk chocolade bij doen? Zoja hoeveel gram moet er dan bij van de chocolade?

weet je ook het recept voor de mango passion fruit?

Ik probeer al tijden de perfecte verhouding te vinden voor een vanilla latte, maar tot nu toe is het nog nooit precies zoals die van de Starbucks is geweest… :frowning_face:

wauw, wat een geweldig topic is dit! ik hou van de starbucks, maar in mijn omgeving is er geen filiaal van :frowning_face:

^ Helaas heb ik hetzelfde probleem :confused:

Ik denk dat ik binnenkort die Frappucino maar eens ga proberen zelf te maken!

Wooow wat een boel reacties!! :slightly_smiling_face:
AAHHH!!
Okay ik zal proberen alle vragen te beantwoorden :slightly_smiling_face:
Keep posting

Wat ik doe is niet in grammen. Ik zou een reep chocola nemen erop losgaan totdat die in kleine stukjes is en dan gewoon een handje of 2 doen. Gewoon wat jij het lekkerst vindt :slightly_smiling_face:

Sorry ik kan het echt niet vinden. Ik zal later verder kijken.

Dit zijn de verhoudingen. Probeer het en zeg please of het gelukt is :slightly_smiling_face:
10 gram gestoomde melk
1,5 gram espresso
2 eetlepels vanille siroop
Slagroom, optioneel

Vanilla latte, die wil ik zelf ook wel kunnen maken, mmm! Alleen weet ik niet hoe je melk moet stomen en hebben we geen vanillesiroop etc D:

Iced Starbucks Caramel Macchiato
espresso bonen
2 tot 3 eetlepels vanille siroop
1 kopje koude melk 2% (?)
Caramel saus op smaak

Maak espresso (kan ook gewoon normaal van de apparaat :stuck_out_tongue:).
Giet de siroop vanille in je glas. Vul het glas met ijs. Vul het glas met melk, waardoor er net genoeg ruimte voor de koffie is.
Giet de espresso over de melk.
Besprenkel caramelsaus bovenop de melk.
Meng de caramel macchiato goed en ENJOY!!.

Filmpje. Hier maken ze het.

Hier een linkje:
http://www.worldoflatte.nl/8-stappen-melk-opschuimen

Vul de kan tot de helft met melk.
Houd een natte doek voor het stoompijpje of draai het stoompijpje naar de
binnenkant van de machine. Verwijder de ongewenste condens uit de stoompijp
door die even door te blazen.
Als u rechtshandig bent houd u het handvat met uw linkerhand vast, zodat u meer controle hebt en geen wisseltruc met uw handen hoeft te doen. Zet de
stoompijp op de oppervlakte van de melk, zodat u de melk net om het stoompijpje omhoog ziet komen.
De stoompijp moet 2 cm van de zijkant van de kan staan en een beetje schuin. Zet het rubbertje om de stoompijp op de hoogte van de kan, zodat de kan er tegenaan steunt; zo houdt u de kan makkelijker stil.
Draai de stoomkraan in één keer vol open en wacht tot de melk gelijkmatig in beweging komt. Met uw rechterhand voelt u de temperatuur van de kan. Zodra deze van de kou af is (15 tot 20 graden) kunt u de kan 1 cm naar beneden trekken.
Om het mooiste microfoam te krijgen houd u de kan zo stil mogelijk. Verwarm de melk tot 70 graden. Tip: Kolkt de melk te hard dan gaat u met de
stoompijp meer naar het midden van de kan.
Kleine belletjes in de melk zijn te verwijderen door 1 of 2 stevige tikken met de kan op het keukenblad. Vergeet niet de stoompijp schoon te vegen.
Door de melk nog een seconde of 10 rond te draaien in de kan ontstaat een homogene massa met een fluweelachtig oppervlak. De melk is klaar om op te
schenken.

en voor de siroop kan je zelf ook maken:

500 gram suiker
8 vanille stokjes
300 cc water

Ik heb 8 vanille stokjes genomen en die aan stukjes gesneden, die met wat suiker gemalen en samen met de rest van de suiker en ca 300 cc water in een pannetje kort aan de kook gebracht, af laten koelen en in een Siroopfles van Monin gedaan.