Stalken?

Hee girlss,
Ik zou graag jullie advies krijgen over iets. 3 maanden geleden heb ik het uitgemaakt met mijn toemalige vriend, waarmee ik 5 maanden had. Hij was er kapot van, maar het was gewoon beter zo, mijn gevoelens waren niet meer hetzelfde als eerst. In de maanden die erop volgde, stuurde hij steeds berichten met de vraag waarom. Ik heb het hem wel duizend keer uitgelegd, maar hij was gewoon niet voor reden vatbaar. De discussies waren eindeloos. 1 week geleden was ik zeer opgelucht, want hij had al 2 weken niks gezegd, maar toen begon hij weer opnieuw… Nu was het gewoon freaky… Hij vroeg aan mij of mijn nieuwe telefoon me beviel. Ik snap niet hoe hij te weten is gekomen dat ik een nieuwe telefoon heb, hij woont immers een aardig afstandje van me vandaan, dus wij hebben geen gemeenschappelijke vrienden waarvan hij het gehoord kan hebben ( via facebook ofzo kan ook niet ). Ik vroeg hoe hij dat wist en hij antwoorde met ‘ik heb iemand die op je let’. Hierna citeerde hij ook alle letters en cijfers op de kentekenplaat van mijn ouders nieuwe auto, ik weet dat hij dat gewoon kan weten door langs mijn huis kan rijden maar toch… Ik word hier een beetje kriebelig van. Wat zouden jullie doen? Negeren heb ik geprobeert maar dit vind ik heel lastig omdat ik zo woedend op hem ben voor het ’ me niet met rust laten '. Advies? Ervaringen?

In ieder geval vedankt voor het lezen van dit lange bericht!

Xxxxxjesss

omg dat is inderdaad een beetje eng…

Heb je hem overal op geblokkeerd? Ja, je kunt vrij weinig doen als die je stalkt. Ik zou hem toch proberen te negeren en overal blokkeren.

Ik heb hem op alles geblokt ja :slightly_smiling_face: dat luchte wel aardig op.

Wow creepy…

Ik zou voor nu gewoon alle contactgegevens blokkeren, via de provider kun je als het goed is ook een telefoonnummer blokkeren. Krijg je er meer last van, kun je ook naar de politie stappen. Als het begint met stalken op die manier, kan het zo van kwaad naar erger gaan… Wees liever voorzichtig dan te laat!

Oke, dit is wel eng.
Ik zou hem gewoon negeren… dus als hij een smsje ofzo stuurt gewoon niet reageren. Want ik denk zolang je reactie zal geven hij er mee door zal gaan, want dit is hetgeen wat hij wil. Eenmaal hij geen reactie krijgt is het dan ook niet leuk meer.
Als het nog enger wordt zou ik mensen rondom je heen toch inlichten hierover, je weet maar nooit :wink:

Weten je ouders het??Dat zal de volgende stap zijn…(Wel voor de politie)

• Vertel het je ouders
  • Stuur hem een berichtje dat je niet weet waar hij heen wil met dit, maar dat jij hier geen zin in hebt
  • Haal hem van facebook af
  • Blokkeer zijn nummer
  • Verwijder eventueel andere dingen van hem
  • Reageer niet op andere dingen die van hem af komen

Hopelijk ziet hij dat het dan geen zin heeft en houdt hij op. Ik heb bij een vriendin van mij gezien dat het heel ver kan gaan, ze is ook meerdere keren naar de politie, maar die zeiden dat ze niks konden doen totdat er echt iets gebeurd was.

ew dit is inderdaad eng…

^
dit .

Wat eng zeg, is hij wel goed snik? Vertel het aan je ouders en blokkeer zijn nummer.

Bedankt voor het advies! Heb hem een gigantische preek gegevn, daarna heb ik hem op alles geblokkeerd en de provider gebeld zijn nummer te laten blokkeren. Ook heb ik mijn ouders ingelicht :wink: heb al 3 dagen niks van hem gehoord :slightly_smiling_face: niet zo raar natuurlijk haha

Xxxxjesss

Heel goed :grinning:!

Ah mooi, en beter voor je. :grinning:

ah bah wat creepy

gelukkig heb je nu goed gehandeld.

Omg, fucking creepy.

Super goed gedaan! (:

Hij kan niet hebben dat uit is,dan vertonen ze stalk gedrag ze kunnen het gewoon niet verkroppen dat zo is.

Wel eng dat zo er mee bezig is,en jou volledig of dat zo ver is om je bedreigen
ik hoop voor dat niet zo ver komt.