Star Wars is officieel een religie.

http://www.trouw.nl/tr/nl…religie-in-Tsjechie.dhtml

^Lees het artikel voor uitleg.
Ik moest er stiekem best om lachen. Ik snap dat er mensen zijn die in de mysterieuze kracht uit Star Wars films geloven en daar heb ik helemaal niets tegen, maar moet het om die reden een officiële religie worden? Wat vind jij?

Haha grappig
Het is geloof he

Hahaha, geweldig! Ik kan het niet 100% serieus nemen, daar is het me een beetje te apart voor, maar het is zeker leuk.

ja hoor…

Star Wars is sowieso vet, maar een religie?

Haha dit is mijn wtf moment :stuck_out_tongue:

140% onzin.

Whatthefuck? Ik snap niet dat mensen ZO achtelijk kunnen zijn! Je gaat toch niet je religie maken van de fantasie van een ander? Ik bedoel dat hele star wars gebeuren is ook maar een verzinsel -.-

Mensen doen dit al heeeel lang :’)

Een heel groot deel van de ‘officiële’ wereldreligies is ook gebaseerd op de fantasie van anderen hoor. Dus als mensen het geloof in Star Wars daar nu ook onder willen rekenen zie ik het probleem niet.

Waarom ook niet. Als die mensen zich daar fijn bij voelen.

Het is ook geen probleem. Maar ik vind een religie maken van iets waarvan je sowieso al weet dan het een fantasie is gewoon dom sorry :’) Maar laat ze maar lekker hun gang gaan natuurlijk.

Ach, de andere religies zijn uit precies 't zelfde ontstaan, dus dan kan dit ook wel.

Sowieso dat mijn vriend bij deze religie gaat. :")

Ik vind het wel stoer. Als er iets was met HP of LOTR zou ik meedoen.

star wars is sowieso al mijn religie.

geniaal!