Stamboomonderzoek

Hey!

Ik ben momenteel bezig met mijn stamboom te maken. Maar ik zit nog maar vier generaties ver :’) . Ik heb al op vele online sites en registers gekeken. Heeft iemand die dit zelf ook onderzocht heeft nog tips?
Alvast bedankt!

Greets, Appel

Hee !

Een van de dingen die ik in 2014 gedaan wil hebben is ook mijn stamboom uitzoeken en uitwerken.

Op welke sites heb jij zoal gekeken en hoe ben je achter generaties gekomen?

Succes !

Ik heb heel erg hulp gehad van een familielid van mij (die had als hobby om dit uit te zoeken)
Misschien weet jouw familie ook wat?
Je kunt verder ook op internet kijken, alleen zelf kon ik niks vinden.
Wat ook nog kan is een afspraak maken bij het gemeentehuis en dan kun je zo’n archief bekijken waar al je familieleden geregistreerd staan.

Hopelijk heb je hier wat aan.

Ik heb nog niets via internet gevonden :’) . Ik vind wel van uit de jaren 1800 steeds linken met dezelfde familienamen en woonplaats. Dat moet dus waarschijnlijk wel familie zijn maar ik weet nooit welke generatie enzo. En mijn betovergrootmoeder is buitenlands wat het nog wat ingewikkelder maakt haha.

www.familiekunde.be
www.arch.be
(Ik kom niet uit Nederland dus hier heb je waarschijnlijk niets aan haha)

Ik ga morgen naar familie, alleen ben ik nu bezig met de andere kant te onderzoeken haha. Ik kan het wel aan mijn opa vragen van de juiste kant die vaak langskomt! Maar ik weet niet of hij nog namen weet natuurlijk. Dat van het gemeentehuis wist ik al en is een goed idee! Maar het lijkt me zo raar als 16-jarige daar zo binnen te stappen.

Ik probeerde er toevallig van de week eentje te maken maar ik kwam niet zover het was me allemaal niet helemaal duidelijk:’)

Zelfde haha :’)
Mijn betovergrootmoeder langs de ene kant is buitenlands en aan de kant, van mijn moeder, is de familienaam met een letter veranderd haha.
Dit gaat me nooit lukken :’)

Geen idee, maar veel succes Appeltje!

Misschien vind je hier iets handig op terug:
http://plusmagazine.knack.be/nl/011-7561-Hulpmiddelenom-een-stamboom-samen-te-stellen.html

Gelukkig heeft mijn familie van moederskant dat al ooit gedaan, volgens mij zelfs tot in 1600 zoveel dus hoef ik dat niet meer te doen :’) Van mijn familie van vaderskant maakt het me niet zoveel uit, want ik ken die mensen niet.

Ik kan wel een keer navragen hoe ze dat hebben gedaan(al ben ik wel Nederlands dus misschien is dat niet handig maar oke)

Dankjewel meid! :slightly_smiling_face:

Ooh dat zou handig zijn!

Dankjewel, deze site is echt handig! :slightly_smiling_face:

het enige dat ik weet
is dat mijn moeder haar achterneef Arjan Robben is :’)

Mijn moeder is er ook ooit mee begonnen, maar heb geen idee via welke sites
Maar veel succes in iede geval!

Leuk haha

Dankjewel!

Interessant! Ik zou er zelf niet aan beginnen, omdat mijn vader en moeder bij elkaar 4 zussen en 3 broers hebben… en dat vind ik al teveel.

Mijn vader heeft geen broers of zussen, dus ik ben aan zijn kant begonnen haha.