Stage zoeken

Hoi allemaal,

Ik kon er geen geschikt topic voor vinden, dus ben ik maar een nieuwe begonnen.
Een stage zoeken… Hoe doen jullie dat?
Ik doe de studie HRM en ben opzoek naar een meeloopstage voor vijf dagen. Veel bedrijven werken hier niet aan mee.

Hoe zouden jullie dit aanpakken? Tips?

Geen idee, maar kan je school je daar niet bij helpen? Misschien hebben zij wel wat bedrijven, neem aan dat ze wel wat connecties hebben

Idd. Vraag opties aan school en voor de rest gewoon blijven proberen. Uiteindelijk is er wel 1 bedrijf die mee wil doen. Zorg ook voor een goede sollicitatiebrief.

School helpt me hier niet bij en heeft geen connecties.
Heb iig al wel een goede sollicitatiebrief!

Vraag aan andere studenten die die stage al gehad hebben waar zij stage hebben gelopen!

Familie en vrienden.

Vragen aan medestudenten, vrienden, familie of zij ideeën hebben. En gewoon altijd bellen/mailen. Niet geschoten is altijd mis! Als een bedrijf je leuk lijkt: mailen of bellen.

Gewoon overal naar toe mailen en bellen met de vraag of ze een snuffelstageplek voor 5 dagen hebben. Zo ja, dan ben je bereid om je CV en eventueel motivatie te sturen :slightly_smiling_face: . Succes! Je kunt vast wel iets vinden, want anders had school jullie die opdracht niet gegeven.

Hihi, leuk trouwens, ik studeer ook HRM :grinning:

Ik ben nu ook op zoek naar een stageplaats, maar dan voor een heel collegejaar 3 dagen per week. Het is echt een drama, ik hoor meestal niks of ik krijg een mailtje dat er vanwege bezuinigingen geen plaats is voor een stagiaire. Vanmiddag heb ik gelukkig wel een sollicitatiegesprek, dus ik hoop dat het goed gaat! Als iemand nog gouden tips heeft zijn ze welkom, haha

Ik zou in jouw geval inderdaad veel bedrijven bellen, ik heb zelf gemerkt dat eerst bellen beter werkt dan alleen mailen. Hopelijk vind je snel iets! :slightly_smiling_face:

Ik bel/mail vaak bedrijven met een normale sollicitatiebrief.

Social media,vrienden / kenissen,en probeer anders leerlingen die één klas hoger zitten als jou en die vorig jaar stage hebben gehad.
Wellicht weten die wat adresjes voor je waar je langs kan !
Succes !