Stalkende ex-vriendin.

Meidenn, ik heb echt jullie hulp nodig!
Ik ben namelijk een dik jaar beste vriendinnen geweest met een meisje uit mijn klas. Dat ben ik al een dik half jaar niet meer omdat ze vond dat de popi-opi meisjes van de klas interessanter waren dan ik (denk niet dat ik de enigste ben met dit probleem), in ieder geval… het schooljaar is nu om en gaan volgend jaar allebei naar een andere school. De hele tijd heeft ze me niet zien staan en ging ze met die kutjes om. Nu het vakantie is heeft ze blijkbaar niks te doen en vraagt ze mij steeds om iets te gaan doen, ik heb er dus werkelijk dikke schijt aan maar weet niet hoe ik der uit moet leggen dat ik der zat ben, en dat ze me met rust laat!
Weten jullie misschien wat ik het beste kan zeggen/doen?
Ik ben weer een van die meisjes die moeilijk nee kan zeggen of bot kan zijn, maar dat moet ik nu wel echt zijn! Want ik ben het zat!
Help alsjeblieft!

Alvast heeeeeel erg bedankt!
XX.

zeg gewoon dat je liever geen contact meer met haar wil maken, en dat ze gewoon haar eigen vriendinnen moet vinden.

^ ja zoiets dacht ik ook, maar dat vind ik persoonlijk ook echt heel moeilijk om te zeggen.
Wil je niet meer met haar omgaan omdat je vind dat ze geen goede vriendin was geweest, of dat je haar gewoon helemaal niet meer aardig vind, en jullie het niet meer met elkaar kunnen vinden? Want dat zijn twee verschillende dingen.
Als je vind dat ze geen goede vriendin is geweest, is dat niet aardig van haar maar betekend dat wel dat jullie nog vriendinnen kúnnen worden! In dat geval zou ik haar een kans geven om het uit te leggen. Zeg haar dat je het gevoel hebt dat ze je heeft laten zitten, en dat je daar nog steeds van baalt. Zeg dat je daar graag wel een reden voor wilt hebben (dat ze je heeft laten zitten), of in ieder geval een excuses. Dan is dat deel in ieder geval opgelost. Als je haar daarna gewoon niet meer aardig vind kun je zeggen dat je het gevoel hebt dat jullie uit elkaar gegroeid zijn.

Ik weet dat het moeilijk is, maar eerlijk zijn zonder haar echt recht de schuld te geven werkt meestal het beste!

Veel succes!

ik zou tegen haar zeggen van waarom zou ik nu wel met je om willen gaan als je mij een hele tijd niet hebt zien staan?

Zeg: ‘Hou is op met contact zoeken! Je bent me vriendin niet.’

Of ‘Je liet me in de steek/vallen voor die achterlijke huppels. Denk je dat we nu nog vriendinnen zijn ofzo?!’

Ik snap wat je wil zeggen maar eerlijk gezegd is het het allebei niet echt, het is meer dat ik haar echt niet meer als vriendin wil en wil dat ze me met rust laat.
Ik wil haar ook geen kans meer geven want die heeft ze al genoeg gehad.
Ze luisterde ook nooit naar wat ik te zeggen had, ik moest wel altijd luisteren naar haar problemen en nu heeft ze daar neimand meer voor en heb ik mijn eigen weg gevonden en probeert ze me weer terug te krijgen.
Ik wil haar het liefst laten merken dat ze geen kans meer heeft bij me, en klinkt misschien echt heel erg bot maar wil het liefst niet aardig overkomen.
Dat het ook goed doordringt en het haar aan het denken brengt.
Ik klinkt misschien echt gemeen, maar ik ben haar echt, echt, echt zat! :blush:

Ik heb een beetje hetzelfde probleem als jou. Of naja, ik heb/had een vriendin die als hobby “kloten” heeft en ook altijd met straattaal praat en heel veel over haar leven zeurt en dat ben ik zat. Maar ik durf haar niet echt te zeggen dat ik het beter vind om geen contact meer met haar te hebben, aangezien ik dan bang ben dat ze mensen die ik ken op gaat stoken… Ik houd het voorlopig maar op op elke site geblokkeerd hebben, en als ik haar dan tegenkom ofzo zeg ik dat ik me erger aan haar popi-jopie gedrag…

Precies! Ze zeurt over der leven en niks gaat goed, zo is zij ook echt!
Ik heb ook hetzelvde, ik ben bang dat als k dadelijk iets ga zeggen waar ze niet tegen kan, dat ze dat tegen der popi-jopie vrienden gaat zeggen en dat ze die op me af stuurt, beetje onzeker.

Precies hetzelfde geval bij mij…

Gewoon in haar gezicht zeggen. Het is misschien lullig, maar ze vat de boodschap wel. Dat meisje dat het deed bij mij, is ook meteen opgehouden. Ze vatte het al enxo. Hoe zit het meisje eigenlijk precies in mekaar. Zo een chick met een grote bek of eentje die vaak '‘vechtpartijtjes’ heeft

Nee het is eigenlijk echt een meisje die weinig respect voor mensen heeft, behalve als het haar uitkomt.

ik snap de situatie wel, een paar jaar geleden had ik ook zo’n ‘vriendin’ als ik jou was dan zou ik gewoon schijt hebben, simpel, f*ck it! je hebt niks te verliezen toch?
je zou der simpel weg laten zien dat je er egt geen zin in heb, negeer der gewoon. dan merkt ze wel dat ze toch geen aandacht van je krijgt, en als dat niet werkt, vertel de waarheid. wees niet onzeker, nergens voor nodig. klinkt miss allemaal makkelijk, maar ik weet, het is niet makkelijk,… heb je veel keus?
ligt eigenlijk bij jou, jij moet de keuze maken…
f*ck it of voor de rest van je schooljaar haar pakezel blijven?

Dumpen die handel. Zij liet jou stikken, dus laat haar stikken. Je hoeft geen medelijden te hebben met zo’n iemand. :slightly_smiling_face:

Verplaatst naar Lifestyle.

En? Heb je het al tegen d’r gezegd?

Dat ze moet weten dat je geen contact met haar wilt
laat haar lekker gaan en ga veder met je leven een fris start

ik heb het haar uitgelegt, dat ze me heeft laten stikken en negeer der ook gewoon. Ze zei dat ze er alles aan wou doen om onze vriendschap weer terug te krijgen maar ik hoef haar vriendschap niet meer. Ik ben echgt zo fcking onzeker,maar ik negeer haar gewoon en hopelijk stopt ze vanzelf.
Dat ze maar weer naar die sletten gaat.

gewoon zeggen; nee, ik hoef geen plaatsvervanger voor die huppels te zijn. eerst was ik niet goed genoeg en nu je niemand anders hebt ben ik wel weer goed. je kunt de pot op! ga maar lekker met die huppels afspreken.