stagevergoeding terugvragen

hoi hoi
weet iemand of je als baas van een bedrijf voor een stagair stagevergoeding aan kan vragen, zodat het bedrijf dat gewoon terug krijgt zeg maar zodat het het bedrijf niks kost en de stagair toch stagevergoeding krijgt??

xx

geen idee, sorry zie het maar als een up (:

Ik weet alleen dat als je zo,n opleiding doet waarin je 4 dagen werkt en 1 dag naar school gaat het bedrijf dat wel krijgt.

Waarvan krijgen ze dat dan? want 4 dagen werken en 1 dag naar school is bbl. dat doe ik niet ik doe bol… maar ik ga wel een jaar lang 5 dagen stage lopen dan moet het ook te krijgen zijn lijkt mij. weet jij waarvan ze dat kunnen krijgen als je 4 dagen werkt en `1 dag school doet?
xx

Ik krijg wel een stagevergoeding omdat ik stage loop in een verzorgingstehuis.
En loop 2 dagen in de week stage

niet iedereen krijgt stagevergoeding. Ik heb het nooit gehad en en de meeste van mijn klasgenoten ook niet. Dus het ligt eraan waar je stage loopt

Ja dat kan zeker wel,
alleen dan als je wel echt recht heb op stagevergoeding. Bij mij waren ze namelijk verplicht het te geven en hebben ze níet gedaan. Achteraf kwam ik er eigenlijk pas achter dat het echt verplicht was ( per maand 80 euro en heb daar 7maanden gelopen)
ik heb toen een brief naar mijn rechtsbijstandsverzekering gestuurt met een kopie van mijn praktijk overeenkomst.
en zo heb ik netjes mijn geld gekregen van de verzekering!

Je kan het krijgen. Ligt aan de opleiding en je je stage plaats.