Stage

Hey ik moet in april stage gaan lopen.
Waar gaan jullie stage lopen of hebben jullie stage gelopen ? =)
Heeft iemand ervaring met een stage bij de peuterspeelzaal ?
Ik zou daar graag willen maar ik had nog net een discussie met me moeder
over hoe ik dat kan regelen ik ben aardig verlegen en ik ben bang als ik daar naar toe ga dat ze met een les bezig zijn of dat het al gesloten is omdat ik wel elke dag laat uit ben van school.
Maar mijn moeder zegt dat bellen onbeleefd zou zijn en dat ik dan weinig intresse en moeite laat zien ofzo.
Wat denken jullie gewoon bellen om een afspraak te maken voor een gesprek of wel langs gaan?
:flushed:

Wat voor stage moet je lopen?
Vanuit wat voor opleiding?

Ik heb wel twee keer stage gelopen, maar dat waren grote stages vanuit mijn opleiding. Is het een maatschappelijke stage?

Bellen na ‘schooltijd’.
Mijn moeder is peuterleidster…
Het is heel onhandig om te bellen als de kinderen er zijn. Zoek even uit wanneer de psz bij jou in buurt (waar je heen wil) een groep draait. Dan kun je daarvoor of daarna bellen.
Wat voor stage moet je doen??

Ik begin morgen met mijn stage. In groep 8. Spannend…
En wie niet waagt, wie niet wint… :wink:
Het is echt niet raar als je belt…

Ik vind bellen totaal niet ongeïnteresseerd/onbeleefd overkomen.
Leg aan je moeder uit, dat je anders alleen belt om een afspraak te maken, zodat je ze niet stoort tijdens het werk.

Ik heb stage gelopen bij stichting vluchtelingenwek, nouja soort van. Maar wij mochten niet zelf een stage uitzoeken, de school had een aantal stages waaruit je kon kiezen. Ik wilde ook in een peuterspeelzaal, maar helaas had iemand anders die al.

Ik zou gewoon even bellen. En dat je verlegen bent is niet zo erg, misschien kom je er juist door je stage een beetje overheen. :slightly_smiling_face:

Ik vind het juist hartstikke asociaal als je zomaar even binnen komt ergens zonder dat je eerst een afspraak hebt gemaakt, dus dat bellen is nog niet zo’n gek idee.

Voor je maatschappelijke stage weet ik niet of de psz wel zo’n goed plan is, want die mensen daar krijgen gewoon betaald voor het werk dat ze doen. Beter kun je op zoek gaan naar een dierenasiel, het rode kruis, kringloop winkel, wereldwinkel of UNICEF (allemaal organisaties die puur op vrijwilligers draaien).

Maakt niet uit hoor Vitani of die mensen er voor betaald worden. maatschappelijke stage is niks anders dan een stage buiten je eigen vakrichting of een stage die iets met mensen te maken moet hebben. Het is niet zo dat je werk afpakt van een ander maar je helpt mee. zeker bij kinderopvang etc help je mee en mag je niet alleen werken. dus degene die normaal het werk doet kan je dan gewoon begeleiden. Hun loon wordt er heus niet minder om hoor.

Ik zou inderdaad ook bellen. Merk bij ons in de winkel ook dat dat veel prettiger is dan als iemand zomaar langskomt. Als er wordt gebeld kun je er rekening mee houden qua indeling van een dag en weet de baas zeker dat hij de tijd voor je heeft op dat moment :wink: