Stageplek!

Hoi meiden,

Ik zit nu in VWO 4 en ben 14 jaar oud. Ik wordt over een maandje alweer 15. Ik moet een stageplek zoeken. en daar (ergens in maart pas) stage gaan lopen. Ik woon in Amsterdam en het liefst heb ik een stageplek in Amsterdam of omstreken (want we mogen niet heel erg ver stage gaan lopen). Ik zoek een stageplek die te maken heeft met N&T of N&G, want in die richting studeer ik ook.

Ik heb eigenlijk geen connecties en de meeste mensen vinden een stageplek via connecties. Ik heb bij mij in de buurt een apotheek en ik heb daar al voor een stageplek gevraagd, maar ze namen geen middelbare scholieren aan. Een meisje uit mijn klas heeft al verschillende ziekenhuizen gebeld, maar die zaten vol, namen geen middelbare scholieren aan of je moest 16 jaar of ouder zijn.

Heeft iemand een tip of een plek waar ik wel stage kan lopen? Ik probeer een plek te vinden, maar dat gaat niet zo snel… Bij voorbaat nog heel erg bedankt!

Kinderopvang, kinderboerderij, asiel zou je kunnen proberen. Daar nemen ze vaak wel stagiaires aan voor een stage. Alleen dat heeft niet echt iets met je richting te maken.

Bejaardentehuis, basisschool, zwembad, sportschool. Bij de richting die je doet past eigenlijk alleen een ziekenhuis, maar aangezien die vol zitten zou ik gewoon voor iets anders gaan kijken.

Die richting zegt me niets maar voor hoe lang moet je stage lopen dan? Is het zo’n snuffelstage van 1/2 weken oid?
Maar als een ziekenhuis bij die richting past, zou je wellicht dan kunnen proberen in een bejaardetehuis? Is toch ook met zorg en dat soort instellingen hebben wel graag stagiaires, ook voor korte periode’s. Het is vooral de korte periode waardoor bedrijven niet willen.