Stagelopen... Ongezonde zenuwen

Hebben meer meiden hier last van?

ik ga per 1 september stage lopen, echt mijn droomstage… In het buitenland, zeer groot bedrijf en geweldige opdracht. Sluit alleen niet direct aan op mijn studie, wat een grote kans is maar ook ENG. Ik heb het gevoel alsnog ik nu nog niets kan of weet… (is natuurlijk niet zo, anders was ik nooit aangenomen…)

Ik ben nu al zó zenuwachtig dat het niet lang meer duurt voordat ik moet overgeven :flushed:

Iemand die in dezelfde situatie zit? Tips?

xxx

Je hebt angst dat je deze stage gaat falen. Wat vrij jammer is want je bent er nog niet eens mee begonnen.

Gewoon Ademhalen en 1 stap tegelijk nemen. Je bent zenuwen omdat je erom geeft, da’s goed.

Haha, blijkbaar is mijn angst zo groot dat ik dacht dat je schreef dat JIJ dacht dat ik deze stage ging falen. :hammer:

Ik vind het niet meer dan normaal dat je zenuwachtig bent. Het is een enorme stap, ik vind het dapper van je dat je het gaat doen! Ik heb verder niet zoveel tips, maar misschien kun je iemand die daar al werkt vragen hoe het er aan toe gaat en waar je op moet letten? Dat geeft misschien een stukje rust.

Wat knap dat je dit gaat doen!
Maakt het natuurlijk extra spannend omdat het ook nog in het buitenland is.
Weet je toevallig of er meerdere stagiaires zijn? Anders kan je met hen contact leggen. Verder proberen te kalmeren, je kan nu niks doen om het beter of slechter te maken.

Een beetje angst en stress is wel gezond!

Het is normaal dat je nerveus bent, het is ook een enorme stap, maar probeer het ook te zien als een dappere stap, en meer dan je best kun je niet doen. Je ziet wel hoe het gaat als je daar bent, probeer je niet nu al gek te maken met negatieve gedachtes. Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk. Misschien helpt het om een lijstje te maken met je twijfels, waarom twijfel je aan jezelf? Wat denk je dat er fout kan gaan? Wat is het ergste dat er kan gebeuren? En relativeer ze daarna. Wellicht kun je er daarna rustiger over nadenken en tempert het je zenuwen ietsje.