Stageplaats...need big help XD

hallooo,

ik heb een goeie vriend van 18 die studeert voor hovenier (tuinpark en landschap) en loopt op het moment stage bij een hovenier. maar hij vind de ze stage echt niet leuk want zijn stage meester is grof en agressief. hij is er mee naar school gegaan en ze hebben een nieuwe stage plaatse gevonden op een golfbaan. maar dan moet hij een loonwerker worden en dat wil hij niet en op een golfbaan valt er niet meer te leren dan struikjes snoeien, grasmaaien en wat onkruit plukken. hij is er ook niet zo zeker van of hij deze opleiding nog wel volgen wil omdat het werk wat je dan doet relatief te zwaar voor m is (vertelde hij me). hij wil liever de creatieve kant op, bloemstukjes maken en mooie bossen bloemen maken.

zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en weten of je over kunt stappen? en mss nog stage plaatsen weten rond alkmaar?

graag jullie hulp.

moet ii een bloemenzaak werken daar maken ze altijd bloemstukjes enzow.
maar dat is wel een andere opleiding denk…
in welk jaar zit hij?en hoeveel jaar moet ii nog?

ik weet op dit moment geen plek maar je heb d8 ik zo een site waar je stage plaatsen kan zoeken…
moet je even google-en…!!

succes iig. ik woon ook bij alkmaar daar heb je best veel…volgens mij?

Misschien kan hij iets met bloem-design doen.
Je kunt altijd overstappen, maar je moet wel rekening houden dat bijvoorbeeld geen plaats meer kan zijn.