STAGE.

Beste girls,

Ik ga binnekort weer stage lopen, 5 dagen i/d week. Ik vind het belangrijk dat ik tijdens deze stage wel een stagevergoeding krijg. Omdat ik minder kan werken en toch al mijn rekeningen moet betalen. Ik weet dat geld niet het allerbelangrijkste is, maar toch.
Kunnen jullie je stagebedrijven delen en erbij zetten of je iets verdiende en hoeveel ?

Liefs !

wat voor bedrijf zoek je? wat doe je voor opleiding??

Ik ga morgen toevallig op sollicitatie voor stage. Ben echt heel zenuwachtig haha, maar ik durf alleen niet zo goed te vragen hoeveel stagevergoeding ik krijg tijdens de sollicitatie. Hoewel ik het wel nodig heb om dezelfde reden die jij aangaf…

Ik weet trouwens wel van een aantal organisaties hoeveel stagevergoeding je krijgt, maar weet niet waar je woont en welke opleiding je doet? Dit is allemaal rond Den Haag namelijk

In welke sector zoek je een stage? Ik heb 4,5 jaar stage gelopen in de zorg. En heb eigenlijk altijd een vergoeding gekregen voor de uren die ik maakte. Het is niet veel, kreeg bij mijn laatste stage €1,88 per uur.

Maar meestal als je gaat ‘leren werken’. Dus een deeltijd studie doet (meestal 4 dagen stage, 1 dag school). Krijg je altijd een ‘leerlingensalaris’. Volgens mij is die hoger dan je stagevergoeding. Maar zeker geen vetpot.

Ik zou gewoon wat bedrijven in je buurt benaderen en vragen of er een mogelijkheid is om voor een x aantal weken 5 dagen in de week stage te lopen en of ze daarvoor ook een vergoeding geven. Als je antwoord hebt van verschillende bedrijven, kun je gaan kijken waar je dan stage zou willen gaan lopen.