Staking NS schoonmakers

Ik weet niet of het jullie opgevallen is, maar degene die met de trein reizen, en met name via Utrecht moeten, hebben ongetwijfeld wel gezien wat voor teringzooi het daar is. De schoonmakers staken dat ze te weinig verdienen, en te weinig respect krijgen, ook willen zij een betere reiskostenvergoeding en betere opleidingsmogelijkheden. Om dit aan te tonen, hebben de actievoerders kranten verscheurd en over heel Utrecht CS station verspreid. De staking is al vanaf dinsdag aan de gang, en de actievoerders overnachten dan ook op het station. Wat vinden jullie hiervan?

http://img707.imageshack.us/img707/5743/screenshot20100318at524.png

http://img153.imageshack.us/img153/5743/screenshot20100318at524.png

http://img251.imageshack.us/img251/5182/screenshot20100318at523.png

http://img29.imageshack.us/img29/5182/screenshot20100318at523.png

http://img687.imageshack.us/img687/5182/screenshot20100318at523.png

Zou ik wel eens willen zien!
Op zich vind ik het wel grappig :stuck_out_tongue_winking_eye:
heel het station met kranten snippers.
maar denk niet, dat ze het nog heel lang volhouden.
en dan alles maar weer zelf moeten op ruimen.

Vind het wel jammer dat ze zelf de rotzooi erger maken =\ dat is toch nergens voor nodig. Daar krijg je geen respect mee.
Krijgen ze straks gelijk van de vakbond/whatever, kunnen ze zelf alles toch weer opruimen.

Kinderachtig en onproffesioneel. Ze hebben er alleen maar reizigers mee. De overheid boeit 't geen fuck. :stuck_out_tongue:

Nou ik denk dat ze het wel vol zullen houden hoor, het is al vanaf dinsdag aan de gang, en het zag er allemaal ook wel erg gezellig uit, gewoon beetje dansen, eten, drinken. Maarja, ik vond het persoonlijk wel een beetje kinderachtig met dat krant, ik snap best dat zij staken, maar om nou over heel het station krant te verspreiden vind ik te ver gaan, het is gewoon vies, en verspilling.

Goh, zo krijgen ze vast heel veel respect.
In amsterdam waren ze vorige donderdag ook aan het staken, wat een zooi!

oh en wat dat respect betreft, waarom zouden ze mijn respect moeten krijgen? ze doen ten eerste werk wat iedereen kan, en ten tweede, het is gewoon hun werk, mijn ouders krijgen toch ook geen respect van mensen omdat ze dat willen, het is gewoon werk, klaar, iedereen werkt.

wat klinkt dit hard zeg :’)

ik snap dat ze staken, maar dit vind ik overdreven.
ik reis regelmatig met de trein en kom dan iedere keer bij utrecht, als ik haast heb zal ik moeten rennen om mijn trein te halen anders sta ik daar heel lang te wachten… zou ik nu dus niet moeten doen, dan ga ik onderuit…

staken fijn, maar maak geen gevaar voor de reizigers enzo, die kunnen er immers niks aan doen

morgen ga ik weer, ben benieuwd hoe het eruit ziet

Haha en straks kunnen ze het allemaal zelf weer opruimen x]
Leuke actie wel.

idioten

Inderdaad, ik geloof dat ik ergens gelezen had, dat zo’n vrouw ook bijna gevallen was ;o Ik vraag me trouwens af hoe het op schiphol zit, dit staken, aangezien ze daar ook niet meer opruimen, dus of het daar ook zo erg is, ik denk niet dat ze dat daar toelaten, aangezien daar ook gewoon allemaal reizigers komen vanuit het buitenland

Respect is een groot woord, maar ik denk dat ze toch wel wat meer waardering verdienen, iedergeval in amsterdam worden ze nou niet echt met blijk van waardering behandelt…

Nee tuurlijk, iedereen moet met respect worden behandeld, ik vind het ook niet kunnen om heel asociaal ofzo tegen ze te gaan doen, omdat het toch maar schoonmakers zijn, maar ik bedoel meer van, ze komen nu een beetje respect eisen, terwijl ze zelf hiervoor gekozen hebben om dit te doen als werk.

je zult maar haast hebben, en wie neemt de verantwoordelijkheid voor eventueel mensen die lelijk vallen?

ik zou morgen misschien gewoon express moeten vallen xD
kijken of ze daar iets van aan trekken xD

Ik was gister nog op Utrecht Centraal, whaha, wat een zooi! Vind het trouwens wel heel goed, want die mensen worden echt met de nek aangekeken door reizigers en dat vind ik niet kunnen. Ze verdienen ook een schraal inkomentje: 5 euro per uur. Dat verdien ik zeg maar bij mn bijbaante op zaterdag per uur. Dat ze het zelf op moeten ruimen vinden ze vast niet zo erg als ze er wat mee gedaan krijgen. =)

Inderdaad hahaha, maar ik denk niet dat hun daar wat aan zullen doen hoor, eerder een reiziger die toevallig voorbijloopt…

Ik denk dat in meeste gevallen ze er niet zelf voor hebben gekozen, denk niet dat die mensen als kind vroeger zaten van ‘Ik wil later schoonmaker worden van een druk treinstation!’ :’), ik denk dat er voor die mensen niets anders te vinden is… Maarja, mensen die zich aso gedragen kom je overal tegen denk niet dat je er erg veel tegen kan doen.

haha, ik heb nogal last van mun knieën, dus als ik val speelt dat weer op :stuck_out_tongue:
dien ik een klacht in ofzo xD whaha :stuck_out_tongue:

ik denk inderdaad ook niet dat ze er wat aan zullen doen, dat vind ik juist het belachelijkst… omdat je zelf problemen hebt met het werk wat je doet hoef je het nog niet onveilig te maken voor andere…

eigenlijk zouden we met zun alle het gaan opruimen, laten zien dat rommel maken niks uit maakt… en ze het op een andere manier moeten proberen xD

Nee niet op zo’n manier, maar meer van; hadden ze maar een opleiding moeten doen. Ik snap best, dat als je nieuw bent in dit land, nog niet veel mogelijkheden hebt, en zeker met weinig diploma’s, maar ga dan naar school, ik ken ook mensen die uit het buitenland komen, helemaal niets hadden, en gewoon bijbaantjes zoeken en in de avond naar school gaan om alsnog aan een diploma te komen, dan kom je langzaam, maar uiteindelijk toch wel hogerop