Stalkend meisje ~ Help mij pleas !

Heeeii meiden ,
Sinds begin van het jaar zit ik in de brugklas en telkens is er een meisje die mij & mijn vriendinnen op school achterna loopt . De eerste paar weken probeerden we tegen haar te kletsen maar ze zei nooit wat terug. Ze staat in de pauzes altijd maar bij ons omdat ze geen vrienden kunt vinden. Het begint echt vervelend te worden . Ik , M , M , N & I weten niet hoe we tegen haar moeten zeggen dat ze moet stoppen met ons te stalken . Hebben jullie misschien tips ?? Alvast thanks x

Ik denk dat als jullie een vriendelijke en lieve uitstraling naar haar toe hebben dat zij best wat tegen jullie durft te zeggen. Zoals je al zegt vindt ze het misschien moeilijk om vrienden te vinden, misschien kun je haar daarbij helpen?
Betrek haar bij de groep ipv dat je haar alleen achter jullie aan laat lopen (wat jullie volgens mij doen). En probeer je in haar te verplaatsen, hoe zou jij het vinden als jij alleen zou staan?

Ik vind het een beetje zielig dat je van haar af wilt, want het lijkt alsof ze geen vrienden heeft en graag bij jullie wilt horen, maar te onzeker is om iets te zeggen.

-

Ik snap dat het niet leuk is, maar waarom kan ze geen vrienden vinden? Misschien is ze gewoon wel heel verlegen en durft ze niks te zeggen. Probeer opnieuw contact met haar te krijgen en als dat dan niet lukt is het misschien beter om subtiel tegen haar te zeggen dat jullie haar liever er niet bij hebben.

Ik moet zelf zeggen dat ik dat in het begin van de eerste ook gedaan heb toen ik onzeker was, maar in de 2e kreeg ik meer zelfvertrouwen en werd ik vrienden met andere mensen(die nu, hiep hoi, niet meer bij me in de klas zitten, fijn)

Eerlijk gezegd, vind ik juist dat jij (jullie) verkeerd bezig zijn, het is juist hartstikke zielig, dat ze geen vriendinnen heeft, oftewel verlegen is. Want ik neem aan dat ze ook niet in haar eentje wilt zitten, in de pauze’s.
Het klinkt als een verlegen meisje, verplaats je ook is in haar. En je zegt wel gemakkelijk dat ze ‘‘geen vrienden kan maken’’ dat is niet even makkelijk hoor! Want niemand zou zo snel op een vreemde afstappen, en ze wilt ook niet alleen staan, ik begrijp haar best.

In plaats van zo’n verlegen, onzeker meisje te helpen/steunen willen jullie van haar af zijn!? :flushed:
Ik zou echt je gedachtens veranderen als ik jou was, het is juist gemeen en zielig.

Dit. Ik heb ook een keer zoiets meegemaakt en we hebben het meisje gewoon in onze groep opgenomen, ze praatte vanzelf meer. Praat gewoon tegen haar en betrek haar bij jullie groepje. Misschien is het wel een heel leuk meisje, maar gewoon te onzeker om iets te zeggen.

dit.

Aangezien jullie duidelijk niet weten wat de betekenis van stalken is, heb ik hem even in het woordenboek opgezocht.
Stalken: opzettelijk en langdurig inbreuk maken op iemands persoonlijke levenssfeer om die ander tot iets te dwingen of vrees aan te jagen.
Dit is dus heel iets anders dan wat dit meisje doet, want ze doet het absoluut niet expres. De enige manier om van haar af te komen, is om het recht in haar gezicht te zeggen. Maar dat lijkt me nogal kinderachtig en als je haar geen pijn wilt doen, zul je moeten accepteren dat je niet van haar afkomt tot ze nieuwe vriendinnen heeft gevonden.

Ik zou eerlijk zijn en zeggen dat ze moet stoppen met stalken
of haar gewoon gaan negeren.

Dit ja. Ik heb zoiets van, dat zij geen vrienden heeft is niet jouw probleem en ik heb vroeger ook in soortgelijke situatie gezeten (alleen was dat meisje niet heel verlegen en zat ze altijd te knorren als wij over iets grappig praten waarover zij niet eens kon meepraten) en het is echt wel kut. Eerst vond ik het ook zielig maar na een tijdje ga je je enkel harder ergeren. Misschien gemeen maar beter gemeen dan vriendelijk zijn in haar gezicht en achter haar rug haar belachelijk maken.

Oh en bijna vakantie dus bijna van haar verlost, bekijk het zo

Ik had dit ook. Dat meisje kwam bij ons in de klas in de 2e en had niet zo’n goede reputatie. Ze volgde ons overal en dat was best vervelend dus ik weet hoe je je voelt. Maar ik ben haar gaan accepteren en ze is eigenlijk heel aardig. Als haar reputatie beter was, dan had ze waarschijnlijk veel vrienden.

Dus misschien dat je dit meisje moet leren kennen en misschien is ze wel harstikke aardig :slightly_smiling_face:

Brugklas herinneringen. :’)

pff ik had ook zo’n meisje in mijn klas
heel vervelend voor haar dat ze geen vriendinnnen heeft, maar als jullie haar geen leuke meid vinden en ze er niet echt bij past vind ik dat je geen vrienden hoeft te worden.

Dit zou ik dus niet doen, want ook al zeg je dat dan op een vriendelijke manier het komt lullig over.

Betrek haar bij jullie gesprekken ga net zolang door tot dat ze wat zegt. Probeer haar zich maar op haar gemak te voelen!

Ik heb ook dit probleem. Alleen het is misschien wel zielig, maar bij mij is ze totaal niet verlegen.

Ik ga d’r wel gewoon wel negeren … Gelukkig snel zomervakantie nog even overleven . :wink: