stage

Hooooiii :slightly_smiling_face:

Van school moet ik een stage gaan zoeken.
Maar ik heb echt geen idee wat ik nou moet doen
Ik wil in ieder geval iets in de zorg doen
zoals mensen helpen, verzorgen, praten en dat soort dingen.
Maar wat voor werk moet ik dan doen?
Ik hoop dat jullie me willen helpen :slightly_smiling_face:

xxx

p.s ik ben 15

nee…?

geen reacties…
okee… :frowning_face:

Misschien spelletjes doen met mensen in een bejaardenhuis,
Is niet echt verzorgen maar die mensen vinden het wss wel super leuk

Op zo’n maatschappelijke stage ga je heus geen mensen wassen of iets, maar je kunt wel bij een bejaardenhuis koffie rondbrengen, bij de rolstoelbrigade (het rode kruis doet dat op verschillende plekken in het land zodat de bejaarden in een verzorgingshuis naar buiten komen) en dat soort simpele dingen waar het personeel geen tijd voor heeft.

Volgens mij is er zo’n website met allerlei stages erop (ik ben even de naam vergeten, sorry)? Wij hebben destijds in 3V heel veel begeleiding gekregen en folders van instanties die stages voor scholieren regelen. Je kunt het altijd even aan de decaan vragen. Maar volgens mij ga je gewoon klusjes doen en mensen gezelschap houden.

Baat bij mas?

Maatschappelijke stage?

Je kan kijken bij dierenasiel/kinderboerderij/basisschool/peuterspeelzaal/sportclub/verzorgingstehuis etc.

bedankt allemaal! :slightly_smiling_face:

ik denk dat ik al weet wat ik ga doen.
ik denk dat ik in een bejaardenhuis stage ga lopen

xxx

Ik ben 13 en moet dit jaar ookal MAS doen (zit in de 2e)
Ook ik heb geen idee wat…
Iemand leuke ideetjes?

Activiteitenbegeleiding bij bejaardenhuis. Kranten samen lezen, koekjes bakken, kletsen enzo… Niet altijd even leuk (mijn zus werkt op afdeling voor dementerende en ik kon daar terecht, soms schreeuwende bejaarden enzo) maar wel leerzaam vooral als je die richting ook op wilt.