Stage

Ik loop nu zo’n 3 weken stage en vandaag heb ik mijn éérste stageverloopgesprek gehad met mijn stagebegleider en mijn stagebegleider van school.
Mijn stagebegleider en ik maken vaker grapjes met elkaar. ik heb dus ook geen enkel benul als hij iets serieus bedoeld want daar ken ik hem te kort voor.
Wel heb ik hem in de tussentijd weleens gevraagd wat hij nou van mij vaardigheden vond en toen heeft hij wel aangegeven dat hij sommige dingen niet begreep van mij. Ook had ik het idee dat de school zelf ‘‘vrij’’ was ik ben dus inderdaad 2/3 te laat gekomen. Maar hier kreeg ik ze dus niet echt van over de donder terwijl ik dat wel nodig heb want zo zie ik het als een ‘‘waarschuwing’’ /verbeterpunt en geven hun grenzen aan. Zodat ik weet dat ik het niet meer mag doen. Maar nee meneer in kwestie maakt het zelfde moment nog grapjes met mij.

Tot het beruchte stageverloopgesprek vandaag… krijg ik godverdomme te horen dat hij het niet meer ziet zitten en dat de stage dus verbroken wordt.(ik begon natuurlijk te huilen) en zei dat ik me wel te kort voelde gedaan. Maar hij heeft het idee dat er iets meer met mij aan de hand is en vond mij te snel afgeleid. Ook teveel met andere dingen bezig en dat mijn vaardigheden matig waren.
Dit was het dan kon ik met mij behuilde kop sleutels inleveren en alles. (zag het echt niet aankomen enorme klap)

klacht : Mensen die grapjes met je maken waardoor je geen hoogte krijgt wanneer dat ze nu serieus zijn máár als het op beoordelen afkomt ze ineens wel hun ware ik ‘‘aard’’ laten zien en ‘‘streng’’ worden. WTF? + geen eens een kans meer krijgen en gelijk het eerste gesprek ‘‘ontslagen’’ worden

DubbeleKlacht: Stageovereenkomst verbroken=vakantie/school verpest :N

Waarom kom je zo vaak te laat dan??

x

^ Vraag ik me ook af, had je je niet beter kunnen inzetten?

En je had toch met je stagebegeleider kunnen praten dat je duidelijke regels nodig hebt? Je moet niet alleen hem de schuld geven vind ik.

Ik snap je wel hoor ik ben ook zo ontzettend genaaid geworden op stage. Ik vroeg altijd hoe het ging en was het altijd goed en toen met het gesprek kwam naar voren dat ik nors was tegen de mensen en onaardig en allemaal andere dingen dat ik dacht hoe komen jullie daarbij?!
En waarom is dat dan nooit eerder gezegd?
Gelukkig was mijn eerste stage wel heel erg goed en moest ik mij dan dus bij de 3e bewijzen…

Een tip voor volgende keer.
Maak lijstjes die ze moeten invullen. Kan kort maar krachting:

• hoe ging het vandaag?
    Wat ging er goed?
    Wat ging er minder goed en moet ik volgende keer aan werken

Echt meid dan heb je het zwart op wit! Of je doet het 2x per week maar ik heb het ze daarna elke dag laten invullen. Het is ook zo lullig dat ze daar pas mee komen met het gesprek, maar denk maar zo je volgende stage wordt beter en hier heb je weer van geleerd, laat je niet meer zo naaien en zorg dat je alles zwart op wit hebt!

Als je zo vaak te laat komt heeft hij het idee dat jij het niet serieus neemt.
En in combinatie met grapjes kan het idd zijn dat het overkomt dat jij denkt ‘whatever’.

Het is van jullie beiden niet handig dat er geen afspraken zijn gemaakt. Het is helaas slechts (achteraf) een leerpunt voor je volgende stage waar je op kan letten.

Zorg ook voor een evaluatiedag. Elke vrijdag bijvoorbeeld samen doornemen wat goed ging in de week en of je vooruit bent gegaan. Echt doen hoor!!!

Heb je van te voren geen waarschuwing gehad?
Anders kan je niet zomaar weggestuurd worden toch?