stageplek regelen, 1e jaars SPH-student

Haaaay lieve meiden,
ik heb even hulp nodig :slightly_smiling_face:!
Ik ben, zoals in de titel staat, een eerstejaars SPH (sociaal pedagogische hulpverlening) studente en ik moet een stageplek vinden. Dit is de eerste keer dat ik een stageplek moet regelen met alles erop en eraan… Ben redelijk nerveus dus haha.
Ik ben dus de afgelopen dagen echt WANHOPIG lang op zoek geweest naar een stageplek en ik heb, tot nu toe, twee instellingen gevonden.
Alleen, één van die instellingen is een medisch kinderdagverblijf (daar wil ik echt het liefste stage lopen :slightly_smiling_face: ) maar die instelling heeft dus helemaal geen website of informatie op internet…
En de andere instelling heeft wel 2 websites, maar die doen het blijkbaar niet… heel raar.

Nu is mijn vraag aan jullie dus:
denken jullie dat ik het beste kan bellen naar de instelling of ze stagaires zoeken, een brief met mijn cv kan sturen of dat ik langs moet gaan?

Sorry als het een domme vraag is haha, maar het is dus de eerste keer dat ik echt zo’n stage moet regelen en het is niet zo goed uitgelegd op m’n school & ben redelijk nerveus…

Alvast bedankt voor jullie hulp :slightly_smiling_face:! xxx

someone? :slightly_smiling_face:

up

uppppp

Ik zou in de eerste instantie bellen, contact zoeken met Ă©Ă©n bepaald persoon en alvast in je hoofd houden wat je precies wilt. Dan zijn ze ook sneller geneigd om een duidelijk antwoord te geven :slightly_smiling_face:

Ik zou niet te veel verwachten. Ik doe namelijk MWD en zowat mijn hele klas heeft alles en iedereen afgebeld voor een leuke stage maar aangezien we eerste jaars zijn, en je dus 0,0001 kennis en ervaring hebt, hebben ze weinig aan je. Dus alle top stages, waar je echt leuke ervaring op kan doen, zijn meer weggelegd voor 3e jaars.

Dus ik zou bellen, en ondertussen verder zoeken en bellen bellen bellen. En niet selecteren op wel/niet leuk maar alles proberen.
Vooral bellen naar maatjesprojecten, misschien neit superleuk maar daar zoeken ze altijd mensen.
En verder: buurthuizen, jongerencentrums eventueel daklozenopvang (maar dat is iets meer mwd denk ik).

Dat is wat ik heb meegekregen en heb ervaring van stage zoeken, en denk dat stages tussen mwd en sph niet suuuuuper veel verschillen!

Dankjulliewel :slightly_smiling_face:!
Dan ga ik inderdaad maar even wat rondbellen haha!