Stamboom maken... Please Help

Heey Girlsceners!

Voor school moeten we een verslag maken over de zin van het leven. Je moet daarin zelf uitleggen, waarom jij vind dat dat de zin van het leven is. Nu wil ik een stamboom maken - via Word of Excel- , maar ik weet niet hoe ik een stamboom op de computer moet maken.
Ik heb al zo’n beetje op Google gezocht, kreeg een beetje vage antwoorden…
Dus hopelijk weten julie het wel.

Alvast bedankt! :grinning:

Ik weet het ook niet precies. Mijn stamboom is gewoon op internet te vinden haha

http://www.myheritage.nl/ al geprobeerd?

@Sora Geluksvogel… Mijn ouders komen uit het buitenland, weinig kans dat mijn stamboom gewoon op het internet te vinden is :frowning_face:

Ik heb ooit een keer een stamboom gemaakt in Word, gewoon met tekstvakken en pijltjes. Wel een beetje lastig want soms gaat ineens alles verschuiven :'D Dus er is vast een makkelijkere manier, upje!

Oh ik bedenk me net, met cmaptools (gratis te downloaden) kun je denk ik heel makkelijk zoiets maken!

@puddipuddi Nee, ik ga gelijk kijken :slightly_smiling_face:

@Sparrow bedankt, voor de tip!

@puddipuddi Oh wacht. Daar had ik al op geklikt, snapte er niets van… :cold_sweat:

Thanks voor de hulp! Maar ben er nu pas achter dat je via Word ook kan :hammer: Smartart… Stond de hele tijd recht voor mijn neus :stuck_out_tongue:

Als het je niet lukt met Word, dan wil ik je My Heritage wel uitleggen hoor. :slightly_smiling_face:

@ Puddipuddi Wat lief van je :hugs:

Je kan in powerpoint ook allemaal vakjes maken, en daarin typen. Die kun je dan met pijltjes aan elkaar maken. het is veel werk, maar als je dan nog vakjes moet verschuiven, dan verschuiven de pijltjes enzo gewoon mee :slightly_smiling_face:

je neemt een lege dia, en klikt dan op ‘vormen’. vervolgens kun je deze in de dia plaatsen en er pijltjes tussen maken (de pijltjes staan oook bij ‘vormen’)

Succes!

@TypeMachine ja iemand van mijn familie heeft dat ooit helemaal uitgepluist en op internet gezet, wel handig haha. De helft van mijn familie komt trouwens uit Indonesië. Hoe gaat het met je stamboom tot nu toe? xx

@HeartOfLife Bedankt voor de tip! Het helpt me echt! :grinning:

@Sora Tot nu toe gaat het wel goed. Alleen ken ik meer familieleden van mijn moeder’s kant dan van mijn vader’s kant. Dat wordt uitpluizen dus :cold_sweat: