Stalkerig gedrag

Hey iedereen,

Ik had pas een leuke jongen ontmoet op het station, we begonnen te praten, en er was een klik. We zagen elkaar elke dag in de trein, en reden ook samen naar stage aangezien we allebei naar dezelfde stad moesten. Na een paar dagen vroeg ik hem mee naar de kermis, voor elkaar beter te leren kennen, dat was erg gezellig en had mijn vriendinnen meegenomen, die hem ook wel aardig vonden. De dag daarna op het station kuste hij me plotseling, en ik schrok nogal, omdat ik hem beter wou leren kennen, en het ging erg snel. Daarna begon hij me schat te noemen, en elke keer zeggen dat ie van me hield, dat ik zijn ‘ware liefde’ was en dat hij zijn leven met me wou delen, wat ik niet zag zitten aangezien ik hem nog niet goed kende. Op een dag kreeg ik een bericht van hem met, ik heb een verassing voor je op het station morgen, waarop ik vroeg, wat voor verassing? aangezien ik het wou weten. En zei hij dat hij mij een verlovingsaanzoek ging doen. Ik schrok en heb hem voor vanalles uitgemaakt, en dat hij gek was, en hoe hij er bij kwam dat na 2 weken te doen, terwijl we elkaar nauwelijks kende. Uiteindelijk ben ik zo boos geworden en vooral de schrik, dat hij zei, laat maar dan. Dat weekend nog ging ik op vakantie met mijn moeder naar London, en hij wou niet dat ik ging, en vond het niet kunnen dat ik hem niet meenam. en ik negeerde hem gewoon omdat ik gek werd. Daarna begon hij heel vervelend te doen, en mij te dwingen dat ik zijn naam overal moest opzetten, en zijn foto op mijn achtergrond, terwijl we elkaar nauwelijks konden, tot ik op een moment er niet meer tegen kon, en zei het is over en uit, ik wil niks meer met je te maken hebben. Sinds dat moment bleef ie me een soort van stalken met berichten dat zijn hele kussen nat was van het huilen, dat ik hem pijn deed, zijn hart had gebroken, en hij huilde zelfs ’ nep’ op het station, en dwingde mijn vriendin om mij over te halen een relatie met hem te beginnen. Ik heb hem flink genegeerd maar niks helpt, hij blijft doorgaan met dit stalkerig gedrag, en wilt niet onder ogen zien dat ik niet van hem hield zoals hij deed, omdat ik hem nauwelijks kende… ik weet niet meer wat ik met dit moet… Hebben jullie nog tips? Altijd Welkom :wink:

Dreigen met aangifte of dit ook daadwerkelijk doen. Volgens mij kan dat best in zo’n extreem geval.

Wow. Wat een creep! Hoe oud is hij eigenlijk?

19… maar hij doet erg kinderachtig voor zijn leeftijd

Bah, aangifte doen ja.

Yep. Aangifte doen als hij niet stopt.

Ja hij heeft het volgens mij niet eens in de gaten wat voor gedrag hij toont, terwijl hij al 2 relaties heeft gehad, en daar deed ie dit niet mee, en zei die ook dat ie nog nooit zo verliefd was geweest, maarja als je elkaar maar 2 weken kent, vind ik dat erg wazig…

Upje.

Uhm, toen ik het las, kwam het op mij over alsof hij het als grap bedoelde. Dat met die verloving en zo.

Volgens mij als ik het goed las zijn het goede redenen om hem aan te kunnen geven want dat gaat gewoon te ver. Of vertel het aan iemand die hem even flink op zijn donder kan geven. Anders gewoon aan geven ja. succes